{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.096 visninger | Oprettet:

Man B
Man B
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 75

Prøveplader prøveskilte prøvemærker {{forumTopicSubject}}

Hey igen bilgalleri..

Jeg har lige ét spørgsmål omkring.. prøve.. you name it..
Min lillebror skal hente sin bil her i morgen, og skal hente prøveplader til den.
Men han skal først til køreprøve her om et par uger.. kan sgu ikke lige huske hvornår, men ville høre om det er muligt for ham at hente prøveplader selvom han ikke har kørekort ? Har sagt til ham at man godt kan, men nu er tvivlen sgu kommet mig til gode

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader prøveskilte prøvemærker
  • Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#1   2. sep 2011 tak på forhånd

• #2   2. sep 2011 Du skal ikke vise kørekort.

Men du skal have nogle Info på bilen, Feks Stel nummer og dato for prøvekørsel. Og så de 100kr:)

-Mark

• #3   2. sep 2011 Hvad er formålet med at han skal hente prøveplader når han alligevel ikke må køre i bilen endnu ?

• #4   2. sep 2011 Istedet for kørekortet må man bruge pas. De skal se et billede-ID

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#6   2. sep 2011 Tak for svarene. Skal man printe den ud hjemmefra eller kan den ordnes nede hos dem ?

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#7   2. sep 2011 blanketten that is

• #8   2. sep 2011 Ja lige præcis - De spørger som regel altid om at se kørekort, men det er faktisk bare et billed-ID der skal til.

• #9   2. sep 2011 Man B - Man kan sikkert finde dem på nettet et sted, men de ligger som regel også i venterummet.

• #11   2. sep 2011 men der står udtrykkeligt når du lejer prøveplader at det kun er personen hvis navn står på blanketten som må føre bilen, og du må jo ikke have passagere med når du kører med prøveplader, så ville det ikke være forholdvis dumt at lade en som ikke har fører ret at leje dem ;)?

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#12   2. sep 2011 han har desværre bare ikke andre muligheder pt, jeg skal arbejde inden for det tidsrum og gætter på at hans kammerater gør det samme.. så ved ikke helt hva' der er at gøre for ham

• #13   2. sep 2011 . $

Du må godt have passagere med, hvis de er med til at udbedre reperationen, e.l.

Jeg er før blevet stoppet på prøveplader, med en kammerat, og det sagde de ikke noget til.

Dengang var vi rent faktisk også bare ude at teste styretøjet

• #15   2. sep 2011 Det I kan gøre er:
    Du udfylder og underskriver blanketten derhjemme.
    Du giver din lillebror dit billed-ID og derefter afleverer han blanketten og fremviser dit ID som bevis for at det er dig der står på papirerne, på skattecentret.

Har gjort det før, dog for min onkel.
    Han lavede en post-it hvor der stod at det var ok at jeg hentede pladerne til ham og underskrev den.
    Der var intet problem i det.

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#17   2. sep 2011 Okay smiley så han må feks. ikke tage ned og få dem lavet i hans navn, og derefter lade en anden være chauffør i bilen, men hvor han er passager ?

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#18   2. sep 2011 tak for svarene forresten alle!

• #19   2. sep 2011 Der må kun være passager med under prøvekørsel

• Man B
    Man B Tilmeldt:
    jan 2009

#20   2. sep 2011 Er lidt overtræt, er ikke lige med.. Må der kun være én person i bilen når den er på prøveplader ?

Han må ikke hente pladerne under hans navn, og være passager i den bil, hvorledes en anden er chauffør ?

• #21   2. sep 2011 Ved ikke om han må hente pladerne uden kørekort men det er jeg næsten sikker på at han ikke må.
    Og det er kun den person hvis navn står registreret på prøveplader der må være i køretøjet under prøvekørsel, medmindre passagere f.eks. er mekaniker og er med for at bedømme køretøjets stand. Altså på turen hjem må det kun være den person som er registreret på pladerne der må være i bilen, ellers vanker der bøde smiley

• #22   2. sep 2011 Nej, prøvepladerne er jo til den der lejer dem, og når han ikke må føre bil endnu, så er det ikke muligt, alt andet er ulovligt....

Kommentér på:
Prøveplader prøveskilte prøvemærker

Annonce