{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Problemer med polo 1992 {{forumTopicSubject}}

Min kammerats polo coupe 1992 1.3 er begyndt at drille lidt.
Hvis den har stået i længere tid - natten over - så har den svært ved at starte, og går den endelig igang, så dør den hurtigt, sprutter og går i meget ujævn tomgang, specielt hvis man giver den lidt gas.
Nogen der har oplevet noget lignende ?

Motoren skulle være fin - gået 172000 km og har ellers kørt upåklageligt. Kan være noget tænding/luft mængde problemer??

Hjælp ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med polo 1992
  • #1   5. sep 2011 jeg mener, at tændspolen på den model er oliebaseret. Har haft samme problem med min passat (den røde)... De gamle oliebaserede tændspoler har det med at blive ekstremt ustabile i fugtigt og koldt vejr. Du kan derfor sagtens have haft problemet hen over sommeren, uden at være generet af det.
    Andre symptomer på ustabil oliebaseret tændspole er ujævn motorgang, manglende optræk, at motoren pludselig sætter ud, og øget benzinforbrug. Udskift til en ikke oliebaseret tændspole - købes uoriginalt fx hos Mr. hansen

    Alternativt kan det være tændkablerne der er gamle og møre - derved også påvirket af fugt og kulde. Test dem ved at sprøjte vand på vha. en blomsterforstøver, mens bilen enten står i tomgang eller forsøges startes. Gnister de, er de defekte og skal udskiftes. Rør endelig ikke ved dem, da de giver et pænt rap *;)


  • #2   5. sep 2011 Takker!

    har også oplevet den får en del olie i luftfilterkassen - kan/skal jeg skifte den "plastic" dåse der sidder forbundet til luftfilterkassen fra motoren eller hvordan? ved ikke hvorfor den får olie derop men synes der ligger en del alligevel.


  • #3   5. sep 2011 hvor meget olie har du fyldt på den????

    ellers er her noget jeg har fisket fra en anden tråd:
    ---------


    Underkompression altså slidt motor tyder det på, men alt den olie kan da ikke være kommet med op i luftfilteret.
    1. Lad motoren gå i tomgang.
    2. Fjern eller aftag øverste dæksel på luftfilteret ( hvis omdrejninger stiger markant,så
    er der tale om underkompression, så nok ny motor.
    3. Lad bilen går 5 min i tomgang , varm motor, tjek om der kommer sort røgsky bagud,
    når der herefter gasses op
    så er ventilhætterne ( paraplyerne def ) udskiftes evt med topstykke påmonteret.
    kc


Kommentér på:
Problemer med polo 1992

Annonce