{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store hjul = dårlig økonomi
  • #1   12. okt 2011 hvor meget er svært at sige, men den vil være dårligere, det afhænger dog i høj grad også af dækket! (om det er et energy eller ej)

  • #2   12. okt 2011 Det er det ikke smiley

  • #3   12. okt 2011 Stålfælge eller magnesiumfælge er vejen frem smiley

  • #4   12. okt 2011 Så det "setup" vil kunne mærkes på økonomien ?

    Den er opgive til 19-20 stykker og kan regner mig frem til ca. 16 km/L


  • #5   12. okt 2011 du har jo en 2 cm brede dækflade der rører vejen, så der er mere modstand, så derfor kører du ikke så langt på literen.

    20" fælgen incl dæk vejer nok også en del mere, så der er der også modstand for at trække dem rundt.

    Men hvis du nu fandt et sæt der vejede det samme og tvang et par 205 på, så burde det var samme økonomi smiley


  • #6   12. okt 2011 det er prisen for at se godt ud... ald gejl på bilen koster .. vil du køre langt på litteren så har jeg et sæt 13 alu med cukelhjul på (185/13) så kan man sku køre langt på litteren smiley

  • #7   12. okt 2011 Hvis du mener at det koster mellem 20 og 25 % at skifte fra 205/16 til 225/20 så hænger den sgu i bremsen smiley

    Jeg har kørt med 20" og det har max flyttet 5% eller sagt på en anden måde, er det ikke noget jeg har lagt mærke til, da man jo ikke kører lige meget motorvej/landevej/bykørsel imellem hver tankning.

    Hvis man så kører nøjagtig samme rute hver dag, er jeg overbevist om at feks. vinden vil have størrer udsving på økonomien end størrer dæk.

    Har trods alt kørt på landevejen som sælger i over 27 år og kører job og privat ca. 100.000km om året.


  • #9   12. okt 2011 nu skal du huske på at det der er opgivet til at kunne køre på en L, er fra fabrikken side, og det er undre de bedste forhold, der er teste, så der er vil altid være udsving, og det har også noget med hvordan du køre. Der er en masse ting som spille ind, foruden at du har sat større hjul på, så når du ligge det hele sammen, vil det give et mindre forbrug.

  • #10   12. okt 2011 hvis du har lyst til at style din bil så lad være med at hænge dig i småting.. you gotta pay to play!

  • #11   12. okt 2011 min Getz kunne køre 24-25 km/L ved pæn kørsel på stål.. med 7x17 rendte den MAX 20 ved pæn kørsel smiley ved ikke om det kan bruges

  • #12   12. okt 2011
    Knud H

    Det handler i allerhøjeste grad om størrelsen og bredden...

    Prøv du at smide 20x2.05 dæk på en cykel der normalt har kørt på 20x1.3/8, og fortæl mig så igen at bredere dæk ikke er tungere at køre rundt på. smiley


  • #13   12. okt 2011 Mener FDM har lavet en stor omfattende test om dette emne faktisk!

  • #14   12. okt 2011 Man skal jo ligesom også huske vægten på hjulne, jo størrer plejer også at være tungere, så det betydernoget når det skal rotere.

  • #15   12. okt 2011 Går fra +11km/l til 10km/l i min Mondeo og det er: 185/65-14 mod 215/40-17 og mine dæk er Michelin Energi saver (eller hvad de kalder deres)

    Større overflade mod vejen giver større friktion = mere energi er påkrævet
    Det med vægten tvivler jeg på nogen kan mærke, svare til en kasse øl i bagagerummet i forskel på mine smiley


  • #17   12. okt 2011 Mark så prøv at sætte et hjul i svingning som vejer 10 kg. mod 23 kg.. så vil du opleve forskel ;)..

    Men ja friktion er jo hele årsagen til at vi har et benzin forbrug i det hele taget ;)...


Kommentér på:
Store hjul = dårlig økonomi

Annonce