{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode + dårlige ting ang. diesel bil?
  • #1   21. sep 2011 Fordele ved diesel:
    Langt på literen
    Billig i brændstof
    Mere solid motor

Ulemper ved diesel
    Dyrer i anskaffelse
    Dyrer i vægt- eller grøn afgift
    Har ikke godt af mange korte ture (soder til)

Så køb en diesel hvis du synes du kører meget

• #2   21. sep 2011 Hvis der ikke er partikelfilter koster det også lige 1000 .- mere om året

• #3   21. sep 2011 Klaus !
    Det passer ikke helt det du siger der smiley
    Det kommer an på så meget, alle biler efter 97 er på grøn afgift, vælger du f.eks en gammel Golf 2 TD, ja så slipper du for afgift på partikelfilter og den grønne afgift smiley
    Giver selv knap 2200 på min egen TD'er.

• #4   21. sep 2011 Husk også den trælse lyd en diesel laver. Dog har en diesel somregel altid et godt moment pga. turboen.

• #5   21. sep 2011 Mats N

Det er jo kun fordi din Golf TD er på gule plader, der gælder jo andre regler.

• #6   21. sep 2011 Holdbarhed kommer meget an på hvad du vælger, jeg kender til flere hvor benzin modellen holder længere end dieselmodellen.
    Endelig er der også det med indsprøjtningspumperne på dieselmaskinerne som er noget dyre hvis de går i stykker.

• #7   21. sep 2011 Tror bare jeg holder mig til ben benno bil så. smiley

• #8   21. sep 2011 Iøvrigt løber en diesel også ret hurtig tør for omdrejninger, så det kræver at somregel rører lidt mere i gryden smiley

• #9   21. sep 2011 Det her bør deles meget groft op i gamle og nye dieselbiler.

Gamle dieselbiler har den fordel at de er meget billige at holde kørende.
    De støjer ofte noget, men driftsikkerheden og driftsomkostningerne er helt i top.

Nyere dieselmotoren (commonrail) er meget velkørende, de går rigtigt langt på literen, men de koster $$$ at servicere og reparere. Og desværre viser det sig at nyere dieselmotore ikke kører ret mange km før der skal bruges rigtig, rigtig mange penge på dem.

• #10   21. sep 2011 det passer ikke at du ikke betaler afgift på 1000 kr for en bil på vægtafgift..

Havde en golf 3 tdis st car fra 94, og den steg fra 5800 om året til 6800 efter den afgift kom!

Vil sige at noget af det vigtigste er om du kører mange km eller ej, for en diesel har endnu mindre godt af korte ture, end en benzin.

Hvis man regner på det, skal man også køre et vis antal km (mener det med vægtafgift osv de daværende dieselpriser, var omkring 20.000 km i året med den golf 3 tdi) før der er noget at spare i forhold til en benzin

• #11   21. sep 2011 Klaus !
    Nej du har IKKE ret!

• #12   21. sep 2011 Mats N

Mht. hvad har jeg ikke ret?

At din bil er på gule plader? (antog det var den du har på din profil)
    Eller at afgiften er anderledes for gule plader kontra hvide plader?

http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm

Kommentér på:
Gode + dårlige ting ang. diesel bil?

Annonce