{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Jeg sælger min bil, hvordan gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Jeg købte min bil for halvandet år siden, og jeg skal hen og sælge den nu. Der kommer en mulig køber imorgen, og jeg kunne godt tænke at være helt sikker på at det forløber sig efter bogen. Så jeg har derfor et par spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at printe en slutseddel som jeg udfylder.
Den står med plader og forsikring så han har jo tre ugers kørsel på min forsikring, ikke?

Han får også registreringsattesten med sig ikke? Men jeg har tænkt mig at beholde en kopi.

Er der noget jeg skal gøre anderledes, eller noget andet jeg også skal gøre?

På forhånd tak. Mads A.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg sælger min bil, hvordan gør jeg?
  • #1   26. jul 2011 Det er altså første gang jeg sælger en bil, det er derfor jeg er så uviden smiley

  • #2   26. jul 2011 du får den omregistreret med det samme,end of story,og laver self en slutseddel

  • #3   26. jul 2011 hvis du er smart omregistrere du selv bilen for ham så er du sikker på at han ikke køre i dit navn i for lang tid eller sælger bilen vidre det er tit et problem med folk nemlig

  • #5   26. jul 2011 du kan også omr. den selv så skal køber bare have forsikringsbevis med.... men ellers ja så en slut sedel fra fdm eller bilbasen. husk og se gyldig billed ligimatision så burde den være i orden rent juridisk

  • #6   26. jul 2011 Jeg afmelder bare til forsikringen, og så er det politiets opgave at inddrage pladerne efter de tre uger er gået, er det ikke sådan?

    Jeg kan godt se det ville være nemmere bare at kører ud på motorkontoret med det samme.


  • #7   26. jul 2011 det er bedst hvis du får den omregistreret med det samme så er der ingen fejltagelser, men han har ret til at køre i 3 uger med din forsikring. og lav ALTID en slutseddel

  • #8   26. jul 2011 umiddelbart er det ALTID sikrest og tage ned på Told & Skat sammen og få den omregistreret!
    Og slutseddlen er ALTID et must!
    Jeg har været ude for problemet før, hvor jeg ikke selv inden de 3 uger fik mulighed for at komme på skat grundet arbejde, hvilket jeg var ked af for det fik sælgeren til at blive ret sur.

    Så bed ham medbringe forsikringsbevis og tag ned på skat og omreg den sammen.


  • #9   26. jul 2011 selvom du opsiger din forsikring kommer der stadig vægtafgift du skal betale forde pladerne stadig står i dit navn

  • #10   26. jul 2011 -°• Føj •°- St®iben-Esbje®g -

    Det sku vi ikke, vi solgte bilen til en vi troede der var en god ven.

    Så ringede vi til forsikringen og tvangsafmeldte den. Der kom ikke noget smiley


  • #11   26. jul 2011 når du sælger en bil som ikke bliver omregistret får man ikke pengene tilbage fra vægtafgiften og det kan være noget rigtig bøvl hvis man skal ha dem

  • #12   26. jul 2011 Hvad gør man så hvis køber ikke omregistrerer?

  • #13   26. jul 2011 vis du har en slut sedel kan du få den tvangs afmeldt vis der går over 3 uger du skal bare kontakte skat

  • #14   26. jul 2011 Hvis køber ikke omregistere, kontakter du motorkontoret og udfylder en formular hvor du beder om at få en ny reg. attest.. Når du så har fået den, tager du igen ned på motorkontoret og udfylder en ny blanket, hvormed du afmelder bilen... Politiet kan nu tage ud og klippe pladerne.

    Du bør samtidig også efter de tre måneder afmelde forsikringen på bilen. To uger herfter kan politiet tage ud og klippe pladerne.

    Glem alt om "bare at hente bilen igen" du har jo solgt den, og er derfor i ond tro... dog ser jeg intet i vejen for at du selv kan tage ud og hente pladerne....

    Mit råd til dig er:

    * SLUTSEDDEL - FDM har en og den er rigtig god
    * Sørg for at køber prøvekører og har fået tilladelse til at se den på lift. Forsøg ikke at skjule noget eller nægte ham adgang til noget.
    * Hav også sidste synsrapport ved hånden og giv ham den med i kopi
    * Tag enten sammen ned på motorkontoret eller hav en blanket klar som han udfylder og som du så indleverer.
    * Bed ham om at medbringe et forsikringsbevis - en blanket der viser hvor HAN vil have den forsikret - uden den i underskrevet form kan du ikke omregisrere den alene


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #15   26. jul 2011 Egern en lille rettelse smiley man må heller ikke hente pladerne når bilen er solgt.

    Men ja det nemmeste er altid at tage ned og omregistrere bilen sammen. Så der ingen der bliver snydt smiley


  • #16   26. jul 2011 Casper K >>> what - er jeg blevet så gammel, nervøs smily.. det mener jeg da man måtte da jeg var ung :S

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #17   26. jul 2011 Hehe sidste gang fik jeg ihvertfald at vide at jeg ikke måtte:)

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #18   26. jul 2011 Ville jo osse mene at så længe jeg betaler vægtafgiften er det mine plader. Men nej det ses som selvtægt og ulovligt.

  • #19   26. jul 2011 Som vi siger i Thy - selv-tægt er vel-tægt.... smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #20   26. jul 2011 Egern lige præcis smiley det vil nu heller ikke hindre mig i at gøre det fremover smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #22   26. jul 2011 Daniel R nej ! Pladerne høre til bilen. Og derfor er det selvtægt hvis du går ud og river dem af bilen efter du har solgt den !

    Den eneste lovlige løsning er at tage sin slutseddel med op til SKAT og tvangsafmelde pladerne og så tager politiet pladerne.


  • #23   26. jul 2011 daniel r det er selvtægt så snart du udfører politiets arbejde og det gør du når du selv henter pladerne.


  • #25   26. jul 2011
    daniel R hvis du har gjort det mange gange, er det egentlig ret ufatteligt at du ikke har lært noget af det endnu hehe

    at DU har gjort det, gør det ikke lovligt og det er stadig selvtægt.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #26   26. jul 2011 Johnny præcis smiley

  • #28   26. jul 2011
    daniel R det var da noget af et humør du lægger for dagen hehe.
    nu vil jeg hoppe ud af tråden igen og små grine lidt af dit voldsomme temperament, det skal nok hjælpe dig fremover hehe


Kommentér på:
Jeg sælger min bil, hvordan gør jeg?

Annonce