{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 - motor
  • #1   29. okt 2011 1.8 uden turbo ?

    Har set en del der har kørt et pænt stykke over 300.000 km.
    dog ville jeg aldrig vælge den motor igen. har selv haft en der blev skiftet ud til fordel for en GTi med 1.8 Turbo motoren. den kører SÅ meget bedre.

    1.8 motoren har noget resonans, og motoren larmer en del, desuden er den helt åndssvagt lavgearet, hvilket resultere i aaaaalt for høje omdr. bare med 110-120 km/t på motorvejen.

    grundet gearingen kører den også mindre på literen end modellen med turbo, hvilket også resultere i en højere grøn afgift end på en GTI med turbo.

    Så kommer man til udstyrs listen, der er tit så godt som intet udstyr i dem, de fleste har bare c-lås og servo, thats it smiley hvis du endelig finder en highline med A/C og elruder, så tror folk de er lavet af guld og koster det samme som en GTI.

    motoren er også kun lavet i 98-99. så bliver den erstattet af 2.0 motoren.

    500.000 km tror jeg sku ikke de går, nogle få kan vel, meeeen.


  • #2   29. okt 2011 hvis du skal bruge noget pris at sammenligne med, så købte jeg min for et par år siden, 2 år er mit bud. den havde kørt 147.000 var fra 98, kun 1 ejer før mig, garagebil med fuld service bog. ikke rigtig noget udstyr og var rød. den gav jeg 36.000,- for.
    du kan se den i min profil, radioen har jeg monteret efter, den var HELT std. da jeg fik den, uden defekter.


  • #3   29. okt 2011 okay.

    det er uden turbo*

    men lyder det som et farligt køb
    når den har kørt 240.000 km?

    MIn far havde engang en passat med samme motor han solgte den da den havde kørt 190.000 km så fik han sig en ny en igen...
    men den fejlte ingenting. 0 motor rep


  • #4   29. okt 2011 okay..

    den jeg har kigget på har står til 35.000 kr
    men skal ned i pris før jeg er intra i den

    men skal ned på de 30.000 kr ca. ellers er jeg ikke intra så finder jeg bare noget andet.


  • #5   29. okt 2011 Den sorte golf 4 1.8 turbo

    hvad havde den kørt da du købte den og hvad skulle du af med der?


  • #6   29. okt 2011 Jeg har en gammel Golf 2 med 1,3 motor. Den har kørt 232000 km. Der er aldrig noget, og det starter hverdag. Den her endda kørt 140 igennem Jylland uden vand... Gik den i stykker?? Nej da, 4 liter vand og vi er klar igen. De er ikke til at slå ihjel! Kan dog ikke svare for de nyere modeller. Det er jo ikke hvad det har været. Men jeg havde ikke været i tvivl eller bekymret.

    Mvh


  • #7   30. okt 2011 den havde også kørt lige under 150.000 km. og lige fået ny kobling, svinghjul, tandrem, vandpumpe og tændspoler inden jeg fik den.
    den har både soltag og A/C, tit er det jo enten det ene eller det andet. og var dejligt med 5 døre syntes jeg.

    kan ikke huske hvad jeg gav, men solgte den med 167.000 km på tælleren til 65.000,-


  • #8   30. okt 2011 Sean D : der er sku ikke ret mange nyere biler der ikke er til at slå ihjel smiley de dør selvom man passer på dem, hehe.

  • #9   30. okt 2011 Det er nemlig det. De gamle golfer og den dur de holder bare smiley det er tysk kram!

  • #10   30. okt 2011 okay.
    den jeg har kigget på ligner meget den du har der

    samme farve og 5dørs og fælge er de samme.
    dog kun 1.8 motor,


  • #11   30. okt 2011 sådan en gammel golf 4 fra 1999 er da også gammel
    det er orginal vw.

    idag er det alle mulige lande der bixer dem sammen høre jeg rundt omkring.


  • #12   30. okt 2011 Regner ikke med det er mig du snakker til?

  • #13   30. okt 2011 Det er det. Men de ruster af helved til ligesom golf 3

  • #14   30. okt 2011 sean b.

    det der me farve,døre,fælge er til andreas k smiley


  • #15   30. okt 2011 jeg smed de der RS6 fælge lige tilbage i hovedet på sælgeren !!
    kan ikke klare kopi fælge, sådan nogle tunge skod hjul er bare lige til at lukke op og skide i.

    Jeg syntes du skal tage en RIGTIG seriøs prøvetur i den inden du beslutter dig, og husk for guds skyld at komme på motorvejen med den på prøveturen, fordi som jeg husker det, så ligger den jo med 4000 omdr ved 110-120km/t. det er jo helt overdrevet.
    og trods den meget lave gearing er den stadig pænt sløv smiley


  • #16   30. okt 2011 Jep smiley

  • #17   30. okt 2011 Golf 4 ruster slet ikke som golf 3, det passer langt fra.

    Golf 4 har problemer med forskærmene og bagklappen ved håndtaget.
    ellers er der sku ikke det store rust i golf 4'erne.
    Golf 3 er jo ALLE steder, har selv en vento, den er jo total rådden. men den kører dejligt smiley


  • #18   30. okt 2011 Okay. Troede Golf 4 var ligeså slem? Men hvis det er som du siger, så kan det tages i opløbet jo smiley

    Ja, mange Golf 3 er sgu mere rådne og se til end Golf 2érne er.


  • #19   30. okt 2011 Golf 2 er meget bedre end golf 3, helt enig.

    Men golf 4 er fine rust mæssige. det er sku kun lige forskærme og bagklap.
    Golf 4 er uden tvivl en rigtig fin bil. jeg syntes bare 1.8 motoren uden turbo er rigtig trist smiley


  • #20   30. okt 2011 Det kommer jo, det er ikke så svært og lave/redde smiley

    Synes også golf 4 er en lækker og flot bil, bestemt. Nu er jeg kun vant til min lille golf 1,3 så for mig er alt over VIIILDT smiley

    Min er helt uden rust. Men er også tysk import, er lidt i dørene, men det vil jeg lave her snart tror jeg. Bunden er,..... VOLA!!


  • #21   30. okt 2011 okay tak for jeres svar.
    Jeg ser på det imorgen
    men har ikke pengene i forsikring til en 1.8 turbo
    er kun 19 år


  • #22   30. okt 2011 jamen golf 2 er en god solid lille bil. hvis de motorer endelig har nogle problemer, så er det sku bare en vaccum slange eller noget i den dur smiley de kører bare derud af.
    Men ville ikke kunne klare en 1.3 med hvad 60 HK ? smiley
    jeg overvejer at skifte min Cupra ud, jeg skal snart have noget hurtigere igen.


  • #23   30. okt 2011 jeg var sku nok 21 da jeg købte min golf 4 gti, det koster jo lidt ekstra når der er turbo på smiley så kan godt følge dig. det er bare suverænt den bedste 4 cyl benzin motor til en Golf 4.
    1.6'eren kører også fint, men det er lidt et gamble med deres gearkasser smiley

    Men husk at tage en goood prøvetur som jeg skrev før. fordi jeg syntes man bliver træt af gearingen. smiley


  • #24   30. okt 2011 Ja det er det smiley de er solide og stærke i motoren. Har kun skiftet en termostat i den tid jeg har haft den smiley
    1,3 55 hk. smiley

    Du da en fartbølle?? Overvej en audi a 3,2. min chef har en smiley


  • #25   30. okt 2011 a6*

  • #26   30. okt 2011 Må sige min gearkasse have det bedre da jeg købte bilen end nu smiley de er følsomme, man må absolut ikke køre race i en gammel golf 2. Motoren kan klare det, men det kan gearkassen ikke i længden. Synkroniseringen kan ikke følge med eller holde til det. Det er trodsalt 3000 for en ny gearkasse. God bil, men ikke en racerbil!!!!!!!!

  • #27   30. okt 2011 3.2 V6 er langsommere end min smiley selv hvis den er i en A3, så en tung A6 med den motor må også være halv sløj smiley
    Jeg er dog ingen fartbølle, men jeg kan ikke leve uden kraftoverskud. og der skal være noget at give af når der er de lovlige arrangementer.


  • #28   30. okt 2011 du skifter da bare synkromesh ringene ? det koster da ikke 3000,- smiley

  • #29   30. okt 2011 selvom det er billigt for en gearkasse, mit svinghjul stod af, og et nyt kostede 8000,- smiley uden kobling osv.

  • #30   30. okt 2011 Ja smiley
    men jeg takker rigtig mange gange fordi du gider at bruge din tid på at skrive smiley

    tager en fin tur imorgen i den vis hun ellers siger god for den. gider bare ikke at have en bil med rust i den det er bare nr jeg skal vide vis der ikke er det køre jeg op og ser den. kan lavde de fleste ting selv heldigvis. smiley


  • #31   30. okt 2011 Og skifte synkro.. kan da også blive en dyr fornøjelse smiley jeg skifter bare gearolie, det er så dejlig en løsning smiley

    Aner intet om hans bil, ved bare den kan køre hurtigt smiley men den er vold tung som du siger.

    Nej det er kan jeg da godt forstå, man vender sig jo til det man har. For dit vedkommende - fart.


  • #32   30. okt 2011 Det er ikke noget der er billigt når man er studerende og kassedame smiley

  • #33   30. okt 2011 Jonas : det var da så lidt så lidt, vi skal jo hjælpe hinanden smiley

    men husk at tjekke forskærmene for rust, og bagklappen for rust omkring håndtaget og ruden.
    Taget kan også have rust over foruden, da stenslag osv kan ramme kanten af taget.

    ellers så tjekker du jo bare bilen grundigt igennem, hvis den har de der RS6 fælge på kan du også neeemt tjekke til bremserne osv.

    hør efter mislyde, tjek alle gearene og se om den går fint osv. og om den siger knas når den skal i bakgear.

    tjek ALLE el ting, specielt alt omkring bagklappen, golf 4 har det med at knække ledningerne til bagklappen, det kan resultere i at c-lås, varme i bagruden, bagvisker osv osv. ikke virker. og det skal den jo selvfølgelig bare ENDNU længere ned i pris på, selvom man i de fleste tilfælde kan lave den med en lodde koble og lidt lodde tin smiley

    se om dørene lukker fint, eller om de hænger, de syntes jeg desværre tit man ser, dog mest på 3 dørs modellerne.

    husk at tjekke olie og vand osv. da det også kan indikere om folk passer på tingene og går op i at tjekke det regelmæssigt osv.

    men tjek den som du ville med alle andre biler, og så hold lidt fokus på nogle af de nævnte ting, så skal det sku nok gå smiley


  • #34   30. okt 2011 Jeg er 19 og skulle give 8400 om året i ansvar for en vw golf 4 1.8 turbo, ved gjensidig og Nykredit . Ved ikke om det er dyrt men syntes det var billigt. Mvh Henrik

  • #35   30. okt 2011 Ja smiley

    Jeg takker mange gange andreas. smiley
    Jeg er peugeot mekaniker lærling så jeg ved godt noget om biler smiley
    men jeg var bare mest bange for om det er en motor der er ved at være slidt jeg kigger efter nu her smiley

    men kan jeg så forstå det ikke er smiley heldigvis..


  • #36   30. okt 2011 hvormange år er det så lige siden??

  • #37   30. okt 2011 Ringede i sidste uge

  • #38   30. okt 2011 Giver 11000 årligt for golfen, næste år falder den til 8 - efter 1 års anciennitet i eget navn

  • #39   30. okt 2011 okay.
    Har hørt det kommer and på hvor man bor henne også
    jeg bor i odense.

    kan være du bor ude på landet jo?? smiley


  • #40   30. okt 2011 jeg mener kun jeg gav lidt over 7000,- for min, var dog 21.

    Nej jeg tror ikke motoren er ved at være færdig, men igen, så kan motoren jo dø ved 200.000 og nogle kører til 400.000 km. det kommer jo helt an på hvordan den bruges/misbruges og vedligeholdes.
    men når du selv er mekaniker så har du jo selv forstand på tingene smiley


  • #41   30. okt 2011 Sean, har du kasko på den der golf 2 ? :S

  • #42   30. okt 2011 ja storbyerne er noget dyrere end bøøhlandet smiley

  • #43   30. okt 2011 Ja vi laver ikke gamle pis biler, stort set kun de nye og de fejler jo intet i motoren.??

  • #44   30. okt 2011 Nej sgu. Det er ansvar. OG det er det billigste sted. Har ringet til 20 selskaber, alle over 15000 kr. Alka enda 32000.

  • #45   30. okt 2011 Bor på nord Fyn ved Otterup. Har aldrig haft bil i eget navn. Derfor jeg syntes det var billigt

  • #46   30. okt 2011 hahaha. nye biler de fejler da altid noget? der er så computer styret at man skal skille hele motoren ad for at komme ind til en eller anden latterligt computer der fucker fordi den har fået vand eller sne. Tro mig, det gjorde min vens peugeot 406. Computer hele lortet, og det går i stykker.

  • #47   30. okt 2011 min gamle 106 1,4 med 75 hk fra 1998
    Jeg skulle give 11.000 kr for ansvar.

    det er jo sygt. den er jo så sløv og ingen hk???


  • #48   30. okt 2011 og du ringede og ville have en pris i dit navn eller hvad??

  • #49   30. okt 2011 jeg arbejder med alle biler, det er super fedt syntes jeg. selvom man tit godt gad kun at have 1 mærke, så man kendte det hele.
    men det er rart med noget variation.

    jeg kan få en golf 3 ind, og når jeg er færdig med den så er det en porsche cayenne jeg skal i gang med. det er rart nok med lidt forskelligt, alle mærker, det giver også et lidt større indblik i hvilke mærker der dur og hvad der ikke gør og man finder mange generelle fejl på diverse modeller osv. smiley


  • #50   30. okt 2011 en 406 er en gammel bil.
    og de fejler alt


  • #51   30. okt 2011 jeg argumenterede med min at selvom det var gti og turbo osv osv. ( forsikringen kalder det en speciel bil )
    så er der altså kun 25 heste forskel, så kom lige videre i verden.
    den var ikke sååå dyr. og det er en fornøjelse med den motor og gearkassen, bedre brændstof økonomi, billigere i grøn afgift, og så var der lige el-ruder, el spejle med varme, recaro kabine, osv osv. det var helt sikkert pengene værd i forsikring smiley


  • #52   30. okt 2011 406 er da ikke mere end 7 år? Hvad er en ny bil for dig?? 2011?? Kom og sig at de er minder computerstyret end en 406?? Peugeot er fransk teknik hvilket ikke er for heldigt

  • #53   30. okt 2011 Har i ikke olieforbrug på mange af de nye peugeot ? og så skifter i vel mange pærer ? smiley hold kæft jeg syntes vores peugeot kunder kommer i tide og utide og mangler lidt lys smiley

  • #54   30. okt 2011 Nååår ja, og så kan man jo ikke engang selv skifte en pære i dag smiley

  • #55   30. okt 2011 en 406 er ikke spækket med computere osv.
    det er slemmere på de helt nye biler hvor alt er canbus styret osv. tingene går bare ind over alt på de biler.


  • #56   30. okt 2011 10 år er en gammel bil syntes jeg. men hvad fanden, de er tit mindst ligeså gode smiley

  • #57   30. okt 2011 Ja det gjorde jeg. Prøv og ring til gjensidig eller Nykredit tro mig der er penge og spare.
    Min kammerat sparede 15.000 i forsikring ved og flytte til gjensidig.


  • #58   30. okt 2011 Det er det jeg mener det er meget computerstyret. 406 er ikke den mest computerstyret nej.

    Min ven havde kørt i den på landevejen og pludselige døde den var fuldstændig, intet fungerede, hverken havariblink eller horn. Det var en stelforbindelse eller et eller andet pis, og en eller anden computer nede bag ved pedalerne. Noget i den dur i hvertfald. Sådan forstod jeg det smiley


  • #59   30. okt 2011 19 år gammel Golf 2?? smiley hvad er svigt det kender jeg ikke til??

  • #60   30. okt 2011 en forholdsvis ny bil kalder jeg 3-4 år

    en 406 er der ikke meget computer udstyr i

    ja de der pære der de går bare på 0 tid det er helt sikkert. smiley
    jeg oplever ikke noget unormalt olieforbrug på de nye peugeot motor


  • #61   30. okt 2011 nu når vi snakker olieforbrug.
    kender du noget til golf 4 - bore med en 2.0 motor benzin
    jeg har hørt at de motor skulle bruge unormalt meget olie? self skal en 2.0 motor bruge olie, men den der skulle bruge helt vildt meget? der skulle være en eller anden fejl ved den motor har nogen lade mig fortælle, den skulle jeg bare ikke købe ??


  • #62   30. okt 2011 Golf 4 med 2.0 motor er jo sådan set en gammel motor.

    Golf 3 GTI 2.0 8V har jo samme 115 HK som Golf 4 2.0 smiley det er faktisk en gammel Golf 3 motorblok der er brugt dog med lidt ny indsuning osv osv. men stadig lidt kikset løsning, men der SKULLE bare komme en afløser for 1.8 uden turbo, da der kom mange klager over støj og skod gearing osv.
    Ikke alle sammen, men RIGTIG mange af dem bruger meget olie og spiser lambda sonder til morgen mad smiley tit syntes jeg heller ikke de kører specielt godt, de har dog tit rimeligt med udstyr da de er fra 2000 og frem. men heller ikke en motor jeg ville gå efter.
    1.4 er VIRKELIG sløv.

    jeg ville tage 1.8T eller 1.6 og så krydse fingre for at gearkassen holdt på 1.6'eren smiley


  • #63   30. okt 2011 Jeg tror jeg vælger en 1.8 motor
    min fars 1.8 i hans passat fra 1998 kørte rigtg godt.
    så en golf 4 med samme motor er nok noget af det samme.


  • #64   30. okt 2011 ja det er bare ikke helt samme motor og gearkassen er gearet anderledes.

    husk at motoren ligger på langs i passat og på tværs i golfen smiley


  • #65   30. okt 2011 men de kører sku fint nok, det er da i hvert fald et kig værd.

  • #66   30. okt 2011 Ja. jeg prøver lige en tur i den imorgen så må jeg se om det skal være et trin op eller ned i motor eller om det bare skal være den smiley

  • #67   30. okt 2011 lyder sku fornuftigt, held og lykke med det.
    og er der noget så skriv endelig, ikke sikkert jeg kan hjælpe med noget, men vil da gerne prøve.


  • #68   30. okt 2011 lyder godt.
    jeg skriver en pm til dig imorgen / sener hvad jeg finder ud af smiley
    nu hvor vi har en lang liste beskeder her smiley
    så skal du næsten lige have afslutningen også hehe..


Kommentér på:
Golf 4 - motor

Annonce