{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Mazda 323F eller Alfa Romeo {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er igang med opsparing til bil og vil lige høre om nogle af jer har svar på mit spørgsmål. smiley

- Hvad koster det i forsikring at have en MazdMazdMazda 323F BA (den fra 96/97) ?? smiley

- I forhold til en alfa romeo 155. (har nemlig set sådan nogle modeller der kun koster fra 20.000, men ifølge min viden er det jo en forholdsvis dyr bil) ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 323F eller Alfa Romeo
  • #1   8. nov 2011 Mht. Mazda - tænker jeg på en alm. 1.5/1.6 motor smiley

  • #2   8. nov 2011 køb en mazda 323F

    alfa ruster og har mange træls fejl...
    har set rigtig mange stå tilsalg med deffekte motore.
    eller ledningsnet..

    alfa er dyr i stumper


  • #3   8. nov 2011 Okay tak for din mening. - Men hvor meget tror du prisen ligger omkring i forsikring på en 323F ?
    - Ja kunne godt forestille mig de var dyre i vedligeholdelse.


  • #4   8. nov 2011 tror ikke en 323F er så slem i forsekring.
    med det kommer også meget and på hvilket selskab man tager..


  • #5   8. nov 2011 Okay, men tak.

  • #6   8. nov 2011 det er en skrøne at alfa er dyre i stumper.. Min 146 boxer er med nogle dele utrolig billig.. Og andre er ihvertfald t at betale.. Mht rust så er den model galvaniseret... Så hvis den er passet på er de normalt i god stand rustmæssigt...

    Mazda ruster mindst ligeså meget... Problemet med nogle af motorerne er rigtig nok.. Mig bekendt er problemet med elnettet på de ældre biler.. Men søg lidt rundt på diverse forummer..

    Men kan du finde en alfa der er passet på såå kører de bare..


  • #7   8. nov 2011 Vælg 100% en 323Fer, de er meget pålidelige, og selv synts jeg de kan blive rigtigt fine, specielt med en gevind undervogn smiley

    tjek min gamle hehe..


  • #8   8. nov 2011 Jeg kan kan sige god for 232F'eren smiley
    - De er pålidelige og så er den heller ikke grim smiley



  • #9   8. nov 2011 Philip. Det er jo 2 vidt forskellige biler de 2. Som en anden skriver er alfa`erne galv så finder du en der er passer har du en rigtig fin bil. Jeg køre på min nr 3 155 lige nu men den skal dog skiftes til en 156 JTD i stedet. En super dejlig bil sådan en 155 er.

    Mazda´en ruster en del, men en super stabil bil. Prøv at ligge mærke til hvor mange ældre mazda`er der køre i dag. Det er ikke mange. Jeg synes tit man ser de er en del røde i skærmkanterm, paneler døre osv. Jeg har lige lavet en del rust i en 323 S fra 96 og det græb godt nok lidt om sig og må lige min 155`er fra samme årg er noget bedre med rust.


  • #10   8. nov 2011 Har haft en 155 som jeg var rigtig glad for, men den var hunde dyr i forsikring. Så ja mazda er nok et bedre bud.

  • #11   8. nov 2011 Jeg giver 2200 i ansvar for min 155`er og hvis der skulle kasko på er det 4400

  • #12   8. nov 2011 Ansvar for min 323f ba fra 98 (1.8) koster 9.900 i ansvar bare.. jeg er dog også kun 19.. 100% nap en mazda, pålidelig som de andre siger...
    hvad rust angår, så er der meget lidt rust ved 323f ba, de steder der oftest forekommer rust er bagskærme(alm for alle biler) og motorhjelm (oppe ved forruden).. og når du går på jagt efter en skal du lige tjekke om der rent faktisk er A/C i den hvis sælger vil have mere pga det - der er nemlig en knap i alle men kun få der har A/C anlæg.
    og så er den jo også bare mere sporty i det smiley


  • #13   8. nov 2011 Gode kommentarer tak for det, og ja det er to vidt forskellige biler. Men siden at du kan få en Alfa 156 til 20.000, ville jeg gerne høre.
    Daniel J: Er det fordi den står i dit eget navn? - Fordi min mor siger at man kan komme til at betale 10.000 i forsikring. Men så sagde min far at det er hvis de står i ens eget navn. ??


  • #14   29. nov 2011 hey ved 3 kroner kan du få en til 3 om året

  • #15   29. nov 2011 Ved 3 kroner ???
    - Er ikke helt med.
    - Skal ikke kun have Ansvarsforsikring men også kasko:)


  • #16   29. nov 2011 årh okay det ved jeg så ikk andet en at de er enorme billige det hedder forresten tre kroner undskyld

  • #17   29. nov 2011 Fair nok:D


Kommentér på:
Mazda 323F eller Alfa Romeo

Annonce