{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny malet bil og vaskehal?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   13. aug 2011 NEJ!
    Lakken er stadig for blød til det, mindst 3 uger, gerne aldrig nogensinde vaskehal smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #2   13. aug 2011 Vaskehal er da forbudt under alle omstændighederne....

  • #3   13. aug 2011 Vaksehal er altid dårligt. Men hvis du absolut gerne vil, så skal du ihvertfald vente 1 uge mere. 3 dage er for lidt.

  • #4   13. aug 2011 Nej, normalt kommer den nu i vaskehal smiley Men må hellere vente kan jeg høre smiley

  • #5   13. aug 2011 vent min 6 år

  • #6   13. aug 2011 Det er sku bare køre den i gennem hallen..sker der intet ved..flere værkstedet køre bilen gennem vaskehallen så snart den er samlet efter en skades rep..så det kan du roligt gøre..

  • #7   13. aug 2011 Dennis J

    hvorfor skulle han ridse lakken hvis han kan undgå det


  • #8   13. aug 2011 Dennis J har 100 % ret i det han siger, men man siger gerne 1 uge før lakket er hærdet

    Mvh maleren smiley


  • #9   13. aug 2011 Når lakken er ny ridser det ikke mere i vaskehallen end det gør med hånden..du vil nemmere ku se ridserne når du vasker i hånden..de uensartede ridser kommer af vask i hånden..men fuck det..så må han jo aldrig vaske den..

  • #10   13. aug 2011 Og 72 timer så er lakken hærdet helt op..

  • #11   13. aug 2011 bare kør den i vaskehallen, sker der ik noget ved efter 3 dage:-)

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #12   13. aug 2011 Joh, den bliver ristet af vaskehal....

  • #13   13. aug 2011 bare lydt efter dennis, han har fat i det rigtige:-)

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #14   13. aug 2011 Her er en poleringsguide, men nøjes med at se delen med vask af bil...

    http://www.bilpleje.nu/polering-bmw-e92-m3/


  • #15   13. aug 2011 thomas h den bilver os ridset a at blive vasket i hånden
    hvis jeg husker rigtig, så trykker børsterne væsenlig mindre i kg en når du vasker i hånden


  • #16   13. aug 2011 vaskede for resten min bil to dage efter jeg havde malet den, der skete ik en pind

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #17   13. aug 2011 Har du set en bil der har besøgt en vaskehal for meget.... Den er fyldt med vaskeridser.... Risikoen er mindre ved vask i hånden, hvis du altså gør det rigtigt.....

  • #18   13. aug 2011 Før vi så meget som overvejer at begynde at polere og tefcar behandle en nylakket bil så hedder det mindst 14 dage

  • #19   13. aug 2011 hvis du er vant til at vaske din bil i vaskehal, og der er vaske risser på bilen, er det faktisk en god ide at køre de direkte i vaskehal, da den derved kommer til at ligne resten meget bedre, et trick jeg lærte af en automaler.

  • #20   13. aug 2011 Bare i vaskehallen, den er klar til turen, hvor den bliver ridset lidt i smiley
    Personligt kører jeg aldrig min bil i vaskehal da det giver ridser, men det er jo helt op til folk selv smiley


  • #21   13. aug 2011 Ja men i begrænset omfang i forhold til en vaskehal

  • #22   13. aug 2011 kører altid en nylak bil i vaskehal første gang, hvis du selv vasker med børste og med cirkelbevægelser ses det tydligt i vaskehal vender alle ridserne ens

  • #23   13. aug 2011 Fis i en horn lygte..min Vectra vasker jeg sku lige så tit i vaske hallen som jeg vasker den i hånden..den har ikke flere ridser en nogen anden bil..

    Men det er som det plejer herinde..en flok bedre vidende useriøse tåber..


  • #24   13. aug 2011 Michael b
    Nemlig ja..det eneste rigtige at gøre..


  • #25   13. aug 2011 Bruger i stål børste til at vaske bil med??

  • #26   13. aug 2011 man kan godt se hvem der malere herinde og hvem der drenge som ikke arbejder i brancen... dennis har 100% ret i det han siger..:)

  • #27   13. aug 2011 En vaskehal ridser meget mindre end en ukyndigs håndvask, det er helt sikkert.

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #28   13. aug 2011 Fik selv en kæmpe øjenåbner da jeg var på kursus hos bilvask.nu.... Det var alle pengene værd.... Her lærte jeg at vaske bilen så skånsomt som muligt, med de rigtige værktøjer??????

  • #29   13. aug 2011 Har en kollega som har en primera der alrig har været i vaskehal og lakken står som ny

  • #30   13. aug 2011 Min farmors bil blev altid vasket i hånden - med sulfo og andre husholdningmidler. Den var både gennerusten og forfærdelig grim. Folk, der undlader at vaske deres bil i vaksehal er åbenbart meget glade for deres bil, og man må formode, at de også undersøger hvordan man vasker mest skånsomt. Derfor vil de sikkert stå flot.

    Men for den gennemsnitlige bilejer, der tager en spand vand og begynder at tværre en svamp rundt i alt skidten - uden at skifte vandet ofte eller spule bilen først, der er en vaskehal nok en del bedre..

    Hvis man vasker bilen med hjernen, så er det helt sikkert bedre - men hvis man bare vasker uden at vide hvordan, så er vaskehallen bedst.


  • #31   13. aug 2011 du får lige så mange ridser af at vaske i hånden, som vaskehal.... min chevy bliver vasket 2 gange om ugen i vaskehal... den står helt nylakeret, og der er ikke flere ridser i den, end hvis den bliv det i hånden. og det kan nemt poleres op igen... jeg ventede en lile uge (passede med imens den bliv samlet)

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #32   13. aug 2011 Det afhænger selvfølgelig også hvor perfektionistisk man er.... For vaskeridser kan være meget svære at se...

    Her får en SPRIT NEUES M3 en kærlig hånd... Tænk på at den er ny, og hvor grim lakken er...

    http://www.bilpleje.nu/polering-bmw-e92-m3/

    Her er en Ferrari, der har besøgt en vaskehal for mange gange????

    http://www.bilpleje.nu/polering-ferrari-f430-karma-car-care/

    Jah, det kan fixes, men det bliver nemmere hvis den bliver behandlet rigtigt, og det er efter min mening at holde den fra en vaskehal... smiley


  • #33   13. aug 2011 Lakken på den M3 er da ikke grim overhovedet - den er BESKIDT. Haha..



  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #34   13. aug 2011 Tro mig, den var grim... smiley

  • #35   13. aug 2011 Alt er relativt. Den Ferrari er sørme også blevet ekstremt flot. MEN - jeg vil da absolut ikke kalde lakken for udelagt. Den måde det er filmet og det lys der står på lakken er jo MORD for næsten den pæneste lak. Jeg tror, at den havde stået RIMELIG flot selv efter en gang Turtle voks. smiley

    Alt er relativt - og ja, som du siger kommer det HELT an på hvor perfektionistisk man er. Men - efter en tur i byen så vil støv osv. alligevel tage toppen af glansen.

    På en brugsbil, der tror jeg nu en bilvask i en GOD vaskehal, ofte er helt okay - selvfølgelig suppleret med en god lakforsegling i ny og næ.


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #36   14. aug 2011 Jeg synes personligt at turtel er skrald, og tror bestemt ikke du ville komme i nærheden af det resultat Michael, har opnået.... Hvis den Ferrari var blevet vasket rigtigt hver gang, havde lakken ikke være så smadret....

  • #37   15. aug 2011 Hold nu op for en gang mundlort, HVIS man bare undersøger det lidt mht manuel vask så er håndvask LANGT mindre ridsende end vaskehal.
    Men det kræver self også at man gider gøre det selv og ikke mindst køber de rigtige ting, ja det koster lidt men hvis man vil ungå ridser så er det vejen frem
    Højtryks renser med skum spreder
    2 spande, en til sæbevand og en med ren vand
    1 gerne 2 lammeuld eller microfiber vaske handsker
    microfiber håndklæde eller kvalitets gummi skraber
    Bare følg min polere guru
    http://www.youtube.com/watch?v=w09r6m6sRCA&feature=channel_video_title smiley


  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #38   15. aug 2011 Tak Michael........... smiley

  • #39   26. aug 2011 Jeg elsker denne samtale smiley den er bare så evigt morsom.
    Specielt elsker jeg kommentarer som michael G's:

    " man kan godt se hvem der malere herinde og hvem der drenge som ikke arbejder i brancen ... dennis har 100% ret i det han siger..:) "

    Til den kan jeg kun svare: Autolakerere er i 90% af tilfældende de HELT forkerte at spørge om lakpleje. For der er sgu ikke nogen der er dårligere til at polere biler, og efterlader dem med nister og lort - Beklager, men standarden for autolak i DK er simpelthen for ringe. Det svarer til at få en baby til at udtale sig om NOMA er bedre en Burger King.. Usagligt... Og kom bare med jeres "der tager du også fejl" jeg har en lille sidehobby der hedder "tag billeder af LORTE maler arbejde og deres poleringer" så GAME ON! smiley

    @Dennis J - Bare lige for ikke at blive kaldt en uvidende tåbe - Så kigger du bare ned forbi min garage, ANY DAY! så skal jeg lære dig at vaske bil.. For hvis du siger det ridser mere eller det samme som vaskehal, så er det fordi du gør det 100% forkert.. Det er en omgang BS at lakpiskeren ridser det samme som hånden...
    Det er klart hvis du sammenligner lakpiskeren med vask hvor man bruger: en skod shampoo, en beskidt spand og en børste som iøvrigt også bliver brugt til cyklen efter en tur i skoven..

    Jeg tillod mig faktisk at skrive direkte til JP biler for et stykke tid siden, fordi de bare havde GENGIVET en presse meddelelse fra Q8 ang. hvor lidt deres vaskehaller ridsede..

    Når jeg nu bliver kaldt "uvidende" så glæder jeg mig da forfærdeligt meget til at vise lakken på min dametaske af en bil, som KUN er blevet guldvasket i 2 år snart.. Det bliver den SJOVESTE blog post jeg nogensinde har skrevet... For så kan de lære at man ikke skal lyve smiley Jeg har taget billeder af min bil fra den var sprit ny, og indtil nu hvor den ligner en 10 år gammel bil... alene af 1 grund.. bil vaske haller! ..

    Nu vil jeg smutte i seng, og glæde mig til en god debat når jeg logger på imorgen, for jeg har stærkt på fornæmmeren at jeg har lagt i ovnen til hårde ord og flyvende springskalle kommentarer.

    Vh
    Michael (bilpleje.nu bilvask.nu)



  • #40   26. aug 2011 Tilføjer lige, inden jeg bliver uvenner med alt for mange.. Der er altså stadig 10% dygtige malere tilbage... og grunden til at mange af de 90% er helt skod, er fordi de er presset af chefer og forsikringsselskaber som bare skal have tingene hurtigst muligt / billigst muligt.
    Bare lige så vi er enige smiley


  • #41   26. aug 2011 Haha..slap af en smøre..ja jeg er enig med dig i at der er malere der ikke aner hva de har gang i..men kan så sige at jeg har vundet flere pokaler med mine biler for både det ene og andet..ikke at det kan bruges til en skid men hvis lakken er helt smadret så gidder de ikke engang kikke på den..
    Skal så lige nævnes at der er flere danskere der kan deres lak kram end tyskere..ligegyldigt hvor i Tyskland vi udstiller så er de altid utroligt interreseret i hvordan vi får lakken så pæn..men hva jeg er nok bare heldig ligesom mine kollega'er og de gutter jeg køre til træf sammen med..
    Nu ved jeg ikke hvor du er fra men det skal nævnes at få autolakere på Sjælland når os til sokke holderne..


  • #42   26. aug 2011 @Dennis J
    I det tilfælde, vil jeg håbe at jeg på tidspunkt er så heldig at løbe ind i dig eller en af dine biler - og nyde det smukke arbejde!!
    Og tillykke med det, bare det at du gider konkurrere med dit arbejde, siger vel noget om din interesse i det.. hvorfor jeg så slet ikke forstår du kan sige det med vaskehallen smiley


  • #43   27. aug 2011 Ja det kunne være hyggeligt..så kunne du også se at der ikke er vaskehals ridser at de i den..

  • #44   27. aug 2011 @Dennis J - Hahaha se DET ville jeg gerne se..
    Men lidt må den jo have, ellers havde du jo ikke skrevet "den har ikke flere ridser en nogen anden bil.."......


  • #45   27. aug 2011 Ja med det mener jeg at den ikke har flere ridser end dem der kun vasker i hånden..
    Men det tråd starter spørger til er svaret at der sker ikke noget ved det..vil næsten tro at han plejer at køre i vaske hallen..så derfor kan det jo være lige gyldigt om han vasker i hånd eller vaske hal..og de ny lakkerede dele tager ikke skade af det..når det er ny lak og første vask så vil de uens ridser det giver at gøre det i hånden være mere synlige end dem vaske hallen evt skulle give da de er ens artet..


  • #46   27. aug 2011 Dennis J - jf. trådspørger er vi er helt enige smiley

Kommentér på:
ny malet bil og vaskehal?

Annonce