{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

F. M
F. M
Følgere: 8 Biler: 17 Emner: 27 Svar: 180

PAS PÅ - hvem du handler med ! {{forumTopicSubject}}

Lige en historie fra det virkelige liv......

Jeg hænger ingen ud i denne tråd, men har sgu faktisk lyst til det.
Tråden er bare en advarsel, til dem som handler meget herinde....

Jeg står og har penge tilgode hos en fyr herinde fra. Jeg har hans underskrift på det, men det betyder bare ikke at jeg nogensinde får en krone.....
En lille historie som viser hvor feje, ligeglade, uærlige, rådne og egoistiske folk kan være.

Historien fra starten....

Jeg aftaler med en fyr herfra, at vi skal lave en handel. Vi skal bytte biler og jeg skal have 6000,- oveni handlen.
Jeg har snakket meget med ham tidligere, da vi før har handlet........Derfor er jeg så skide flink/naiv, at gå med til at lade ham skylde mig de 6000,- i max 3 mdr.
Dette skriver han også under på.....Dette var i Maj måned.

Nå men vi bytter bilerne.......Da jeg har kørt et kvarters tid på motorvejen, kogen bilen total over og jeg fylder flere gange vand på den....Men kan kun køre i 30 sek, før den igen er tom...........Jeg får bilen ind på en p-plads, hvor jeg efter 5 stop, beslutter mig for at lade den stå.....
Allerede efter 10 minutter ringer jeg til den tidligere ejer og siger at jeg faktisk har fortrudt handlen - hvilket han er ret ligeglad med da "en handel er en handel".....Okay den må jeg jo bare sluge så........
Jeg lader bilen stå og sælger den for 7000,- som defekt.

Men nu er der så gået pænt lang tid og jeg har stadig ikke set så meget som 1 krone fra ham.....Jeg har kontaktet ham masser af gange, både på telefon, sms og breve herinde.... Men hvergang har han undskyldninger.......Jeg har endda sagt at han bare kan betale 500 pr måned, men lige meget hjælper det....Det værste er at han siden vores handel, har byttet flere biler herinde og altid har en masse annoncer......
Skide frustrerende at se at han bare blir ved og ved og samtidig ikke afdrager en eneste krone til mig.

Jeg har haft fat i en advokat som råder mig til at sende ham et frivilligt forlig, men det siger han at han ikke vil skrive under på.......
Jeg kan selvfølgelig også politianmelde ham, men vil jo nødig helt derud....Men eftersom han skider på mig, bør jeg vel også skide på ham.

Jeg var naiv at tro på det bedste i en person som jeg troede jeg kunne regne med......Det kostede mig en bil og 6000,-

Pas på hvem i handler med...Sørg i hvert fald for, at pengene falder kontant....Selvom vedkommende skriver under, betyder det ikke at der sker en skid.....

Jeg ved godt jeg var naiv - men derfor er han stadig et skvat.......
Ved ikke hvad jeg ellers vil med dette indlæg. Tror bare jeg havde behov for at brække mig over det :-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PAS PÅ - hvem du handler med !
  • #1   3. okt 2011 Hvis det er en der tit har annoncer, kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle have lov til at oplyse navn.. Det er jo til vores alles bedste!

• #2   3. okt 2011 Charlie....Men det må jeg bare ikke.

• #3   3. okt 2011 Rigtig trist historie.. Gad godt at bg havde en sektion til at fortælle om erfaringer, hvor man gerne måtte hænge personer ud, uden at nogen blev slettet eller frosset eller hvad de gør.

• #4   3. okt 2011 Følger lige med..

• #5   3. okt 2011 Der skulle bare være et sted, hvor man kunne skrive erfaringer med brugere, og som de ikke selv kunne rette i.

• #6   3. okt 2011 Morten, ja det burde være en mulighed herinde..Især når der foregår så mange byttehandler.

Der burde være et rating system, ligesom f.eks Trustpilot..Tror jeg ville være til nytte for mange..

• #7   3. okt 2011 send priv til mig ihvertfald, skal lige se om det er en jeg har en handel igang med...

• #8   3. okt 2011 Enig Charlie.

Men send ham et forlig og hvis ikke hiver du ham bare med i fogedretten. Længere er den ik.

• #9   3. okt 2011 Giv os et hint så. Nu er jeg pisse spændt på hvem det er

• #10   3. okt 2011 altså jeg har sku ondt af dig.. men du er altså ALT ALT for dum, når man handler får man det hele af vejen med det samme, ellers skal det gå op i lort!!

Morten!
    det du skriver med at hænge folk ud er også en dum ide, der er så mange spasser herinde som vil skyde skylden på folk over ingen ting osv! dette er et bilGALLERI!

• #11   3. okt 2011 har prøvet det den anden vej , altså hvor gutten skyldte mig 5000 de kom som aftalt og det var helt ok, bare træls. i lavede vel et gældsbres så du hvis ikke det blev opfyldt kunne tage pant i hans egendom dvs bil bla smiley

• #12   3. okt 2011 @Fatih

Men at jeg hiver ham i retten, betyder stadig ikke at jeg får pengene...Han blir dømt til at betale, men hvis han ingen penge har hjælper det jo ikke meget......Iøvrigt så mener jeg at han indregistrerer sine biler i en andens navn - så dem kan de ikke hente noget fra.

• #13   3. okt 2011 Jeg syntes os man sku ha lov at hæng folk ud... hvis de ik vil hænges ud kan de jo lade vær med at give grund til det.... og ang ham kagen, bare kør den igennem hele møllen, politianmeld ham, få advokat på o.s.v, du ser sikkert ik dine penge igen alligevel, så hvis det havde været mig havde jeg ik holdt igen....

• #15   3. okt 2011 Det ville ihvertfald være et super tiltag, for dem som snyder, vil jo nok ik ha et dårlig ry, så kunne forstille mig de enten snyder et andet sted, eller holder op med at snyde, måske desværre det nok er førstnævnte der sker. smiley

• #16   3. okt 2011 Flemming, send også gerne en PB til mig..vil godt vide lidt mere..

Lige et slag for min egen gruppe til at minimere dette uvæsen..

http://bilgalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=3616

Her deler vi alt, som andre folk har oplevet. Hvis du har lovmæssig indsigt, så er du meget velkommen til at søge. Selvfølgelig også, hvis du bare har almen interesse i at lave en handel..

Obs, du skal være anbefalet af en anden bruger herinde..

• #17   3. okt 2011 hvos du har hans underskrift så er det bare at politi anmelde ham, færdig, fuck en idiot, ved godt man ikke altid skal stole på folk, men man skal heller ikke altid tro det værste. helt ærligt så ville jeg også godt vide hvem det er i PB.

• #18   3. okt 2011 Asbjørn...
    Ja det var naivt af mig...Men havde ikke troet at nogen kunne være så fej....Måske fordi jeg ikke selv tænker på sådan en måde.....Og han skrev jo også under, så troede da at han i det mindste ville afdrage, hvis ik han kunne betale det hele på een gang.

• #19   3. okt 2011 Don drift......Ja vi lavede et dokument...Men han indregistrerer bilerne i en andens navn, så der er ingen pant at hente der smiley

• #20   3. okt 2011 med dyb respekt og ærgelse for hvad du har været igennem er jeg super glad for at man ikke må hænge andre ud i forbindelse med handler.... der er ALTID 2 sider af en sag og selvom trådopretter her med garanti er blevet forudlempet i denne handel så er det jo langt fra altid sådan. Så jeg er sgu glad for at bilgalleri IKKE tager opgaven som internetbaseret gabestok og afviser/fjerner indhold samt ikke tillader at man linker til en bruger uanset hvor god tanken bagved er.

MEn jeg forstår ikke at du har samvittighedskvaler over at politi anmeldelse.......enten mangler der noget i historien eller også skaL du skynde dig at blande samvittighedsspørgsmål udenom denne sag og smide ham en politianmeldelse...

Hvis han har snydt dig og du kan bevise det står han til en straf og politiet tager skam parti i sager som dette

Mvh. Anders

• #21   3. okt 2011 Chris-> Ja du har nok ret, det er satme da os træls, så ska der beviser på bordet om man taler sandt o.s.v., der er jo desværre en del der stadig lyver, selvom man sjældent kommer langt med det. smiley

• #22   3. okt 2011 hvis du ikke har lavet i direkte gældsbrev, men bare skrevet på slutseddelen fx plus 5000 til senere betalling kan du glemme alt om dine penge det skal være et direkte gældsbrev.

• #23   3. okt 2011 @Anders

Er helt enig...Der er altid 2 sider af samme sag, og nogle vil hænge sælger ud, fordi han måske regnede med at få en ny fejlfri bil for 3000,- :-)))))
    Så nej tak til en gabestok, men jatak til en "privat gruppe" hvor man kan dele erfaringer smiley

• #24   3. okt 2011 Anders...
    Og nej der mangler intet i historien smiley Jeg har INTET gjort forkert......Gav en rigtig fin bil i bytte, og fik lort + han fik lov at skylde mig penge....At bilen var lort må jeg bare "sluge"....Men at han skriver under på at skylde mig penge og så ikke betale mig dem, er jeg ret harm over efterhånden.

• #25   3. okt 2011 Anders....
    Og ja jeg bør nok bare melde ham......Men har jo hele tiden den der naive tanke "jamen måske betaler han snart" - selvom jeg jo godt ved at han ikke gør........

• #26   3. okt 2011 Hvis du ved hvor manden bor så smid et par store kammerater ibil og aflæg ham et besøg... Har han ikke eller ikke kan skaffe de 6K såen ret hurtig så har han vel andet af værdi f.x. fladskærm PC e.l.

• #27   3. okt 2011 Erik...
    Hehe...Ja selvtægt.......Så er det bare mig som ender som Sorteper smiley
    Men ja - sådanne tanker har jeg da haft - tro mig smiley

• #29   3. okt 2011 ok...i så fald ville jeg ikke have nogen som helst kvaler med at smide en anmeldelse, han er blevet advaret gemmen dine kontaktforsøg

udhængning (eks: køber skriver XX om sælger og får hele BG efter sig på trods af at sælger har en anden version af samme virkelighed) ville være et skridt i den forkerte retning for BG....

jeg ville i hvert fald som bruger være svært træt af at finde ud af at en anden bruger har tilsvinet mig på baggrund af at man som køber/sælger ikke er enige om en sag....den slags hører børnehaven til !
    bilgalleri skal ikke være stedet hvor andre brugere tilsvines uanset uenigheden. Det er bare lidt sjovt at folk herinde til tider skriver det lidt som om at det er bilgalleris ansvar at sørge for at købere og sælgere herinde behandler hinanden fair.....det er IKKE bilgalleris ansvar, det er sgu brugernes eget og derfor heller ikke bilgalleris ansvar at bruge plads på at brugerne kan hænge andre ud.

man ser typisk dette når brugere KRÆVER at bilgalleri laver funktioner til sikring af ansvaret ved privat handel.....alt ligefra CPR validering, tjeck af brugeroplysninger osv..... folk ønsker ikke at sidde med ansvaret selv, derfor er det lettere at hævde at BG skal gøre dette for brugerne......

/A

• #30   3. okt 2011 Chris...
    Han har som sagt fået rigtig mange "råb"......Og skrev sidst til ham herinde for 2-3 dage siden, men han svarer ikke - på trods af at han er logget ind flere gange hver dag.

• #31   3. okt 2011 http://www.facebook.com/groups/256074897770470/

Værsgo så kan man frit dele oplysninger uden indblandning.

• #32   3. okt 2011 50% så ordner jeg det...

• #33   3. okt 2011 Fatter ikke, at der ikke er lavet et brugerstemmesystem, som f.eks. på QXL.

• #34   3. okt 2011 Jabbekot.....Så er vi 3 medlemmer GG

• #35   3. okt 2011 M.O.B
    Naaah ikke min stil ....Så hellere selv smadre ham, hvis jeg alligevel skal ha en dom GG

• #36   3. okt 2011 Flemming M. Sælges : Volvo byttes. Primera sælges Og når politiet kommer gør du dem opmærksom på at han skylder dig penge og ikke vil betale så køre de igen.. Husk slutsedlen

Iøvrigt først selvtægt hvis i røre manden.. så længe i bare står og giver ham forslag til hvordan gælden afdrages er det hverken selvtægt eller ulovligt

• #37   3. okt 2011 Han skulle fame havde en røvfuld den lille nar !

• #38   3. okt 2011 Giv ham et forslag at det er billigere at betale dig end tandlægen. Eller kør forbi hver anden uge og spark en bule i hans bil eller smadre en rude. Bliver han nok hurtig træt af

• #40   3. okt 2011 M.O.B
    Har selv haft alle de der tanker GG......Men han bor desværre et par hundrede km fra mig...Men tro mig - mine tanker har ofte være "mindre venlige"

• #41   3. okt 2011 Der er ALTID tre sider af en sag.

Den ene version.
    Den anden version.
    Det der rent faktisk skete.

• #42   3. okt 2011 Jabbekot: så er vi 4!

• #43   3. okt 2011 Slettet bruger..

Tja..Her er bare ik meget at tage fejl af........Manden får lov at skylde mig i max 3 mdr - hvilket jeg har hans underskrift på......Og har ikke ste 1,-......Mere indviklet er den såmænd ikke

• brian k
    brian k Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 26 Følgere: 23 Svar: 17
    #44   3. okt 2011 folk de gør hvad de vil fordi i de fleste tilfælde regner de ikk med der vil ske noget,
    men man burde køre hjem til ham smadre hans bil for det han skylder og så det løst.

men ved det ikk gør en bedre så du viser jo bare flemming at der findes bedre mennesker og du er et af dem..

• #45   3. okt 2011 Tak Brian smiley
    Ville hvert fald ikke selv have samvittighed til at være sådan, det helt sikkert.

• brian k
    brian k Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 26 Følgere: 23 Svar: 17
    #46   3. okt 2011 nej dsv er der mange som er ligeglade men tro mig en dag pisser de sgu på den forkerte og så kommer straffen...

• #47   3. okt 2011 Det sgu træls at nogle folk bare er pisse ligeglade med andre og kun tænker på sig selv.. Har tit handlet med nogle herinde hvor man betaler og de så skal sende med posten til en og ja hvad sker der? Man får aldrig noget udover en lang næse og en slat penge fattigere! Fanme utroligt at folk skal være sådan nu til dags..

• #48   3. okt 2011 Flemming M. Sælges : Volvo byttes. Primera sælges. . der er mange svindler har på bg jeg er støt på et par stykker af dem. og er osse blevet snyd. her inde en gang får 350 .kr såå men man kan jo ikke gøre det store hved det ... men må da godt nok sie at ham du har handlet med har da godt nok været et dumt svin . håber du får dine penge på den ene eller den anden måde i gen

• #49   3. okt 2011 Jeg er også blevet snydt 2 gange herinde. 1 gang for et beløb der løb op i 5 cifre, det andet var en plovmand. Den ene gang af en person som på et andet forum kæftede op om at han var blevet snydt. Det er sgu svært at puste og have mel i munden samtidigt : )

• #50   3. okt 2011 Peter P: Men det lykkedes han dog alligevel smiley

• #51   3. okt 2011 Man burde give folk point, ligesom på eBay...

• #52   3. okt 2011 Du skider på den lorte person og melder ham til politiet ASAP

• #53   3. okt 2011 sig nu hvem det er, der er ingen grund til vi andre skal handle med ham

• #54   3. okt 2011 Hvoirfor fanden beder i ikke bare om en PB så kan manden jo skrive til jer privat:) så er det da ikke udhængning

• #55   3. okt 2011 synes ikke det er en udhængning, når det gavner alle smiley menja

• #56   3. okt 2011 Smid lige en PB med brugeroplysninger på aben...

• #57   3. okt 2011 jeg v os gerne ha en pb...

• #58   3. okt 2011 Lige et link til den gruppe som "Jabbekot" oprettede på FB..... https://www.facebook.com/groups/256074897770470/#!/groups/256074897770470/

Kommentér på:
PAS PÅ - hvem du handler med !

Annonce