{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.570 visninger | Oprettet:

Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg, ved godt den er en motorcykel det drejer sig om men prensipet er det sammen, med bil uden afgift

Her er spørgsmålet:

Fik stjålet min yamaha R1 uden afgift, i min forældres garage, port var låst med de havde sparket en lille dør en bag ved garagen og taget den ud der.

Men fosikringen ville ikke dække den når den var uden afgift? burde indboforsikringen ikke tage den?

Håber i kan hjælpe

Thomas B

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor?
  • #1   11. nov 2011 Nej for en motorcykel er et motorkøretøj, og ikke et stykke indbo.

Ønsker du dækning for sådan en skal du lave en stilstandsforsikring på den. Det kan de fleste selskaber godt lave, selv om den ikke er på plader.

• #2   11. nov 2011 sidst jeg snakkede med min forsikring ang dækning af bil uden afgift, skulle jeg lave en forsikring på den som dækkede brand og tyveri.

• #3   11. nov 2011 Okay tak for, det var dælme træls smiley

• #4   11. nov 2011 Hva så hvis man har en bil og tager pladerne af den, og den bliver stjålet f.eks, så er der ´heller ikke noget der dækker den?

• #5   11. nov 2011 Det ikke mere end 14 dage siden jeg spurgte min forsikring i forbindelse med forsikringsskift,om de dækkede hvis der blev indbrud i min garage hvor der ligger forskelligt værktøj og ting til opbevaring.
    Men det dækker de ikke fordi en garage som bliver brugt til feks værktøj,eller opbevaring skal forsikres særskilt som et opbevaringsrum. Så derfor kan hu højst sandsynligt ikke få noget for din motorcykel som jo var opbevaret der smiley

• #6   11. nov 2011 nu dækker ens indbo cykler og knallerter mig bekendt..
    indbo dækker da også normale garager.

jeg har selv haft et helvedes bøvl da jeg har et værksted på 250 m2 som jeg ikke kunne få ordentligt forsikret som privat. mit hus er som et U hvor huset er den ene side og værkstedet den anden og så en længe imellem. og min længe er da dækket af min indbo

• #7   11. nov 2011 Det hele kommer jo an på hvordan forsikringen er udformet.

Normalt skal man dog IKKE regne med at en indbo forsikring dækker andet end.... Indbo...

• #8   11. nov 2011 Rune K.
    Det er altså ikke helt rigtig det du skriver. Nykreditforsikring dækker ikke værktøj stjålet fra en garage,med mindre den er forsikret som opbevaringsrum,og ikke garage.
    Om det så er fordi min garage ligger i et garagekompleks,godt nok stadig lige udenfor min lejlighed skal jeg ikke kunne sige.
    Men dække værktøj det gør de ihvertfald ikke,så nu blir den kun brugt til min bil:)

• #9   11. nov 2011 Min indboforsikring dækker op til 5 heste, undersøgte det ang gokart.

• #10   11. nov 2011 jeg er forsikret ved thisted forsikring og har nu en speciel erhvervsforsikring på mit værksted, hvor jeg selv kunne vælge hvor meget indbo der skulle dækkes for derovre. ergo er ALT i mit værksted forsikret. Det er rigtig lækkert endelig at finde et sted hvor man selv kan sætte en pris, fremfor alle de andre steder hvor at hvis mit værktøj skulle dækkes skulle jeg lave en komplet liste med alt..

• #11   11. nov 2011 myggen ..håber ikke det gælder for mig..har nykredit ( parcelhus ) og har 50kvm værksted i baghaven med meget værktøj( alarm + tv+STOR hund)overvågning det ville de gerne dække ..men kan være jeg lige skal følge op på den

• #12   11. nov 2011 jep... nu er det heller ikke en billig forsikring at tegne.

• #13   11. nov 2011 Min indboforsikring dækker op til 12 hk, men jeg har tegnet særskilt forsikring som dækker op til 1.2 mill. fra værksted. og den dækker også ulåst garage, da man bor på landet og har mange indgange, så jeg vil ikke stå uden penge den dag der bliver indbrud.. jeg giver så også 1400 pr år

• #14   11. nov 2011 Mekanikles... Hvis de siger de gerne vil dække det,så tror jeg roligt du kan tro på det:)

Men jeg er glad for jeg fik spurgt dem om de dækkede i min garage da jeg skiftede forsikring. For jeg er altid gået ud fra de dækkede,men det gjorde de så ikke smiley
    Ville godt nok være ked af at komme ned og se alt var væk og så ikke kunne få noget af forsikringen.

Kommentér på:
Forsikringen dække ikke i garagen? hvofor?

Annonce