{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.995 visninger | Oprettet:

Hjælp.! Fra hvide plader til gule...? {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

Jeg har surfet lidt på nettet og kigget om jeg kunne finde ud af hvor meget det ville koste at "omregistrere" en bil fra hvide til gule plader..

Jeg har haft snakket med en dame inde fra skat.. Hun sagde at hvis jeg skal omregistrere min hvidpladebil til gule plader skal jeg betale helt ny registreringsafgift..
Men hun lød MEGET usikker...

Kan det virkeligt passe..? Syntes det lyder mærkeligt...

Nogen som har erfaringer med det.?

(Det drejer sig kun om en gammel golf 2, men det er mere princippet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp.! Fra hvide plader til gule...?
  • #1   10. nov 2011 Hun har ret, damen fra skat.



  • #2   10. nov 2011 Rasmus K:
    Men mon ikke vi kan blive enige om at det lyder vanvittigt, selvom det er rigtigt hvad hun siger.?


  • #3   10. nov 2011 jo - så bare ud med bagsædet og i med en flad plade så kan du altid sætte sæderne i igen senere - du sparer intet vægtafgift-mæssigt når det er sådan en gammel spand smiley

  • #4   10. nov 2011 Hold hold, det koster ikke en krone, udover de 380 til omregistreringen. Det koster først når du vil fra gule til hvide

  • #5   10. nov 2011 Johnny F
    Vi har mange mærkelige afgifter/regler her i DK.


  • #6   10. nov 2011 Peter hold hold; det koster ny afgift som hvis at du hentede en golf 2 i Tyskland, sådan er loven skruet sammen

  • #7   10. nov 2011 Uanset hvad vej man vil gå mht. plader gule til hvide eller hvide til gule tager SKAT ikke stilling til om der er noget afgift på bilen i forvejen. Altså et eller andet plus/minus regnestykke. De beregner som om de ikke var betalt noget afgift på bilen... (det andet er jo nok for svært)

    Det er derfor at mange forhandlere har en kontakt i udlandet når de ændrer køretøjer mellem person/bus/varebil, for så eksporterer de den først og får afgift retur. Men der er en minimumsgrænse som jeg ikke lige kan huske - jeg MENER den er mindst 7500kr. men som sagt ikke helt sikker.


  • #8   10. nov 2011 Det har da været sådan at man kunne omreg til gule uden beregning, men smide mønten hvis børen skulle på hvide smiley

  • #9   10. nov 2011 Peter.. jeg var tidligere lige så sikker som dig, men min kammerat har lige måtte betale 2500kr i afgift for at forringe sin golf 1 hvidpladers til gulpladebil.. total idiotisk

  • #10   10. nov 2011 Rune k, højer afgift på en gulpladet, i den årgang? hahah.. du kan sige halv vægtafgift..

  • #11   10. nov 2011 Det var da utroligt mange meninger...

    Men det er korrekt hvad de siger hos Skat:
    Fra hvide til gule: Ny afgift, som om der ikke var betalt noget i forvejen.
    Fra gule til hvide: Differencen i afgift mellem gule og hvide plader.

    Vægtafgiften kan du finde her: http://nysynet.dk/vaegtafgift.htm

    Rune K >> Det er datoen for første registrering der gælder, og afgiftreglerne der hører til. Altså ikke nogen privatbenyttelsesafgift på en gammel Golf II


  • #12   10. nov 2011 Rune K >> Se det link jeg postede: http://nysynet.dk/vaegtafgift.htm
    Totalvægt: 2.001 - 2.500 kg.
    Benzin: 3.140 kr.
    Diesel: 4.030 kr.
    Privatbenyttelse: 0 kr.


  • #13   10. nov 2011 Rune K >>

    Vægtafgift varevogne, 2011 satser
    Varebiler og mindre lastbiler indreg. 1. gang før 3. juni 1998
    Benzin 2.001 - 2.500 kg: 3.140 kr.
    Benzin 1.001 - 2.000 kg: 1.810 kr.

    Det er fordi den ene Golf du har, tilsyneladende er vejet op til over 2.001 kg total. Det er helt sikkert fordi du gerne ville spare udgiften til afgift, og nøjes med 30% afgift, fremfor de 95% der er betalt af den anden.
    Alternativt er der forskel på årgangen.


  • #14   10. nov 2011 Om du har betalt 30% eller 50% afgift giver de samme regler for vægtafgiften, forskellen er at du har registreret den til gule plader efter de nye regler. Men det er stadig de gamle regler for vægtafgift og privatbenyttelsesafgift. Da det går på den første registrering af bilen.

  • #15   10. nov 2011 Rune K >> Som sagt, om du har betalt 30% eller 50% afgift har ingen indflydelse på din vægtafgift.
    Og det er korrekt, hvis du havde betalt 95% afgift af bilen, og have en maksimal totalvægt på 2.000 kg, så havde du sluppet for 1.810 kr...

    Du har altså sparet 45 procentpoint i registreringsafgift, og skal til gengæld betale lidt højere vægtafgift...


  • #16   10. nov 2011 Men som de andre siger, så kan det ikke rigtig betale sig at omregistrere en bil fra hvide til gule plader.

  • #17   10. nov 2011 Rune K >> vægten du skriver om er en teoretisk totalvægt. Du har valgt at spare næsten halvdelen af registreringsafgiften, og skal så betale mere i vægtafgift. Men vægtafgiften følger den registrerede totalvægt, og dato'en for første indregistrering.

    Hvis den skulle følge reglerne for registrering i 2009, så ville du skulle betale yderligere 5.040 kr/år i privatbenyttelsesafgift.


  • #18   10. nov 2011 Det er ikke første registrerede totalvægt. Det er datoen for første registrering der afgør hvor meget du skal betale, ud fra den nuværende totalvægt.

    Hvordan de så har vinklet den, så du kunne få den teoretiske totalvægt på 2001 kg, det er mig så en gåde. Men du betaler udfra det, fordi du kun har betalt 50% i registreringsafgift... smiley

    Det er et underligt system, men vær du bare glad for at du slipper for privatbenyttelsesafgiften.


  • #19   11. nov 2011 Korrekt, men du betaler ikke privatbenyttelsesafgift...

Kommentér på:
Hjælp.! Fra hvide plader til gule...?

Annonce