{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Tor E
Tor E
Følgere: 10 Biler: 20 Emner: 81 Svar: 1.375

Skal - skal ikke ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sat min Passat 1,8 T variant til salg, jeg får en henvendelse ang en byttehandel med en RenaRenault Laguna II st car 1,8 fra 11/03 i sølvmetal, den har alt i udstyr (læder, to-zonet klima osv) og fruen er helt oppe af kører over den, men jeg tvivler kraftigt af flere årsager : 1 Det er en fransk bil smiley 2 : Hvorfor har de sådan en ringe handelsværdi ? 3 : Det er en fransk bil smiley 4 : Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på, udover bagbro, klima anlæg, div forkommne el fejl ?

Mvh. Tor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal - skal ikke ?
  • #1   7. aug 2011 Jeg havde beholdt passaten, ingen tvivl ..

• #2   7. aug 2011 Skal ikke

• #3   7. aug 2011 Jeg ville holde mig langt væk, sad lige og kiggede lidt fejlstatistik og mens din nuværende passat ligger lunt i svinget, så er de Renaults jeg kan finde fra samme årgang(megane o.lign.) som den vidst også deler et par motorer med, helt nede i bunden, tjeck evt. bilsyn.dk klik på statistik!

Ved godt at jeg nu får samtlige Reanult fanatikere fra Bg efter mig, men sådan er det, de taler med følelserne os andre emd fornuften - Reanult laver bestemt sikre biler, bare ærgeligt at de gang på gang er elendige i test om driftsikkerhed(der er en grund til deres utroligt ringe gensalgsværdi) .

• #4   7. aug 2011 Klart din passat! den har endda den rigtige motor og det hele smiley
    behold den da!

• #5   7. aug 2011 Behold din passat

• #6   7. aug 2011 Og så er deres reservedele da også bare extremt dyre.

• #7   7. aug 2011 Det er lidt lige som at skyde sig i foden. Du får intet godt ud af det. Dont do it!

• #8   7. aug 2011 punkt 1 det er en lorte gryde

punkt 2 det er en fransk lortegryde

punkt 3 franske biler er noget fucking lort.. er ligeglad med hva andre siger. har haft en reanult traffic fra 02 og det havde jeg fandme ikke råd til.. værksted regninger for over 30000 på under et år. PÅ UNDER ET ÅR!!!

og når jeg siger lort så mener jeg ikke den gode slags lort som man den man kan bygge huse af smiley

• #9   7. aug 2011 ej men prøv da først bare at se på den. Den skriger jo "SKROT MIG"

• #10   7. aug 2011 Hehe, tak for de gode råd, det er også hvad min mavefornemmelse siger mig, tænkte bare pp handelsværdien, men fuck nu bare den, jeg bliver i min TYSKER, det ved man sgu hvad er smiley !

• #11   7. aug 2011 Prøv at tille dit spørgsmål på et andet tidspunkt af døgnet, og så hvad du så for af svar....

• #13   7. aug 2011 Tror nu svarene vil være de samme, nok ikke så underholdende, men ca de samme smiley

• #14   7. aug 2011 Må vi se den du er blevet tilbudt ?

• #15   7. aug 2011 skal ikke, det ville ødelægge dit gode ryg for, for god bil smag at ryg ned i en fransk pis kumme,, behold den værdighed som mand og køre vw

der er utalligt af fordele i en vw smiley

• #16   7. aug 2011 HOLD dig fra det franske lort,du vil fortryde det SÅ meget,også selv om fruen tuder

• #17   7. aug 2011 Nu hører en Passat sgu heller ikke til de mest driftssikre biler på jorden.

Men når det er sagt, så må man sige - at selv om det er gået fremad for Renault i de seneste år hvad angår pålidelighed og driftssikkerhed, så er der stadig et stykke vej op til de bedste.

• #18   7. aug 2011 IKKE...

• #19   7. aug 2011 Tor E :
    Der fik du sgu folkevogns elskerne op på mærkerne smiley

• #20   7. aug 2011 hehe, "renualt fanatikere"... tror I også på nisser? smiley

• #21   7. aug 2011 Jeg vil af princip ikke lave byttehandler når det kommer til biler. Når man ser på størstedelen af folk der vil bytte deres bil væk, er det fordi de ikke kan få den pris de gerne vil have i en ren handel.

• #22   7. aug 2011 Det første man skal gøre er vel at se på, om udseendet tiltaler én? Jeg hverken hader eller elsker franske (eller for den sags skyld tyske biler) men tag lige et nærmere kig på udseende af den Renault. Ift. til din Passat, så gider man bare ikke blive set i den Renault, right? smiley
    M!

• #23   7. aug 2011 Jacob T@ Ja sagde du lige folk kom op af stolen smiley Og folk har jo ret smiley

• #24   7. aug 2011 Tak gutter, har skrevet til manden at det ikke har interesse, men kæft det er sjovt at læse jeres uforholdne meninger om franske biler, jeg er egentlig og vaccineret imod dem, det var nu også fruen der var opsat, har også fortalt hende om mit Rover 620 ti eventyr, der var det også læder, aircon, osv det tog magten fra mig, mage til hurtig møgspand, og helt sikkert i samme kategori som omtalte Renault

• #25   7. aug 2011 haha,så er hun sur resten af dagen :-)))

• #26   7. aug 2011 så må han jo tilbyde hende, at hun kan tage opvasken lidt tidligere i dag... ;P

• #27   7. aug 2011 Man skulle næppe tro det... men lige netop Rover, de er rent faktisk endnu værrer end franske biler ;oD

• #28   7. aug 2011 Slå nu ikke alle over en kam, Peugeot har jeg kun gode erfaringer med, hvilket jeg ikke kan sige om en Golf 1, den kostede en formue i reperationer !
    Så livet er ikke sort/hvidt, men visse tyskere virker bare smiley

• #29   7. aug 2011 Jacob T: Ja, det er sgu også for dårligt at en 30 år gammel bil pludselig begynder at gå i stykker! Hvor er det tarveligt, øv bøv! smiley

• #30   7. aug 2011 Dan J :
    Nu stiftede jeg bekendtskab med omtalte Golf først i 80erne, vil meget håbe den blev hugget op for ca. 25 år siden smiley

• #31   7. aug 2011 Jacob T: Det sagde du jo ikke noget om! smiley Men alle bilmærker har jo mandagsbiler. Bare trist at de franske bilfabrikker kun producerer biler om mandagen... :-)Hehe.

Nej, men hvis man ser på antallet af gamle franske biler og antallet af gamle tyske biler der stadig kører på de danske veje så er det da indikation nok til at skære alle over en kam. Idag er det da næsten sjælendt at man ser en 205, 309, BX eller Clio, hvor det er mere almindeligt at se Golf 2, Audi 80, E30, MB 190 eller Kadett.

• #32   7. aug 2011 Arrrr Kadet....... (rustspande)

• #33   7. aug 2011 Det kan jo ikke forbavse at biler som Audi, BMW og MB holder lidt længere. Det er jo trods alt biler som fra nye ligger i et ret højt prisleje, og Golf/Kadett er jo nok blevet en form for klassikere, netop pga. vi i DK tror det er sååååå godt smiley

• #34   7. aug 2011 En dyr bil fra ny = bedre vedligeholdense osv..

En bil fra samlebonden i hobetal til en billig pris. = dårligere vedligeholdense..

Det har en del af forklaringen,,, men da også det danske klima...

Den med VW og Audi, bmw osv... er nok de mærker der er representeret med flest spørgsmål herinde generelt og det være sig indenfor alle typer spørgsmål...

Derimod bliver det franske altid svinet til på det groveste,,, og underligt er det ikke dem der er flest daglige spørgsmål til....

Der kan være to ting.....

Der er ikke mange der har franske biler eller de tør bare ikke spørge ....

Ellers så er der ikke så mange fejl som der påståes når de har kørt i en årrække osv....

Men gætter mere på at det er hvad der er "in" og rigtigt smart der altid vinder løbet, og så har man en masse "gode" undskyldninger parat....

Bedøm selv... ;-)).

• #35   8. aug 2011 Buggi Boy .: Er helt enig i din antagelse, min anke går på Renault, som jeg ikke har meget til overs for, baseret på hvad jeg læser mv. Peugeot og Citröen laver derimod fine biler langt henad vejen og Pug laver efter min mening, nogle af verdens absolut bedste dieselmotorer!

Hvad angår Tyske biler, så har du fuldstændig ret, der er nok ikke noget der blvier spurgt mere til, end gamle Golf`er og bimmere og så overrepræsenteret er de altså ikke, jo vedr. spørgsmål om fejl mv. Bimmerne er, at dømme efter alle de indlæg der kommer, noget af det værste møg! Vanos der ryger, rust, dårlige gearkasser osv. osv. Og jaja, jeg ved godt at mange vil sige at de også får tæv sov. Men det gør min Supra`erne også, det samme gælder for alle de gamle Rolla`er, 206`ere osv. osv.

• #36   8. aug 2011 Kan kun give jer ret i, det er noget med hvad der in og yt......
    Og forhåbentlig holder en bil til en lille mille fra ny af bedre end en til 250.000 !

Kommentér på:
Skal - skal ikke ?

Annonce