{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Lambda sonde eller kat??! {{forumTopicSubject}}

Efter jeg fik synet min Carina E.. eller mangel på samme.. viste den et for højt lambda tal. 2.3%... det må højest være 0.3%. Med andre ord forurener min spand simpelthen for meget.

Jeg har hørt delte meninger om, at det enten er katten der er gået, eller lambda sensoren, så nu spørger jeg herinde.

Synsmanden sagde, at under 2000 omdrejninger, der var tallet helt fint, men så snart den fik noget gas og kom over de 2000 omdrejninger, så var den gal. Det fik ham til at mene, at det IKKE var katten.. men lambda sensoren.

Dog, når jeg kører i lave omdrejninger og bilen skal arbejde, f.eks. ved igangsætning ved et kryds... så kommer der en skramle lyd nede under bilen. Det gør der ikke under normal kørsel.. KUN når den skal arbejde sig op fra at holde stille til at sætte i gang. Derfor er jeg bekymret over, om det ligesåvel kan være katten der måske er stået af? Eller om det blot er et varmeskjold eller lign. der rasler.

Men hvad lyder problemet MEST til at være synes I? For jeg er lidt lost... det eneste jeg ved er, at jeg nødig vil skifte mere på den end nødvendigt, da både lambda sonde og katalysator begge er noget dyrt stads at skifte.

Endvidere.. hvor meget kan man reducere CO udslippet ved at hælde karburator sprit i tanken sammen med benzinen? Kan det reduceres nok til, at man kan fuske igennem synet på den måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lambda sonde eller kat??!
Kommentér på:
Lambda sonde eller kat??!

Annonce