Galant 98 - Mange spørgsmål? {{forumTopicSubject}}
Har en Galant V6 fra 98' og dertil har jeg lidt spørgsmål;
1: Søger hvide blink foran og på siden - Nogen der kan linke? Vil LED-pærer gøre forskel f.eks. I blinklyset på siden?
2: Mangler et bundskjold der skal sidde under motoren - skal det findes ved en hugger?
3: Har en lille bule bagpå den er ikke flækket, bare presset ind, 5x5 cm - kræver det meget at rette sådan en ud?
4: Mine bagskærme er hel færdige, ca. 5 cm ind og der skal svejses nye på, men hvad løber sådan noget op i, kan man finde nogle nye/andre skærme der passer til (hvad ville I tage for det, jer der laver sådan noget, har maling til bilen)
5: synes min motor tikker en smule nogle gange, kold som varm, har skiftet olien for nyligt, det hjalp noget. Men hvad kan tage det sidste? Kan det tages?
6: En rudetoner her på fyn der kan sit kram, hvad kan anbefales?
Puh, en omgang - Håber nogle er friske ..
Mads
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 2
Har selv en tikkende Galant.. flg kan hjælpe en hel del: Køb Castrol Motorolie, nyt filter og en liter swedol. pris i alt ca 7-800 kr. skift det og kør noget tid 2-3000 km, og skift det så igen med samme omgang. nu burde "tikkeriet" stort set være væk (det var det på min) Nu ved jeg ik hvad din har kørt, men min har snart rundet 430.000 og kører som en drøm. Som regel er årsagen at ventilsæderne bliver en smule "hule" med alderen der hvor knasten går på endvidere bliver knasten også en smule slidt og derfor opstår et lille "mellemrum" som er det du kan høre.. det betyder ikke noget som helt for bilens funktioneren, men det er kendt at slidte knaster med alderen ændrer bilens "forbrug" i negativ retning. Dog er min stadig trods km og tikken tip top og bruger hverken mere olie eller benzin i forhold til andre "nyere". Har lige været i spanien og kørt knap 6000 km uden at skulle fylde en dråbe olie på, og det fame ik mange biler der kan det da bjerge tager en del på motoren. Men prøv det, det kun en absolut forbedring da de vitale dele i motoren også bliver tættere, jeg fik 90 % mindre "tikken" bedre motorgang, bedre benzinøkonomi og en langt sundere motorlyd da den blev meget stille. MEN det kan også være dine benzindyser der tikker, i så flad skal de skiftes. Tjek også tændkabler, rør og den føler (hvis du også har en) der sidder i ventildækslet (ligner tændkabel) den skal sidde ordentligt (det er en "banke"sensor til de hydrauliske løftere..
Hvide blik=: T-svansen, koster ingen ting..
bundskjold=: autoophuggernes datalager og så ringe rundt.
Bagskærme=: T-Svansen
Bule=: ordnes af din pladesmed som også klarer dine skærme.. (billigst)
Rudetoner=: kender desværre ingen på fyn, men markus rudetoning på sjælland amager er simpelthen suveræn og prisbillig og til at "tale" med hvis du forstår hvad jeg mener.. så tag du en tur i tivoli og se efterårsudstilling eller lignende og lad ham tone dine ruder imens. Smiler
Mvh Martin Christensen
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 833 Svar: 1.525
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 2
Galant 98 - Mange spørgsmål?