1.089 visninger
|
Oprettet:
læreplads søges! {{forumTopicSubject}}
er det helt umuligt at finde læreplads?
har mødt personligt op i alle værksteder i Roskilde og omegen, og folk på værkstederne siger bare nej...
Nogle der ved om der er nogle omkring Roskilde der søger???
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 90 Biler: 1 Emner: 264 Svar: 895
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Når du kommer ud, render du så med kasket og hængerøv og ser sur ud eller er du glad og smilende og lidt frisk i tøjet? Det er der nogen der kigger efter. Ingen gider have en der ligner lort og ser sur ud eller snakker surt. Der er sikkert nogen der syntes det er noget lort at sige men det passer.
okt 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 101
det er faktisk bevist at folk som ser ordentlige ud ved samtale har større chance for at få et job eller hvad man nu søger.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
Også tilbyd dig selv gratis i en uge, 14 dage måske.
Jeg søgte 3 steder - da jeg gerne ville lave VW pga en speciel vw uddannelse
Og jeg skrev bare tilsidst at jeg var villig til at arbejde gratis 1 månede..det synes jeg selv viser at man virkelig vil..at teknisk skole så gav mig løn som skolepraktikant er noget andet..også har Teknisk Skole et stykke papir omkring tilskud til at tage en lærling..skriver de kontrakt med dig for de faktisk 50.000 kr af staten fordi det er har sat en lærling mere i systemet, og det ser jo lovende ud for mester at han for 50.000 til en ny lærling, for det er bestemt ikke gratis og skal lave et værktøjsskab, indkøbe flere sæt tøj + at det første 1-2 tjener du ingen penge til firmaet, der er du en udgift..så Mester skal også være sikker på at du er din løn værdig, selvom du ikke tjener noget hjem.
Også lad hver med at giv dig 200% de første 3 måneder, også når du for en lærerplads så slapper du helt af..for så ryger man hurtigt igen..drop telefonen, mød 15minutter eller mere før også hver til stede..det gør også at de gider og lærer dig noget..
Det bare min holdning, og sådan jeg kom ind i faget..det er også automekaniker
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
mar 2007
Der er dog lige 1 minus ved mekaniker lærlinge, de tager dem med kører kort i første priotet, med mindre at ham uden sparker røv..i det han SKAL give dig kørerkort, så har jeg jo 15.000 han skal lange ud med + at du forsvinder 1-2 timer flere gange om uden, hvor du skal have løn..bare lidt en mente
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 230 Svar: 2.049
De penge burde en kvik lærling kunne tjene nemt ind igen i slutningen af læretiden hvor i mod en doven klovn kan få svært ved at give overskud.
Så det burde mere være det der blev set efter.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
Hvis man er dum så tager det nok 1 år inden man tjener penge til mester men ellers tager det da ikke mere end 6 måneder.
Har flere kammerater der lavede mere end de svende der var på deres arbejde da de var lærlinge og de er sku en del dyrere at have gående.
Men giver dig ret i det ikke er billigt og have lærlinge men når de har lært tingene så kan de godt tjene penge. Hvis det tager mere end 1 år at lærer så burde man måske overveje om man skulle være mekaniker. Man kan selvfølgelig ikke lærer alt på et år.
mar 2007
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
aug 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 83 Svar: 1.196
Jeg sidder til dagligt som formand i et erhversselskab og jeg vil aldrig ansætte en som kom med en lad holdning og usoigneret.
kom i noget alm pænt tøj og vær frisk og åben og tag ikke et nej for et nej.
kom gerne igen flere gange uanset hvad.
1. kom frisk med et åbent sind.
2. have alle papirene iorden.
3. Lad vær med at lave en std udtaelse til alle, beskriv hvorfor du vil være hos netop DEN mester
4. Vær glad smilende og lad vær med at hænge op af karmene hæng ind over disken eller lign.
5. vær respektfuld over for alle og sig pænt goddag til så mange som muligt, dette vil også komme dig til gode netop hvis du får lærerpladsen.
6. Have masser af tålmodighed for dette kræves ved en mekaniker nogle gange.
7. vent gerne på at han har tid til at snakke frem for at komme igen, men igen selvom du får afslag så kom igen.
Følg disse ord så er du godt på vej.
Jeg taler af erfaring, ex jeg ventede på et tidspunkt hos mesteren i halvanden time grundet han var ude og kører, men fik jobbet netop på grund af dette.
jul 2011
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 10
læreplads søges!