{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Dyr værkstedsregning?!? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg vil lige dele en oplevelse jeg har haft på vegne af en kammerat, der skulle låne min bil, en tur til københavn.

Jeg lånte igår min bil ud, til en af mine kammerater der skulle en tur til københavn. Jeg havde fyldt vand på, og tjekket olie, bare lige så den var klar til en lang tur.

Da de så kommer til københavn, ringer min kammerat til mig, og siger at der stod damp op af kølerhjelmen. Han har ikke et bræk forstand på biler, og jeg må så forsøge mig lidt frem, for at finde ud af, hvad fejlen er. Jeg får mig så kommunikeret frem til, at det er slangen, der går fra motoren med kølevand, og ind til varmeapperatet. Slangen var knækket af til indløb, i den lille plastic-manchet.

Jeg finder nærmeste værksted, 4,6 km. fra hvor han var gået i stykker. Jeg forklarer ham i telefonen, at han bare skal få mekanikeren til at sætte de to slanger sammen (Derved opnår man bare, at varmeapperatet ikke virker).

De kommer og henter bilen, og det vil de have 300 kr for. Det skal lige siges, at jeg synes det er en fair/god pris. Dette venter min kammerat 2.5 time på, men det er så hvad det er, det er da fair nok, hvis de har travlt.

Derefter venter han 2 timer på værkstedet, hvor der mindst er en mand igang med bilen hele tiden, hvorefter bilen så langt om længe bliver færdig.

Mekanikeren har samlet de to slanger som han skulle, og da han også mente den var utæt på motoren, så jeg kan se han har løsnet 3 skruer, og givet det noget flydende pakning.

Arbejdet er fuldført, på 2 timer på et værksted. Jeg kunne have lavet det i min garage, på 20 minutter (og det mener jeg selv, er uden at overdrive).

Dette tager mekanikeren 900 kr for. Da han så spørger om kvitteringen, siger de at det ikke kan lade sig gøre, fordi de har lavet det sort?! og så kommer der så lige de 300 kr for transport - 1200 kr, for at få samlet to slanger, med to spændebånd, og en studs der passer mellem slangerne, samt at give den lidt flydende pakning omkring tætningen på motoren.

Er man så blevet røvrendt, eller er det ganske fair? Det kan godt være den har været på værkstedet i to timer, men kan man tillade sig at tage 900 kr, for et så lille stykke arbejde?

Jeg synes det er svineri..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr værkstedsregning?!?
  • #1   18. aug 2011 Jeg synes, du skal melde dem for ikke at ville give en regning.

  • #2   18. aug 2011 hvis de HAR brugt 2 timer er 900 vel ikke galt, 450 i timer lyder da meget normalt. Det er jo svært for os at sige om det har været noget bøvl for dem.

  • #3   18. aug 2011 Han kan vel selv bestemme prisen, men at du ikke kan få en kvittering, hvis ikke du har bedt om sort arbejde, er noget pis -.-

  • #4   18. aug 2011 det er 450kr i timen .. det tager de normalt i næstved..på regning... meld ham for fusk

  • #5   18. aug 2011 Ja, de skal bare stille med en regning/kvittering!

  • #6   18. aug 2011 sådan er det bare, hvis man ikke vil betale hvad det koster så må man selv gøre det, der findes intet være end folk der tror det kun lige tager 2min og koster en flad 5 krone.

    det med regningen forstår jeg så ikk helt, men havde du fået det på regning så havde der også skulle være moms med jo?


  • #7   18. aug 2011 Simon B - Hvis de har haft bøvl med det, synes jeg faktisk de skulle have valgt en anden uddannelse. Hvis jeg skulle have skiftet alle kølerslanger og have udluftet det hele, havde jeg heller ikke brokket mig, for det er sgu nok det man kan få to timer til at gå med.

    Jeg burde tage et billede af det, for at vise dig hvor simpelt det egentligt er.

    20 minutter i min garage - 2 timer på det værksted


  • #8   18. aug 2011 som sagt svært at sige om det har været bøvlet, men ja 2 timer lyder da af meget sntes jeg også uden tvivl. Men så igen, det er jo sådan nogle kjøvenhavner, hva ka de endelig smiley

  • #9   18. aug 2011 Hvis du får en regning kan du vel også ligge moms til, så bliver det 1500 kr.

    Men altså, jeg synes ikke forløbet lyder urimeligt overhovedet.


  • #10   18. aug 2011 claus R - Svaret til Simon B passer egentligt meget godt til det jeg vil sige til dig også. Det er så simpelt at det er til at brække sig over.

    Tro mig, jeg bruger ikke at sende min bil på værksted, så jeg ved sgu godt hvad tid ting tager. 2 timer er 2 timer, det kommer vi ikke udenom, men har de ikke udrettet noget, i de 2 timer den så er der, ville det så være fair at tage penge for noget der tager 20 minutter at lave?

    Jeg tror faktisk ikke engang de har brugt nye spændebånd til det, tror sgu bare de tog de gamle. Det eneste de skulle bruges var et stykke plastic-slange, som passer ind i kølerslangen, hvilket ethvert værksted ligger inde med i rå mængder, og så lidt flydende pakning.


  • #11   18. aug 2011 Esben N - Tag lige den her med et gran salt - Så tror jeg sgu også du skulle til at rubbe neglene hvis ikke du kan bedrive mere end det på to timer.

  • #12   18. aug 2011 De skal jo først ha en sprøjte med hash inden de går igang, så går tiden hurtig.

  • #13   18. aug 2011 for 2 timer er det ikke så dyrt alligevel

  • #14   18. aug 2011 simon b - Ja - og den har jeg sgu også så godt og vel betalt!

  • #15   18. aug 2011 Tony Montana : - Prøv lige at læse hvad det udførte arbejde egentligt er.

  • #16   18. aug 2011 ved sgu ikke hvad sådan noget flydene hans koster, drikker kun swot slot, uden pant og moms

  • #17   18. aug 2011 de 2 timer kan det ikke være med at hente bilen evt? Det tar jo også tid

  • #18   18. aug 2011 tror da du skal åbne dit eget værksted.

    du har været heldig at få dem til at hente bilen, de har taget den ind uden tidsbestilling, og lavet den, de har lavet det slange værk, så har de måske hældt væske på igen, udluftet den, kørt en tur og kontrolere det virker, så har de måske opdaget den stadig var utæt, så har de lavet det, væske på igen, udlufte igen, kørt en tur igen, ind med den, kontrolleret det er tæt og vupti, så har de brugt en del tid på det, og sparet dig for monsen,

    lad dog vær med a græde snot, du har fået lavet din bil når du har haft brug for det, og du skal af med sølle 900kr, og sparet momsen, så vær da glad for at du har fået hjælp med det.

    sjovt som så mange kan brokke sig over så lidt, når vi mekanikere er der for at hjælpe smiley


  • #19   18. aug 2011 simon b. - Du må lige lære mig, hvordan man undgår at betale moms af en kasse swot slots smiley

  • #20   18. aug 2011 Det bliver bare købt som sprinklervæske til æ firmbil smiley
    man får sådan et klar syn efter en kasse swot slot jo smiley


  • #21   18. aug 2011 claus R - Tror du ikke også de har højglanspoleret motorblokken, bare fordi den var beskidt?

    De har ikke hældt nyt væske på, det var han oven i købet nødt til selv at gøre bagefter - Jeg havde givet ham resten af det jeg blandede op med, inden jeg sendte bilen afsted, og det hældte han på, da han havde forladt værkstedet.

    Hvis ikke de har hældt væske på, så tror jeg NÆPPE de har udluftet den, for så har de sgu sovet i timen.

    De har IKKE prøvekørt bilen har jeg lige fået bekræftet.

    Jeg rakker ikke ned på mekanikere overhovedet, jeg bruger et lokalt værksted, hvor jeg ALDRIG har været utilfreds med prisen, hvis der skulle skrues eller justeres lidt.

    Ville du ikke føle dig bare en lille smule flov, over at bruge to timer på det jeg har sagt der var galt?


  • #22   18. aug 2011 Simon b - To timer INDE på værkstedet.

  • #23   18. aug 2011 jeg har hørt om nogle som har givet 1000kr for at få skifted et par pære det ikke i orden priser

  • #24   18. aug 2011 Men så kan man vel også sige, at jeg var træls over at skulle give 1200 for en ny bremsekaliber, nå den kun koster 600 til andre mærker (:

  • #25   18. aug 2011 J B - Fejlfinding? Har du overhovedet læst hvad jeg har skrevet? Jeg var udemærket klar over hvad der var galt, og jeg havde fået ham til at sige til mekanikeren at han skulle samle de to slanger, istedet for at skaffe et nyt varmeapperat, så skulle jeg nok selv ordne det.

    ---- Jeg havde gerne givet 1200 alene for 2 værkstedstimer, men så skal jeg sgu også føle at jeg har fået noget for pengene.


  • #26   18. aug 2011 philip J - Det er faktisk nogle biler jeg hellere ville have skiftet pære på, for de penge. Men ja, det lyder sgu ekstremt dyrt.

  • #27   18. aug 2011
    Nicklossi - Den forstår jeg ikke helt, hvordan du får flettet ind i sammenhængen - Jeg tror ikke han har brugt gucci-pakninger og vero moda plastrør.

    Der er ikke tale om dele overhovedet.


  • #28   18. aug 2011 Prisen er rimelig fair.. Man skal også tænkte lidt på alternativet. Hvad hvis der nu evt. ikke var falck abonnement på bilen? Og du insisterede på selv at ville lave den, og de så alligevel skulle køre den hjem til din garage. Det koster vel 3500kr eller sådan noget.. Denne løsning ville så også være noget lort. Nu har jeg så dog ikke set det udførte arbejde, men umiddelbart lyder det som fair pris for at din makker kunne komme videre..

    Hvis værkstedet havde travlt den dag, er det egentligt utroligt at de overhovedet gider hente bilen. For tit yder værkstedet "bedst service" for deres egne kunder..

    Og til den med de 1000kr for at få skiftet pærer, så kommer det igen an på hvad bil vi snakker om. For biler er dælme ikke ens!!!
    Hvis det er en gammel sokkeled golf 2, så er det dyrt. Men hvis vi snakker bil hvor forkofangeren skal af, og forlygter afmonteres. Plus det i alt tager 2 timer. Så er det satme billigt incl. pærer...

    Men ja, den med at mekanikeren kun er ude på at tjene penge hører man tit... desværre.


  • #29   18. aug 2011 J B - Har ikke kørt meget i bilen, og overhovedet ikke den sidste måned. Inden min bil skal køre minimum 1000 km, ville jeg da altid tjekke vand. At jeg så stillede resten i bilen, var da nærmest kun et held. Jeg havde ingen mistanke om det var galt med bilen, overhovedet.

    Det ville også have været billigt, hvis den pissede ud med vand, alle steder - men jeg tror slet ikke du er klar over hvor simpelt det der er lavet egentligt er.


  • #30   18. aug 2011 Dennis C - Alternativer? Falck? Jamen det var nok også blevet tilfældet hvis der var gået en toppakning, men to slanger samles, lidt flydende pakning under en manchet - Det er jo ikke noget kæmpeproblem at løse.

    Men der er vi jo nok ikke alle lige store jyder, hvis man kan sige det sådan.


  • #31   18. aug 2011 Gad egentligt godt vide hvor mange af jer der egentligt arbejder på det værksted!!

  • #32   18. aug 2011 Nu vil jeg ikke diskutere tiden for reperationen, da jeg ikke har nogen forudsætning for det.
    Men prisen for 2 timer lyder da ok, selvfølgelig kunne man godt have spurgt om regning eller ej først smiley

    Og det med københavneri, det er sgu typisk jyder......Føler i jer forfulgt når i kommer til Kbh.
    Lige til Simon, den største fusker jeg har været udsat for, var en jysk Peugeot forhandler, han fattede ihvertfald nada.......


  • #33   18. aug 2011 Det har jeg nævnt op til flere gange - Timeprisen er fair nok, men kan du ikke udrette arbejde for 30 minutter på 2 timer, så ville jeg sgu ikke tage fuld skrald.

    Tror det her er et spørgsmål om morale.


  • #34   18. aug 2011 En sprøjte med hash... haha wtf...

  • #35   18. aug 2011 Huxie
    Det jeg mente med mærkerne, var værkstedspriserne smiley

    Det ene værksted er hammerdyrt, hvorimod det andet ikke koster ret meget (:

    Sebastian S
    Tænkte det samme smiley


  • #36   18. aug 2011 Sebastian S / Nicklossi

    Det er jydsk humor tror jeg, når vi snakker om noget vi åbenbart ikke kender noget til (med vilje selvfølgeligt)


  • #37   18. aug 2011 Men hvad fanden, så hårdt slår sådan en regning jo heller ikke, nå man ikke selv skal betale smiley

Kommentér på:
Dyr værkstedsregning?!?

Annonce