{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

2008 Leon VAN vægt afgift? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har fået nyt job og skal til at pendle 130 hver vej til arbejde og skal derfor have ny bil. Da jeg skal køre så meget, vil jeg meget gerne have aut gear og har derfor fundet mig en rigtig fin Leon 2.0 TDI DSG, men hvad koster den i vægtafgift? Jeg har hørt den er billigere end Altea og skulle koste omkring 7500, men er det rigtigt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2008 Leon VAN vægt afgift?
  • #1   31. jul 2011 mener kun de koster 18xx,- plus de 5040,- i misundelses afgift
    Da leon jo fra fabrikken af er under 2000 kg total vægt, er de jo som en nedvejet Altea.

• #2   31. jul 2011 og det er da vel og mærke hvis vi snakker Gulpladet smiley

• #3   31. jul 2011 Hejsa Anderas smiley

Tusind tak for hurtigt svar, mente nemlig også at de lå i den prisklasse smiley

• #4   31. jul 2011 iøvrigt, sindsyg flotte billeder at din fede cupra smiley

• #5   31. jul 2011 Den koster 2.520 kr/år i vægtafgift, og 5.040 kr/år i privatbenyttelsesafgift. Det betales en gang om året.

Du kan få halveret privatbenyttelsesafgiften, hvis du kører delvist erhverv.

Tallene er taget herfra, med udgangspunkt i at bilen har en totalvægt mellem 1.001 og 2.000 kg. Og registreret efter 25. April 2007:
    http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Hvis den var registreret første gang efter 18. marts 2009, så ville den køre på grøn ejerafgift i stedet, men privatbenyttelsesafgiften ville være den samme.

• #6   31. jul 2011 Leon er en fin bil, men personligt vil jeg slå en stor bue uden om 2,0 TDI.

Der er simpelthen alt for meget bøvl med den motor. Ved godt, at nogle bliver sure nu, for nogle holder godt, mens andre er til at lukke op og sk...e i.

MVH Fikret.

• #7   31. jul 2011 Jeg syntes bare ikke at der er vildt mange alternativer i den prisklasse, når man ikke vil have fransk og bilen skal være nyere end 2007. Jo der er Skoda og vw, men det er jo samme motor. Havde selv en Octavia fra 2006 og den havde da kørt 165.000 da jeg solgte den, hvor der kun var skiftet en pærer ud over alm service og det var en 2.0 tdi.

Som jeg faktisk har hørt det fra en værkfører hos vw, er mange af de dyser/topstykke fejl pga mest korte ture = dyser der soder til og topstykke pga samme og chipning ligeledes med dsg og da jeg har en bil til de korte ture, så håber jeg lidt det går?

• #8   31. jul 2011 Man kan altid være heldig selvfølgelig, men man skal bare være klar til at finde guldkortet frem, hvis uheldet er ude, og man ikke selv kan ordne bilen.

Kan man ikke få noget BMW 118d i det prisleje? Det tror jeg vil være en bedre bil smiley

• #9   31. jul 2011 Leon er også en fin bil, men så ville jeg personligt gå efter en 1,9 TDI.

• #10   31. jul 2011 Hvis man passer på bilen, og holder den med service, så burde 2.0 TDI være fin, men 1.9 TDI er mere driftsikker, da den er mere gennemprøvet, og knap så hårdt spændt for.

Kommentér på:
2008 Leon VAN vægt afgift?

Annonce