{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Socialdemokraternes forslag om højere afgift {{forumTopicSubject}}

Hey Bilgalleri,

Følgende er kopieret fra TV2's hjemmeside:
"Socialdemokraterne vil sætte registreringsafgiften i vejret for alle biler, der ikke har energiklassen A. Ender det sådan bliver det markant dyrere at købe samtlige biler med energimærket B til G."

Villy Søvndals kommende ministerbil er en BMW 7-serie med 720 heste......
Er jeg den eneste der synes dette her forslag dybt godnat?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Socialdemokraternes forslag om højere afgift
  • #1   19. okt 2011 7 serie med 720 hk..???

• #3   19. okt 2011 Noget må der jo ske, et sted skal pengene komme fra.

Men jeg er helt enig i at det er hul i hovedet at ministrene har fået så store biler smiley

• #4   19. okt 2011 har fået denne fra Bilmagasinet:

Bil Magasinet

bringer de gode nyheder: Dieselbiler som Audi A5 2,0 TDI Sportback og Mercedes C 200 CDI aut. bliver markant billigere, hvis Socialdemokraternes forslag om omlægning af bilafgifterne bliver til noget.

Dieselbiler i energiklasse A omfatter:
    Audi A5 2,0 TDI Sportback
    BMW 320d
    BMW 120d Coupé
    Mercedes-Benz C 200 CDI aut.

Benzinbiler i energiklasse A omfatter:
    VW Golf/Golf Plus/Golf Variant, VW Jetta, Audi A1 og A3, og Seat Leon med 1,2 TSI-turbomotor
    Mini Cooper
    Honda Insight
    Toyota Prius
    Opel Ampera

• #5   19. okt 2011 Nu får han jo ikke den BMW med 720 hk..

Hvis han vil kører BMW får han en alm 7 serie, og ikke noget fra et tuningsfirma.

• #6   19. okt 2011 det bliver ligesom med de store SUV (bmw X5, cayenne, Touareg osv) som har haft totaltvægt på 3001kg og efter ny lov pludseligt kom de på 2995kg smiley

• #7   19. okt 2011 Nu betaler ministerierne ikke ret meget (hvis de overhovede betaler noget) for de ministerbiler der bliver brugt.

• #8   19. okt 2011 Om de betaler noget eller ej, det er da stadigvæk dobbeltmoralsk?

• #9   19. okt 2011 De skal ikke røre den registrerings afgift de svin.
    Det er fint de sænker afgiften på små øko racere, men at straffe alle os andre som ikke gider køre i sådan en bil er jo totalt sindsygt, afgiften er jo skyhøj i forvejen..

• #10   19. okt 2011 Ja, regeringen vil have der skal køres i mindre og mere miljørigtige biler, burde de så ikke allesammen føre an som et godt eksempel.

Jeg gad godt se alle minsterne køre rundt i suzuki swift osv osv i den art. Det var vel ikke for meget forlangt.

• #11   19. okt 2011 Lasse M
    Det handler ikke kun om dig. Det handler om os alle.. Hvis du bare vil ligge og ræse rundt i en gammel spand der forurener af h til, uden at betale lidt til kassen. Hvor skal pengene så komme fra?? Du kommer til at betale i sidste ende alligevel.

• #12   19. okt 2011 de skulle selv betale ders minsterbiler og benzin/dissel og få det vi for i køre penge så ville vi nok ikke se store bmwer og audier mere

• #13   19. okt 2011 det er da vist kun på helt nye biler de vil øge afgifterne

• #14   19. okt 2011 Tillykke til alle dem som har stemt de RØDE fjolser ind i regeringen,. Danmark styres nu af autonome besættere de er den største flok hjernedød fjolser der findes.

• #15   19. okt 2011 Må Helle Thorning og co. Brænde op i helvede

• #16   19. okt 2011 Nuværende biler ikke kun nye du kan se listen på tv2

• #17   19. okt 2011 de røde sucks

• #19   19. okt 2011 De bedste er da alle de naive tåber der har stemt på den røde regering pga. Alle deres løgn historier osv.. Det fryd i får ikke en skid udover en regning og Sharia

HEIL Glistrup ...

• #20   19. okt 2011 Selvfølgelig er de doppelt moralske..
    Helle vil sort arbejde til livs
    Helle går imod privat skoler
    Helle går imod grænse handel

MEN
    MEN
    MEN

Helle snyder i skat....
    Helle, ene barn går i privat skole..
    Helle kører privat rundt i en bil der er licet i Tyskland

• #21   19. okt 2011 de hæver da ikke en reg afgift/afgift på en bil der allerede kører på gaden

• #22   19. okt 2011 Jo miljø afgiften ..

• #23   19. okt 2011 Men hva fanden jo mere staten og skat napper desto flere kriminelle og mere sort arbejde .. Så går det jo lige op

• #24   19. okt 2011 gad viden hvad jeg skal gi for min bmw e36 turbo som går ca 5 på l hehe

• #25   19. okt 2011 det er en total fadæse med den regering, Sidney Lee havde været bedre end helle thorning..

• #26   19. okt 2011 S - SF - EL de himler op med mere scocial retfærdighed, hvem fanden tror de at det er der kører rundt i de gamle benzin-brændere ??

Hvem tror de det er der bliver nødt til at købe det kød med den højeste fedt procent

Hvor i samfundet finder man de fleste rygere...

Hvem bor uden for betalingsringen hvor de billige boliger er og skal ind og aflevere 2-4 børn forskellige steder inden for ringen

De er jo lige til at lukke op og skide i...

Havde jeg stemt rødt ville mit svar være "Tak for lort"

Godt man er blå, de fører det ud i livet, de har sagt....

• #27   19. okt 2011 Sig mig engang, hvad tror i egentlig at en ministerbil er til? Tror i virkelig at en minister tænker: "Årh hvad, jeg skal bare have mig den sygeste gangsta-ride jeg kan cruise rundt i i weekenden!" De vælger jo ikke en ministerbil udfra det koncept at de skal have den dyreste så de kan grine af os andre i hele deres ministerperiode. Tag jer nu lige sammen og vågn op til virkeligheden! Der er sgu da for fanden en grund til at det ikke er nogle af os, her fra BG, der sidder i folketinget!
    En ministerbil er et transportmiddel som samtidig skal kunne virke som en arbejdsplads. Jeg vil da gerne se jer sidde på bagsædet af en Swift og arbejde fra f.eks Kbh til Aalborg. Nu er det jo sådan, at biler med god komfort og plads til passageren på bagsædet ligger i den dyre ende. Og den slags biler kommer som regel også med en stor motor. Desuden arbejder folketinget jo på at få flere hybridbiler og mere miljøvenlige biler ind som ministerbiler. For ikke at nævne at flere politikere, både fra tidligere og nuværende regering, afstår fra at bruge deres ministerbil medmindre det er nødvendigt.

Og at tro at Villy Søvndals ministerbil har 720 hk... Ja, så kommer det nok som en overraskelse når i hører at hverken julemanden,påskeharen eller tandfeen findes.

• #28   19. okt 2011 Dan.J
    Op i janus med de minister biler, det er idioterne der for tiden sidder på bagsæderne, det er grueligt galt med.

Det er jo bare de bedst kørende løgnhalse i Danmarks historien...

Man kunne jo også bare kalde den for de omvendte Robin hudder, de tager jo fra de fattige og deler ud til de bedre stillede, ikke at jeg har noget imod at slippe billigere i topskat, men de er jo bare nogle
    minister liderlige klaphatte hele bundtet..

Og selv om nok ikke alle her på BG, har helt rent mel i posen, så tror jeg nu ikke er der er nogen der er korupte nok til at få en skammel i den ny regering...

• #29   19. okt 2011 Dannie M

Jeg blev bare pissesur over nogle af de kommentare folk kom med. Det er som om at de ikke tænker tingene helt igennem inden de udtaler sig.

Ang. den højere afgift så synes jeg heller ikke det lyder superfedt, på trods af at jeg stemte rødt ved valget. Lige på dét punkt er jeg ikke enige med dem.
    Men hele det danske afgiftssystem på biler er jo en noget tricky ting. Mange herinde så jo gerne at afgifterne blev sat kraftigt ned. Men de tænker ikke over at deres egen bil så vil falde i værdi. Og så kan de beklage herinde at folk skambyder på deres biler. Og hæver man den, forbliver der mange gamle ikke-miljørigtige og usikre biler på vejene.

Ved sgu ikke hvad der er værst?

• #30   19. okt 2011 Dan..
    Bare ok...
    Hvad afgiften angår, er jeg da for en gradvis sænkning af afgiften oger x-antal år, når der engang er råd til det, men det skal jo gøres over en år-række....

• #31   20. okt 2011 kan godt se at det ville være klogt med billiger miljørigtige biler. men kan ikke se hvorfor en famile bil som ligger i kattegori b-c lige pludslig skal koste meget mere... havde de tænkt sigt at folk sku køre i 2 biler på ferie fordi der ikke er plads til bagage til 3 uger + børn...

sverige trækker mere og mere på mig

• #33   20. okt 2011 Hvad med bare at lade vær med at pille ved afgiften ? Vi betaler i forvejen 180% i afgift, som det dyreste land.

Skulle man ikke bare lukke røven og finde pengene et andet sted ? Hvad med at gøre alle skoler til betalingsskoler, så folk skal betale fx. 100.000 om året for at få børn i skole ? Det skal vel ikke altid gå ud over bil ejerne og rygerne.

Sæt dog vægt-afgift på mennesker, så man skal betale 1000 kr. om måneden for hver 1kg på alle der vejer over 100kg.

Cykler ? Skulle vi ikke også smide 100% afgift på dem ?

Men altså - er fandme træt af bilerne kun bliver dyrer og dyrer... Vi har de højeste afgifter på benzin, vægtafgift og registreringsafgift. Og snart og så betalingsring ? Vi betaler allerede vagtafgift for at køre på vejene, og nu skal vi så betale IGEN ?

Sort arbejde er vist vejen frem smiley

• #34   20. okt 2011 ikke engang en kia picanto 1,1 går ind under den "billige",hold da op der er mange der vil komme alvorlig til skade i trafikken hvis man skal køre i de små sardin dåser

• #35   20. okt 2011 jt
    de nye biler er ski sikre nok... de kan jo ikke blive mindre.

helt fint hvis man siger at a-mærkede biler skal falde i afgift (hvor mange procent ville bilerne falde enlig?) men at sætte afgiften op på B-mærkede biler dumt... så heller vente til c eller d. så menesker med behov for en bil med plads og komfort stadig har råd til det...

Kommentér på:
Socialdemokraternes forslag om højere afgift

Annonce