{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.764 visninger | Oprettet:

Bruno Hansen = Lorteværksted {{forumTopicSubject}}

Dette er en advarsel mod at få lavet noget hos Bruno Hansen motorsport. (Sdr. nærå autoværksted).

Jeg har haft en rigtig ubehagelig oplevelse ved at have min bil på værksted.

Jeg har netop fået min VW Corrado tilbage i torsdags.
Den skulle have udbedret en elektrisk fejl på bremsesystemet, og justeres og måles.
Den blev leveret til dem i starten af juli måned. Og til trods for at jeg ringede mindst 3 gange om ugen, og rykkede for den, skete der intet.
De blev ved med at love den færdig, selv om jeg tilbød at betale for den smule arbejde de havde udført, og finde en anden mekaniker.
De havde alverdens undskyldninger, og de var ved at lukke deres værksted, da det pludselig var solgt.
Det endte så med at en af de ansatte fik en bekendt til at udføre det nødvendige arbejde.
Da jeg så fik min bil tilbage i torsdags, efter 2,5 måneders værkstedsbesøg, blev jeg præsenteret for:

- En dyb flænge i mit ellers fejlfrie porsche 996 bagfælg

- En bil der var gennemblødt af vand i passagerersiden, pga. de ikke havde monteret afdækningsplastik over styrebox rigtigt.

- En regning på 12500 kr, til trods for jeg havde påpeget mange gange, at jeg skulle have en del rabat, hvis de skulle lave det færdigt, pga. den meget lange ventetid.

Det skal dog siges at jeg fik noget rabat på lidt timeløn og andre småting, rabatten svarede til omkring 2-3000 kr.
Men alt i alt er jeg meget utilfreds med det hele.

Den mekaniker jeg snakkede med mente at jeg kunne klage så tosset jeg ville til forbrugerklagenævnet, men at jeg nok intet ville få ud af det.
Til vandskaden sagde han at jeg bare måtte ligge nogle gamle aviser i bilen, og lufte ud.
Til flængen i fælget sagde han at jeg lige skulle ringe i næste uge, så ville han snakke med den bekendte bilen var blevet lavet færdig ved, han var nemlig meget reel og ærlig. (hvis han er så ærlig, hvorfor fortæller han så ikke noget om det da han afleverer bilen???)

Håber at jeg ved dette indlæg har givet folk et indblik i hvordan Bruno Hansen motorsport behandler deres kunder.
Jeg har ellers tidligere været tilfreds med deres arbejde, da jeg har benyttet dem flere gange før. Men dette finder jeg mig ikke i.

Mvh
Philip Sidelmann


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruno Hansen = Lorteværksted
  • #1   2. okt 2011 De skulle have tæsk hver og en af dem smiley

  • #2   2. okt 2011 Øv en grim historie. Men godt at du advarer andre. Jeg har også været offer for elendige og sjuskede værksteder. Med min nuværende bil heldigvis i småtingsafdelingen (f.eks. afbalancering af hjul, der er dårlig og jeg derfor skal af med 600kr igen et andet sted). Men min 911 fik også skrammet fælgene. Det var hos SUVO Anti Rust i Køge. (Ikke den eneste fejl, de lavede).

    Man bliver så træt af dårlige værksteder. Men store regninger, DET kan de godt finde ud af at lave, trods deres arbejde ikke lever op til prisen. Øv.



  • #3   2. okt 2011 Glemte at sige, hvis du er medlem af FDM, så prøv at rådføre dig med deres juridiske afdeling.

  • #4   2. okt 2011 er ellers mærkelig for har aldrig hørt noget dårligt om dem og de ved da hva de laver,håber da at det er noget du nogle vidner på inden man sviner et firma til som aldrig har lavet lort i det.........

  • #5   2. okt 2011 har en kammi der fik lavet en ford motor fra bunden ved dem det endte også i noget lort den var ikke lavet rigtigt og de trak det også i langdrag og den skulle bare justeres osv men det kunne de ikke da det kom til stykket set var små 25000 ud af vinduet,da den aldrig kom til og yde det den skulle.

  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #6   2. okt 2011 Her hvor jeg kommer fra der knepper vi sådan nogle mennesker..



  • #7   2. okt 2011 Siiiiir V.. i knepper vel os geder og æder sharwarma


  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #8   2. okt 2011 Michael - Jep, nemlig.. det ligger i generne.

    Men det også sådan noget der duer med sådan noget omgang pis, de vil da skide på forbrugernævnet, som de selv siger, -.- Så må man jo tage og selv gøre noget ved det smiley


  • #9   2. okt 2011 Du kan da lade være at betale regningen til der er kommet klarhed over situationen med fælget og vandskaden. Så fremt der er kommet meget vand ind, så slår det ikke til at ligge aviser i, så skal sæder og gulvtæppe tages ud og tørres ordentlig, hvilket ikke ordnes på en 1/2 time,...

  • #10   2. okt 2011 Du kan trække dem i klagenævnet da det er over 800 kroner, og det er BESTEMT ikke lovligt at du modtager en bil med skader tilbage, dvs. den står i værre stand end før, så KLAG!!!

  • #12   2. okt 2011 En anden ide kunne også være og udskrive en regning til dem på de ting der er ødelagt og se hvad de siger til det, og skrive timer på for det arbejde du har med og tørre og lufte den ud + rigtig montering af det dæksel der er skyld i fejlen. Evt hvis du har en kammerat der har et firma eller noget der kan udskrive en regning som kan sendes til inkasso..

    Det er måske ikke på den helt rigtige side af loven, men hvad fanden, man skal ikke bare lade sig tage hårdt i røven fordi de mener de kan udskrive en kæmpe regning..

    Og hvorfor kører de den også til en af deres bekendte, det er vel ikke ham du har bedt om og lave din bil?


  • #13   2. okt 2011 Forbruger styrrelsen og de andre klage indstandser er ikke noget værd det er spild af penge da de ikke kan foretage sig noget juridisk for at skaffe dig dine penge kun gi dig medhold. Du kan ligeså godt slæbe dem i retten først som sidst.

  • #14   2. okt 2011 Du kan nok ikke gøre så meget mere da han ikke har værkstedet mere. Det er solgt og kommet ny ejer.

  • #15   2. okt 2011 Kommer an på hvad selvskab det har været om du kan gøre noget efter det er lukket.. Aps / As osv .. Hvis det er et I/S selvskab hæfter han personligt for det .. Men dette er det næppe ? Tjek på cvr dk

  • #16   2. okt 2011 Har også selv haft indtrykket af det var et godt værksted, har både fået min gti 16v og Scirocco der nede. Uden problemer overhovedet. Også derfor jeg valgte dem igen.
    Det er rigtigt at værkstedet er solgt. Jeg hentede også bilen på den nye adresse der står på deres hjemmeside. Lignede bare et almindeligt hus med lidt værksted til.

    Grunden til han fik en anden til at lave den, var at de ikke selv havde tid, da de var ved at flytte alt på værkstedet.

    Regningen er desværre betalt....


  • #17   10. okt 2011 UPDATE!

    Så har jeg diskuteret frem og tilbage med ham der hedder Søren der nede fra. De vil ikke give en skid til noget som helst, de holder på deres sag.
    Da jeg sagde han måtte betale mig for at skille bilen ad og tage tæppe og sæder ud og have varmeblæser i, sagde han bare kunne have sagt han skulle tørre den. Og det blev han ved med at holde på uanset hvad jeg sagde.
    Til det med fælget, holder han stadig på at det ikke kan bevises at ridsen ikke var der før.

    Forbrugerklagenævnet er ikke kompetente til at behandle sager der omhandler biler. Og er ikke medlem af FDM.

    Værkstedet kører videre som altid med samme ejer, kun adressen er anderledes.

    FUCK JEG HADER DEM, HAR ALDRIG OPLEVET SÅ DÅRLIG BEHANDLING NOGLE STEDER FØR.
    FRARÅDER PÅ DET KRAFTIGSTE AT FÅ LAVET NOGET SOM HELST HOS DEM.

    Mvh Philip Sidelmann


  • #18   10. okt 2011 Philip hvad ka du så lære af det? Meld dig ind i Fdm..

    Men forbrugernævnet er både kompetente og kan behandle sager der vedrører biler. Ved ik hvor du har det andet fra.. De kan bare ikke gøre noget juridisk og det er der ingen der kan udover domstolene.


  • #19   10. okt 2011 Det står på hjemmesiden så snart du vælger det handler om bil.

  • #20   10. okt 2011 Philip de kommer ellers ud og vurdere feks synssager.. men de henter måske eksterne ind til den slags.

    Prøv lige at smid et link?


  • #21   10. okt 2011 Men meld dig ind i Fdm du kan få råd og vejledning hos deres jurister selvom du først melder dig ind nu.

  • #23   11. okt 2011 Ok, tror lige jeg vil undersøge det med FDM....

  • #24   11. okt 2011 Juridisk rådgivning

    Som medlem af FDM kan du få rådgivning hvis du har spørgsmål til høje værkstedsregninger, uberettigede parkeringsbøde eller andre bilrelateret tvister. I principielle sager, kan FDM også tilbyde at føre retssager. Husk du skal være medlem på tidspunktet hvor problemet opstår, for at FDM kan hjælpe dig.

    Øv! Man skal være medlem på det tidspunkt hvor problemet opstår, men nu er jeg meldt ind.


  • #25   12. okt 2011 De tager ikke sagen for dig men du kan stadig få rådgivning af deres jurister men heller ikke mere.. Dvs de fører ikke en sag for dig. Har selv meldt mig ind med et lignende problem og har trukket på deres rådgivning. De aner jo heller ikke hvornår det er sket da de ikke spør om det.

  • #26   13. okt 2011 ok, det lyder jo meget godt....

  • #27   18. okt 2011 Update!
    Så er jeg blevet medlem af FDM, og har fået en god snak med en af deres jurister.
    Man kan desværre ikke gøre noget, da det er anklageren der bærer bevisbyrden (det vil sige mig). Jeg kan jo ikke bevise det er dem der har lavet skaderne.
    Og ifølge loven har værkstedet ret til at tage penge for de timers arbejde de har udført, også selv om de ikke får løst problemet (i mit tilfælde er problemet jo egentlig løst).

    Hvis man vil være lidt, måske sygeligt pernitten, skal man tage billeder af bilen når den bliver afleveret hos værkstedet, for at kunne bevise noget. Det samme gælder når bilen bliver transporteret af fx Falck.
    Men ikke desto mindre har jeg tænkt mig at gøre netop dette fremover.

    Ifælge juristen bliver der ikke noget medhold i 9 ud af 10 i denne type sager.
    Og værkstederne ved det udemærket godt, så sådan fortsætter de....

    Mvh
    Philip


Kommentér på:
Bruno Hansen = Lorteværksted

Annonce