{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.765 visninger | Oprettet:

Stort anlæg lille generator... Hjælp {{forumTopicSubject}}

Har en Opel Vectra b 2.0 16v men har brændt min generator af fordi anlæg er for kraftigt.. Mit spørgsmål er nu... Hvilken generator skal jeg bruge for det ikke sker.. Altså findes der en universal eller kan man købe en fra en større Opel såsom omegaen

Hvor meget skal den nye generator lade med..?

Ligenu har jeg 2 x 12'ere i den men planen er der skal 2 mere i..

Håber der er en venlig sjæl der ved lidt om det

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stort anlæg lille generator... Hjælp
  • #1   5. sep 2011 Det er jo lidt op til dig selv, da du ikke oplyser noget om størrelsen på generator og anlæg. Du skal jo have flangen til at passe på motorblokken, og remhjul ligeledes. Husk også afstanden fra flange til remhjul skal være det samme, så remmen kører lige på hjulet.
    Der er dog en lille ting, jeg syntes du skulle prøve......
    Træk et større kvadrat plus kabel fra generator til batteri i første omgang.
    Når en bil designes, er der ikke lagt ind i bereningerne at man losser tonsvis af elektronik på efterfølgende.
    Derfor kan din regulator godt blive noget forvirret over forbruget, hvis der kun sidder er 8 kvadrat på din generator, men forbruget så stadig overstiger hvad den kan levere. Mange af dem vil så skrue op for volten, og dermed lave skade på både sig selv, men også alle den elektroniske komponenter der er sat til systemet.
    Just my 2 cent....

• #2   5. sep 2011 jeg tvivler nu meget på at det er dit anlæg, der har brændt din generator af. men T hansen sælger en 100 A der passe på din bil .mon ikke det skulle være nok.

• #3   5. sep 2011 bo jeg tvivler.. kan fortælle dig så meget at efter anlægget blev monteret springer mine pærer hele tiden.. har prøvet og måle spændingen på batteriet... den lader med 18-19 stykker hvor std vist er 14..

men for at være helt ærligt har jeg ikke den store forstand på det.. derfor jeg sprøger til råds herinde smiley

• #4   5. sep 2011 din generator lader kun 18v hvis den er defekt, har intet med dit anlæg at gøre., tykkere ledninger til batteri som claus siger, større battere, evt. 2 batterier, en 2-5 farad kondensator og en 100A generator, det er mere end rigeligt..

• #5   5. sep 2011 har sku aldrig hørt om at en generator ikke kan levere strøm nok til et anlæg.. og slet ikke hvis det er et forholdsvist lille et af slagsen hvis det er det du har i din partner...

din spændingsregulator er måske død på generatoren.. ny generator, større kabel til batteri og anlæg og så som haekle s siger, en kondensator på...
    større batteri behøver du kun hvis du spiller længere tid uden at køre i bilen..

• #7   5. sep 2011 Knud H:
    du skla huske at tænke på at de 500 watt du regner på der er kontinuerlig effekt... dit anlæg kører jo ikke med over 1 kW konstant...

dertil skal du regne i den faktiske spænding der er fra generatoren af.. dvs typisk 14,4 volt..

men har godt nok set mange biler med større anlæg hvor de ørte på standard generator uden problemer...

Scarface:
    som jeg sagde tidligere.. skift generatoren, større kabler og en kondensator.. så skal det sku nok køre ordentligt...

• #8   5. sep 2011 nu er det sådan at en vectra b standert køre med en 70 A generator. hvis det er en bosch generator du køre med, så tager de ca 10 min minuter at skifte laderelæet. og det koster ca 150 kr. og sidder kun med 2 skruer. så hvis det kun er fordi at den lader for meget, er der ikke nogen grund til at skifte hele genneratoren. men bare skift relæet

Kommentér på:
Stort anlæg lille generator... Hjælp

Annonce