2.765 visninger
|
Oprettet:
Stort anlæg lille generator... Hjælp {{forumTopicSubject}}
Har en Opel Vectra b 2.0 16v men har brændt min generator af fordi anlæg er for kraftigt.. Mit spørgsmål er nu... Hvilken generator skal jeg bruge for det ikke sker.. Altså findes der en universal eller kan man købe en fra en større Opel såsom omegaen
Hvor meget skal den nye generator lade med..?
Ligenu har jeg 2 x 12'ere i den men planen er der skal 2 mere i..
Håber der er en venlig sjæl der ved lidt om det
Tak på forhånd
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 284
Der er dog en lille ting, jeg syntes du skulle prøve......
Træk et større kvadrat plus kabel fra generator til batteri i første omgang.
Når en bil designes, er der ikke lagt ind i bereningerne at man losser tonsvis af elektronik på efterfølgende.
Derfor kan din regulator godt blive noget forvirret over forbruget, hvis der kun sidder er 8 kvadrat på din generator, men forbruget så stadig overstiger hvad den kan levere. Mange af dem vil så skrue op for volten, og dermed lave skade på både sig selv, men også alle den elektroniske komponenter der er sat til systemet.
Just my 2 cent....
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.155
aug 2010
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 147
men for at være helt ærligt har jeg ikke den store forstand på det.. derfor jeg sprøger til råds herinde
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 5 Svar: 1.189
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 381
din spændingsregulator er måske død på generatoren.. ny generator, større kabel til batteri og anlæg og så som haekle s siger, en kondensator på...
større batteri behøver du kun hvis du spiller længere tid uden at køre i bilen..
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 381
du skla huske at tænke på at de 500 watt du regner på der er kontinuerlig effekt... dit anlæg kører jo ikke med over 1 kW konstant...
dertil skal du regne i den faktiske spænding der er fra generatoren af.. dvs typisk 14,4 volt..
men har godt nok set mange biler med større anlæg hvor de ørte på standard generator uden problemer...
Scarface:
som jeg sagde tidligere.. skift generatoren, større kabler og en kondensator.. så skal det sku nok køre ordentligt...
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.155
Stort anlæg lille generator... Hjælp