{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

køb af bil ved forhandler - garanti? {{forumTopicSubject}}

hejsa.

vi har for nylig købt en zafira dt fra 2000 som har gået 137.000 hos en forhandler.

han virkede rigtig fin, og det tror jeg såmænd også han er.

han nævnte at bilen havde haft startbesvær når den var kold, men at de havde lavet det, at det var en slange som var mørnet.

Men den har så stadig besvær med at starte når den f.eks har stået natten over.
Når den er varm, eller der er gået nogle timer er der ingenting.

Bilen er købt "uden garanti" da vi fik den til en fin pris, men er der ikke altid en vis form for garanti hos en forhandler, eller det er kun helt nye biler??

Jeg har lige skrevet en mail til ham, i en varm tone, og hørt ham om vi evt kunne slå halv skade om det, hvis den blev lavet hos en mekaniker. så afventer svar fra ham.

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af bil ved forhandler - garanti?
  • #1   15. nov 2011 Altså hvis batteriet er dårligt, får man jo ingenting. Få det da målt, det koster ikke alverden

• #2   15. nov 2011 hvis du har en slutseddel fra ham med dato og underskift. så er der garanti. ligemeget hvad der står i slutsedlen.
    man kan aldrig afskrive sig sin garanti medmindre den er slgt engro

• #3   15. nov 2011 Nej der er ikke garanti!!!
    Der er reklamationsret!

• #4   15. nov 2011 Kontakt FDM, de er inde i det der.. For mener ikke en forhandler kan fraskrive garantien..

• #5   15. nov 2011 jeg har også aftalt en tid imorgen hos en mekker. Jeg har ingen slutseddel, fik en kopi af reg. attesten og så et bevis for at vi havde betalt ham. jeg ville også bare høre om jeg havde nogle "rettigheder". Ellers må jeg jo sluge den, og selv punge ud.

• #6   15. nov 2011 Hvor i landet har du købt bilen?
    Du har ALTID reklamationsret ved køb hos en forhandler og i de første 6 måneder gælder formodningsreglen smiley

• #7   15. nov 2011 Nu fik du jo den til en go pris, er det så ikke træls at begynde at ville have alt muligt på en 11 år gammel bil ? Få tjekket det batteri, det kan jo være det er gammelt og træt og det dækker garantien ikke alligevel.

• #8   15. nov 2011 der er altid 24 måneders reklamationsret når du køber ved en forhandler - købeloven. mange prøver at snyde sig udenom ved at lokke med "engrospriser". i de første 6 måneder gælder formodningsreglen

http://www.fdm.dk/bilkoeb/koeb-af-brugte-biler-hos-bilforhandler

• #9   15. nov 2011 jo, som jeg har skrevet så har jeg jo aftalt en tid hos en mekker imorgen, men hvis han nu finder ud af det er noget lidt dyrere end batteri (som jo ikke bliver dækket alligevel) så kunne det jo godt være han ville gå med til at slå halv skade eller lign.

Og den er købt i nordjylland.

• #10   15. nov 2011 Nej - men jeg siger heller ikke navnet herinde.

• #11   15. nov 2011 Du skal vide at så snart en anden person har været inde over sagen (et andet værksted) så kan forhandler nægte at udbedre skaden!

Hvis du vil benytte dig af reklamationsretten, som han ALDRIG kan fraskrive sig, skal du lade forhandleren se og udbedre skaden, IKKE andre!

• #12   15. nov 2011 Desuden så er forhandleren en ren svindler.. for uden slutseddel har han da stoppet de penge i lommen.

Hvis du spørger mig, er du blevet godt og grundigt snydt af en gadesælger, der ikke burde kalde sig forhandler.

Dette behøver dog ikke gøre dit bilkøb dårligt.

• #13   15. nov 2011 og du skal kunne bevise at fejlen var der da du købte bilen og ikke er en slidtage fejl som er kommet hen af vejen..

• #14   15. nov 2011 vil også sige hvis du har købt den til en god pris uden garanti kan man ikke være bekendt at komme løbene bagefter og brokke sig. for den er jo købt uden garanti.

• #15   15. nov 2011 Vil nu også mene du selv burde betale det. Hvis du ville have lidt mere tryghed så kunne du jo bare have købt en med garanti. Forstår ikke du vil være dig selv bekendt at spørge når du selv var indforstået med der ikke var garanti.

Jo flere der laver dit nummer jo mindre chance er der for vi andre kan købe en uden garanti hos forhandlere.

Jeg ville være flov hvis det var mig!!

• #16   15. nov 2011 Jeg ville også starte med batteriet .. Hvis det ikke ser nyt ud så koster et nyt ikke ret mange penge og kan gøre stor forskel

• #17   15. nov 2011 Forhandleren sætter prisen og han kender lovgivningen, så det er helt ok at være "naiv" som kunde...
    - Så kan forhandleren bare lære at spille efter reglerne

• #18   15. nov 2011 Er det en diesel?

• #19   15. nov 2011 Håber du selv kommer til at betale, stå ved den handel du har lavet.

• #20   15. nov 2011 hold da op hvor er folk fjendtlige .-) jepz det er en diesel.... men har lige konstanteret at forvarmer lampen slet ikke lyser, den gule lampe jeg troede det var, var det slet ikke alligevel ifølge den tyske instruktions manual, så vil lige prøve at give den lidt længere tid end et par sekunder imorgen når jeg skal starte, så måske er det bare det forvarmer relæ evt som er gået i utøj siden lampen ikke lyser...

Vorglüchen (diesel motor) betyder da forvarmer ikke?

Den jeg troede der var hedder "Motorelektronik, wegfahrsperre", den kommer nemlig, og går ud efter et par sekunder..... Den anden lyser slet ikke...

• #21   15. nov 2011 jeps det betyder den forvarmer.

Det kan være flere ting..
    Dine gløderør er færdige (eller nogle af dem)
    relæ til gløderør er færdige
    Batteri er dårligt.

Dette er sådan de typiske fejl på sådan en diesel, at den kan fejle på, go hra hørt om den der på flere "gamle" vectra c, og der var det en af de 3 fejl, som gjorde den var mystisk.

• #22   15. nov 2011 Okay - tak for det, det vil jeg lige prøve at få dem til at tjekke imorgen...

• #23   15. nov 2011 Man kan ikke blæse og ha mel i munden , du har sikkert fået en stor rabat på bilen , så laver i en aftale om at der ikke er garanti (typisk koster bilen 15-20 tusinde mere med garanti) når bilen så driller så løber du til forhandleren og spørger til den garanti som i havde aftalt ikke fandtes .. Det er DÅRLIG stil i mine øjne .

Kommentér på:
køb af bil ved forhandler - garanti?

Annonce