{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

'96 Mini forurener - Jeg har prøvet ALT! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgallerier..

Jeg er ved at lave en '96 Rover MiniMini Cooper (1.3i) klar til syn..

Men jeg har et MEGA problem.. Ligemeget hvad jeg gør, så kan jeg ikke få den ned under 0,5% co2..

Jeg har prøvet:
Skifte lambda sonde
Skifte Kat.
Stille ventiler
Give den bell-add for at sikre inden olie i returslangerne

Men påtrods af alt dette, så kan jeg kun få den ned på 0,59% ..

Jeg har haft den på tester, men den melder ikke noget.

Any ideas?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  '96 Mini forurener - Jeg har prøvet ALT!
  • #1   9. aug 2011 nye tændrør , kabler og luftfilder hjælper altid


  • #2   9. aug 2011 Det er prøvet, havde lige glemt at skrive det..

  • #3   9. aug 2011 Giv den en motorrens fra Bell Ad også, også bare ud og give den noget kniv inden du kører til syn, også lad den stå i tomgang imens du er inde og aftale videre

  • #4   9. aug 2011 10 liter benzin med 2-3 liter karburatorsprit kan gøre trikset !!

    Hvor meget forurener den ?


  • #5   9. aug 2011 Den har også fået Bell Ad smiley

    Den startede på 1,5% til første syn, og efter alt hvad jeg har lavet, inkl. Bell Ad, så kan jeg kun få den ned på 0,59% ..


  • #6   9. aug 2011 Har du prøvet at koble krumtapudluftningen fra?

    Det plejer at give en del.


  • #7   9. aug 2011 Den forurener 0,3% for meget ca..

  • #8   9. aug 2011 Er du sikker på at du ikke har en temperatursensor et sted, kom lige i tanke om at jeg har haft lignende problem på en Rover 25 en gang.



  • #9   9. aug 2011 Det er tjekket smiley ..

  • #10   9. aug 2011 Jeg har skiftet den temp. der sidder ved vandpumpen, men ikke den ved manifold? ..

  • #11   9. aug 2011 Polo doktoren er inde på noget.. CO test den uden krumtaps udluftningen tilsluttet og se hvad der så sker.

    Hvis motoren underkomprimerer og sender for meget oliedampe op til indsugningen så får du aldrig din CO ned.

    Slangen af og ned i en dunk så du stadig samler op


  • #12   9. aug 2011 Du sikker på at udstødningen er 200% tæt ? bare det mindste litte bitte umulige hul kan ødelægge det fuldstænding

    Da jeg synede min Golf 2'er, så lagde den også et kuthår over, gav den bare gumgum ved ALLE samlinger på udstødningen, motorrens også brændte jeg den af fra silkeborg til århus og hjem igen på motorenvejen, fuld skrald, lave gear osv..tomgang 2 minutter udenfor syns hallen også strøg den igennem smiley


  • #13   9. aug 2011 Som Kim O Siger:

    10 liter benzin med 2-3 liter karburatorsprit kan gøre trikset !!


  • #14   9. aug 2011 Den vil ikke stige i co selvom at udstødningen er utæt, det er kun lambdatallet der vil stige vil jeg mene?

  • #15   9. aug 2011 Casper M's idé er prøvet, og det lille svin gik stadig ikke igennem..

    Jeg har haft krumtapudluftningsslangen af og har blændet det (med en kuglepen.. haha, den var præcis de 2,5mm bred) .. Men har ikke efterfølgende haft den på tester, da jeg gjorde det i fredags, og ham min mekaniker holdte fri..

    Men hvis det kunne være sagen, så er det jo bare bonus! .. Men forstår stadig ikke hvorfor den ikke melder fejl?


  • #16   9. aug 2011 Har du haft en tester på den ?

  • #17   9. aug 2011 Uden at vide om den Rover 25 var med samme motor/motorstyring så var det tempsensor til motorsryring der drillede, på tester viste den fin temperatur, men den stod konstant og svingede mellem -35 grader og så de 87 grader og først da der vi satte hastighed ned på målingerne i tester viste den det.

    Men den vil nu nok melde en motorfejl, det mener jeg denne gjorde.


  • #18   9. aug 2011 Ja, havde en tester på.. Det meldte 7 fejl (!) men da jeg gik dem igennem var det ikke noget.. Så slettede jeg dem, og så var det intet.. Indtil jeg rev stikket ved motorstyringen af og satte det sammen igen.. Så meldte den dem igen..

    Men de (de Rover mænd jeg har snakket med) mener ikke at det er motorstyringen som gør det.


  • #19   9. aug 2011 Du må ikke blænde krumptapsudluftning af, du skal bare lade den går ud i det fri, istedet for ind i indsugning

  • #20   9. aug 2011 Nej, min fejl.. Jeg tog fejl af en af indsugningsslangerne..

    Jeg har bøvlet så meget i den bil, og prøvet så ufatteligt meget at jeg begynder at blande ting sammen.


  • #21   9. aug 2011 Har du prøvet med en anden boks.

    Har oplevet noget lignende engang, hvor toyota nivå havde givet op, de havde skiftet ALT, og den forurenede stadig.

    Kammerat kiggede på den, og fandt frem til fejl i boks, defekt kredsløv i ecu, han skiftede dog kun det kredsløb, da han ingen anden ecu havde, og så var det iorden..

    Evt prøve låne en anden ecu


Kommentér på:
'96 Mini forurener - Jeg har prøvet ALT!

Annonce