{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

Golf 3 Problemer. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har et efterhånden "Grå-Hårs-Fremkaldende" problem med min gamle Golf 3 1.8 1992.
Den vil ikke tage gassen og har også problemer med at gå i tomgang
det er sket meget pludselig imens jeg kørte og det gør faktisk at bilen er praktisk talt umulig at køre!!
Jeg ved ikke alverden om Golf men jeg har skifte følgende:
4 Tændrør
Alle Tændrørskabler
Benzinfilter.
Jeg har efterset det gummi som Monopointen sider på og det er fint.
Der kommer Gnist til alle tændrør.
Det eneste som jeg er stødt på som jeg selv syntes er mærkeligt, er at der IKKE kommer benzintryk når der sættes tænding på!! Der skal man "Tørne" Motoren imens, men så kommer der også rigeligt!!
Er det normalt??
Og kan det give de problemer som jeg har??
Er der andre ting jeg kan efterse??
Andre ting som kan give de problemer som jeg har??

Jeg tager alle de råd og alle det hjælp jeg kan få =)
På Forhånd Tak.
Mvh.
Thomas Stig Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 Problemer.
  • #1   17. okt 2011 Har engang haft samme problem, det vidste sig at være en ledning til lambda sonden som var irret over og så ville den bare ikke tage gassen og kunne stort set ikke holde sig igang, når man endelig fik liv i den.. Så tjek dine ledninger der til.

  • #2   17. okt 2011 Og det var også en 1.8 Monopoint.

  • #3   17. okt 2011 har du tjekket gaspotenstiometer ? eller den justering til gaspotensiometer som sidder med 4 umbracho skruer ? smiley

  • #4   17. okt 2011 Mange tak for svar gutter =)
    Morten H.
    Jeg har tjekket kablet til Lambdasonden og den er helt fin, jeg har prøvet at tage stikket fra og det gjorde hverken fra eller til!! Havde egentlig også ladet mig fortælle at den ikke kunne give så store problemer, !! =) men kan det være at det er selve sonden der er i stykker??

    Kenneth T.
    Nej jeg ved ikke lige hvordan jeg skal tjekke den. Jeg så på den for at være sikker på pladen ikke var knækket og muligvis gjorde at den trækker falsk luft men den ser fin ud.
    Hvad mener du med at tjekke den?? Hvordan bære jeg mig ad, hvad skal jeg kikke efter ??


  • #5   17. okt 2011 prøv lige at rykke stikket af den føler der sidder på flancen hvor at den øverste køleslange sidder på og se hvad at der sker

  • #6   17. okt 2011 ellers tror jeg at du skal have set på din benzinpumpe eller relæet der til. pumpen skal give brændstof nå at der er tænding på kan dog ikke lige huske hvor meget den skal give


  • #7   17. okt 2011 Hej Steen J tak for svar.

    Jeg er ikke helt med på hvad det er for et stik du snakker om, er det et stik oppe ved Monopointen???
    Eller er det det 4 benet stik der sider på Temp.Føler??

    Når jeg sætter tænding på, imens jeg har taget benzin slangen af oppe ved Monopointen, giver det et MEGET MEGET lille (øhh "Skvæt") =D og stopper.
    Men når starteren aktiveres kommer der rigeligt med benzin!!
    Er du sikker på at der skal komme en vedvarende strøm af benzin bare ved tænding??
    for så kunne det jo godt være der man skulle kigge =)
    Hvor sider det relæ som styre benzin pumpen ??


  • #8   17. okt 2011 sætte tænding på og tage et voltmeter/multimeter og så må om den stiger i volt når du giver den gas.. ved fuldgas skal den ligge på næsten 5v

  • #9   17. okt 2011 Ja okay, tja det er svært at sige om den kunne være færdig.. Det er jo selfv. et forsøg værd, men også træls hvis det ikke hjælper, men det kan jo ikke blive ringere ved at sætte en ny på set på en anden side..

  • #10   27. nov 2011 fandt du du af hvad der var galt?? jeg har det sammen problem med min

  • #11   27. nov 2011 Hejsa =)
    Har helt glemt at afslutte tråden sorry.
    Det viste sig faktisk at dem der sidst havde skiftet benzin pumpe på den, havde klemt den slange der går fra pumpe og op til låget da de har sat det sammen igen, som tiden så er gået så er det blevet en større og større flænge som til sidst blev for stor til den kunne holde tryk =)
    Meget atypisk er jeg bange for og jeg nåede da også lige af bruge 650kr. på en anden pumpe =(
    Mvh Thomas.


Kommentér på:
Golf 3 Problemer.

Annonce