{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til tysker folket. Vw touran 2004. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Der er en der gerne vil bytte med min 407.
Det er en touran fra 2004 med en 2.0 TDI (DI er rødt på bagklappen) han siger den har 190 hk hvilket jeg synes lyder meget for den 2.0.
Den har kørt 190000 km. Ved ikke om den er manual eller har den dsg gearkasse.
Hvad skal man kigge efter på sådan en bil? Ved at dsg gearkassens er dyr at lave, hvis den er udstyret med den.
Cato

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til tysker folket. Vw touran 2004.
  • #1   7. nov 2011 Hold dig laaaaangt væk fra en 2.0TDi der er chippet.

De holder ganske enkelt ikke til det i længden og da det er den første model, er den extra sårbar overfor revner i topstykke og dysefejl.

• #2   7. nov 2011 min kami havde ikke andedt en problemer med hans og hans kørte som sælger så ikke nogle korte ture... han fik skiftet ALT flere gange

• #3   7. nov 2011 De rådner i bunden ... Bagklappen og ire alle steder

• #4   7. nov 2011 topstykket kan let flække hold dig væk smiley

• #5   7. nov 2011 Hvis alle service osv er overholdt, så burde der ikke være noget at komme efter mht. rust og ir, da det skulle være fanget ved de tjek der nu er. Ellers så er der stadig gennemtæringsgaranti på bilen.

Men hold alligevel lidt øje med det, da det er en af de første modeller.

Du kan ikke regne med om den har røde bogstaver på bagklappen, det kan en 105 HK også have.

Hvis den har 190 HK, så er den helt sikkert chippet, så ville jeg ikke røre den. Slet ikke en 2.0 der er chippet. De har oprindeligt enten 136, 140 eller 170 HK.

• #6   7. nov 2011 det med rust i bunden og or osv har jeg aldrig set på dem smiley og er selv vw mekaniker smiley

• #7   7. nov 2011 Har haft en touran 2.0 fra 2004, den havde kørt 314.000 inden den blev solgt, og den har aldrig fejlet det vilde, der var noget rust på bagklappen og fronthjelmen, men det fik jeg lavet på garantien.

• #8   7. nov 2011 Hvis man gerne vil have en touran, hvilken motor skal man så vælge? 1.9 TDI?
    Og skal man have den med manual eller dsg gearkasse. smiley

• #9   7. nov 2011 Der var på et tidspunkt et fotoalbum herinde med en touran som var pilrådden i bunden, 4-5 år gammel, albummet er desværre blevet slettet ser det ud til, så ruste må man sige den gør desværre, medmindre den er beskyttet fra start af smiley

• #10   7. nov 2011 kig her

http://tinyurl.com/cpmfu6z

• #11   7. nov 2011 Gløde rør knækker(det koster en kværn)oliepumpe står af,turbo står af,top flækker,rust i bund,rust i bagklap,ir diverse steder..

• #12   7. nov 2011 Martin
    Det er lige nøjagtig den vi har lavet..arbejder med hartmann

• #13   7. nov 2011 De behøver ikke nødvendigvis være efterbehandlet med undervognsbehandling, garantien burde dække følgerne hvis der er mangelfuld beskyttelse fra fabrikken.

Men hvis jeg skulle have en Touran af de første modeller, så blev det en 1.9 TDI PD 105 HK, en god og stabil motor, som der sjældent er problemer med.

DSG eller manuel er lidt op til temperament. Jeg ville godt have en med DSG, men den er dyrere i indkøb, og der skal noget ekstra service til. Det burde dog ikke være et problem hvis bilen er serviceret hos et autoriseret VW værksted hele vejen igennem.

Så generelt, sørg for servicebogen er i orden...

christian B >> Du kan ikke regne med de skilte bag på bilerne, jeg har set både Touran, Passat, og andre der havde røde bogstaver, selvom de var 1.9 TDI 105 HK, jeg har også set det med alle mulige andre effekt opgivelser.
    Min egen Polo har rødt i, på en 1.6 TDI 105 HK, men de er også set uden rødt i, med samme motor.
    Det værste jeg har set er dog at der stod 2.0 TDI bagpå en Touran, som var en 1.9 TDI PD 105 HK. Så man kan ikke stole på noget som helst.

• #15   9. nov 2011 Thomas j
    er den trådstarter spørger til ikke også en årgang 2004..?

• #17   9. nov 2011 Hejsa. Det er ligegyldigt om emnet er 1 time, eller 3 uger gammelt. Kan ikke få bedømmelser nok smiley
    Kunne heller ikke forstå andet end den maskine skulle virke, da man ofte ser nogle tilsalg der har kørt over 300.000 km.
    Dog kan forekomme nogle dyre rep, hvis den chippes.

Kommentér på:
Spørgsmål til tysker folket. Vw touran 2004.

Annonce