2.129 visninger
|
Oprettet:
hvis nu man har et fejeblad {{forumTopicSubject}}
der må ta 3 tons biler , tror i så der er noget at lave ,altså hvis man skulle være selvstændig ?
og kun have den ene bil kørende til at starte med ,tror i det ville kunne løbe rundt ?
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 160 Svar: 642
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
Men jeg ville ikke kvitte mit "rigtige" job før jeg havde opbygget en forretning. Du kan jo starte med at køre aften / weekend.
Hvis bare prisen er rigtig - så tror jeg det kan komme til at gå. Hvis du køber en billig transporter(relativt) i forhold til de latterligt dyre de "rigtige" firmaer kører med - så vil du jo hurtigt tjene flere penge end dem fordi de skal afdrage på deres alt for dyre biler.
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 268
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 268
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
Når du ca ved hvad det løber op i kan du regne ud hvad det vil koste pr uge i faste udgifter og der ved ved du hvad du skal køre hjem for det løber rund+slidtage,brændstof og rep af bil.
Før du starter op skal du have alt på plads så du kan bruge alt din til på at arbejde og finde nye kunder og så skal du gøre op med dig selv hvor mange penge du vil smide efter det vis det ikke kommer til at gå.
Du kan jo starte med at gøre det aften og weekend som christian siger og så ville jeg finde de værksteder der er i en omkreds af 15-20 km fra hvor du bor og køre ud og snakke med dem om de kunne finde på at bruge dig og prøv at finde ud af om der er nogen motorklubber, amerikanerklubber eller veteranbils klub som vil bruge dig vis du starter op.
Held og lykke vis du starter op.
nov 2005
Følger: 25 Følgere: 17 Biler: 12 Emner: 24 Svar: 394
Der er rigtig mange der køre det der ude og priserne er skruet langt ned.
Så prøv igen at regn på du skal ha forsikring på bilen + fragtføreforsikring (koster mange gang 10000+) vognmanstilladelse+ vejbenytelses afgift + veligeholdese + brændstofforbrug.
Så der lige det om bilen har miliø filter hvis ikke den har dette er du temmelig hæmmet og det koster også kassen.
Men Held og lykke hvis du ryger på det
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
vil prøve og købe dig ud,
kender en der startede sådan et bugserings firma op.
det gik rigtig fint i et lille års tid,
men så blev han kontaktet af falck, som ville købe han lastbil (6ton)
samt dertilhørende firma.
han takkede pænt nej, da det jo gik rigtig godt.
så fik han et fint brev, hvor de igen ville købe,
og hvor der på en pæn og kringlet måde stod,
hvis han ikke solgt, så vil de dumper prisen, i det område, han nu kørte i,
så meget at han ikke ville, kunne få det til at løbe rundt,
og ville knække nakken på det
det takkede han også nej til.
men noget skete der i, for ligeså stille, mistede han flere og flere kunder,
så blev han igen kontaktet, om at sælge,
som han så lidt blev nød til, da der ikke var noget og lave.
så falck brugte lige deres størrelse til at spille med musklerne.
lidt trist, at der ikke må være feler end falk og dansk autohjælp
til sådanne opgaver
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 281
maj 2011
Følger: 1 Svar: 2
Derudover vil jeg tilslutte mig den generelle holdning om at køre med så lav en pris som muligt, f.eks er dms timepris på 400 for biler u 1600 kg og 450 for biler over 1600.
Med så stor en bil bør du nok også kontakte Ramirent og andre der lejer maskiner ud, så du kan få nogle ture den vej.
Afhængigt af hvor du bor, så skal du nok regne med at have ca 30 faste kunder du kører for, før du kan leve af det.
Husk at hvis bilen er indregistreret i dit eget navn og ikke i firmaet's navn, så kan du får km fradrag efter den høje takst (3,60 kr pr km indtil 20000 km).
En sidste kommentar er at krisen kradser, så hvis du kan køre på hobbyplan i starten er det nok en stor fordel, og ellers kan du få det godkendt som bierhverv, mens du er ledig.
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 34
maj 2011
feb 2008
maj 2011
feb 2008
Jamen det lyder da fornuftigt det du har gang i så
maj 2011