{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Kassevogn Hvilken {{forumTopicSubject}}

Hej Bg
Har besluttet at jeg vil købe en kassevogn men hvilken model hved jeg ikke inu så jeg håber i kan komme med nogle ider forslag jeg har nogle krav der skal opfyldes det skal være en Disel ikke nyre en 1998 ha en størrelse så der kan stå en motorcykel indeni
skriv gerne fordele og ulemper ved den model som du syntes er den rigtige
det ville gøre det meget lettere at søge efter min nye bil
takker for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kassevogn Hvilken
  • #1   25. jul 2011 vw transporter. stabil motor ruster ikke meget i forhold til mercedes vito

  • #2   25. jul 2011 Toyota hiace , ruster ikke mere end VW og flere problemfri kilometer


  • #3   25. jul 2011 http://www.toyota.dk/about/news/news_247.aspx
    Det siger ikke så lidt.
    Køb japansk smiley


  • #4   25. jul 2011 Tjaeh, det er sgu nok hvad man er til. Jeg kører rundt i VW Transporter.

    Mit valg, stod på enten Vito, Transporter, Eller Hiace.

    Hiace: Hiace er en fornuftig kassevogn, men jeg synes ikke ligefrem det er en glæde at køre rundt i. Jeg synes den er "lavet for billig", selvom det holder godt. - og så holder det altså heller ikke bedre! Desuden synes jeg det hele rasler i en hiace, og så for ikke at forglemme at det jo altså er en baghjulstrukket bil, hvilket der ALDRIG er en fordel i en kassevogn.

    Vito: Kører skidegodt, og ville også gerne have en. Det er bare en skam de ruster som de nu altså gør. Men der ligger en god motor i dem, og får man en TDI'er, er brændstoføkonomien nu altså også ganske god.

    Transporter: Jeg valgte transporteren, først og fremmest fordi jeg fandt en billig smiley Motoren er ikke direkte at råbe hurra for, det er en kendsgerning at toppakningen næsten er dømt til at gå på et tidspunkt. Men til det synes jeg også at man skal huske at understrege, bare fordi det er en gammel dieselhakker, skal man sgu stadig huske at skifte olie, oliefilter, vand, regelmæssigt. Jeg er skide glad for min. Husk at gå den efter engang imellem med en lakstift, og få den så undervognsbehandlet så den heller ikke ruster op nedefra. Desuden - Skift af tandrem og vandpumpe hvis det er over 4 år gammelt, det er en god hovedregel i en transporter! Desuden er transporteren nok den bil, der er lettest at finde dele til, til penge.

    Men igen, biler fra disse tider, har deres sygdomme, og man skal vælge bil efter, hvad man bedst kan leve med.


  • #5   25. jul 2011 Jeg havde taget en transporter.

    Egentligt er jeg mest til Hiace da det nok er den bedste varevoign på markedet, men komforten er efter min mening ikke til at køre lang og rige rundt.

    Vito og Transit vil jeg fravælge pga rust og reparationspriser.
    Opel vivaro/Nissan primastar/renault traffic er uhyggelig ringe rent mekanisk.


  • #6   25. jul 2011 rigtigt nok Hiacen kunne godt bruge andre sæder , både højre og venstre smiley men resten af bilen holder evigheder

    VW syntes gearkasser og hjulophæng samt bagfjedre er kedeligere at skifte konstant


  • #7   25. jul 2011 ha ha ha og hvad har han så fået for at sige det.
    Alle kan lave et sådan speedometer


  • #8   25. jul 2011 RR R - Ang. din opfattelse af transporter: Gearkasser mig bekendt ikke noget problem på en transporter, den har ved slid nogle gange lidt besvær ved at gå i bakgear, men at hele gearkassen går til er mig bekendt ikke noget problem.
    De originale fjedre var på de gamle modeller lavet i 8mm stål, og knækkede på stribe. Langt de fleste fjedre på disse årgange er efterhånden blevet skiftet til 10mm, og de holder altså. Skift aldrig til 8mm på en transporter.

    Det er bare min mening, din kan være lige så god.


  • #9   25. jul 2011 Darth Vader - Det skulle ikke undre mig det sikkert var rigtigt, men solen skinder jo også på en hundelort engang imellem smiley

  • #10   25. jul 2011 nå men har da kørt 200.000 km i transporter og flere i familien har dem 3 af 4 har skiftet gearkassen og allesammen fik bagfjedre , og 2 af 4 skulle ha lavet pumpe /aksel - men ja solen skinner indimellem på en lort!


  • #11   25. jul 2011 sjovt nok er der ingen der nævner transit jeg har selv haft en i mit eget firma og en der hvor jeg arbejdede sidst nævnte kørte 500000 uden de store prob.

  • #12   25. jul 2011 Ja, jeg skal faktisk også have skiftet min pumpeaksel, den har det med at blive lidt utæt.

    Men vi er heldigvis alle med forskellige meninger og erfaringer smiley


  • #13   25. jul 2011 jeps , transit ? høj læssekant .. bliver dog lavere med alderen når bunden falder ned på jorden smiley smiley


  • #14   25. jul 2011 supper fedt med alle de gode råd og links
    jeg kan godt se det bliver noget transporter / Hiace der står på indkøbsseddelen nu hved jeg godt det ikke er nogen racerbiler men hvad med motorvej kørsel og disel økonomi


  • #15   25. jul 2011 Økonomien er ikke pisse god, hvis vi snakker transporter kan det i hvert fald godt betale sig at få en TDI'er.

    en 2.4 D går realistisk set mellem 10 og 12 på literen, let lastet, og under 90 km/t

    en 2.5 TDI går nok mellem 13 og 15 ved det samme.


  • #16   25. jul 2011 Lige for at knytte en ekstra kommentar til den, er det faktisk pisse dyrt at ligge på motorvejen med 750 kg. campingvogn efter min 2.4 D. Den fik næsten alt det den kunne, og det var ikke en billig fornøjelse. og der sagde den altså max. 110, så kunne den ikke mere. - og nej, selvfølgeligt er det ikke lovligt smiley

  • #17   25. jul 2011 vito`en for det minder mest om at køre i en personbil :-)har haft 2 stk

    transporteren syntes jeg er en larme kasse at køre i. har haft 2 stk

    Toyota hiace syntes jeg der er alt alt for meget motor støj fra...


  • #18   25. jul 2011 Jeg er til transporter.
    Vitoen er fed, men omvnedt fra Tingaard føler jeg at transen er mere personbilsagtig..
    Smag og behag.
    Prøv og køb den du sidder bedst i.

    Mht. Trans så gå efter en TDI 102hk.
    jeg har haft 2,4D og Benz.. fine nok, men TDIen går fanme godt og jeg holder over 13 km/ltr... ved blandet kørsel.

    Ps.. min er til salg ;O)


Kommentér på:
Kassevogn Hvilken

Annonce