{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Det er farligt at give lave karakter {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes det er en meget kedelig tendens der er på Bilgalleri.dk.

Folk råber og skriger om man ikke nok godt vil give deres bil en karakter. Jeg har så sat mig ned og kikket på en del biler og givet dem den karakter som jeg nu mener bilen har værd.

De eneste karakterer jeg har fået på 3 eller derunder der kommet fra biler jeg selv har givet en forholdsvis lav karakter. Altså HÆVN!

Så hvis du har en sprød vogn, pas på med at give lave karakterer. De kommer lige tilbage i smasken på dig.

Det er sq lige så svært at tage en smule seriøst, som folk der giver et 7tal tilbage, bare fordi at der er blevet givet et til deres egen bil.

Bare lige et lille udbrud fra mig

Henrik V - www.stickers.dk

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er farligt at give lave karakter
  • #1   17. mar 2004 Jeg har nu ikke oplevet det, men det skyldes at jeg primært kun giver point til biler som jeg selv mere er rimelig fede, skod biler der er uden plader på eller som er standard elelr blot med et par alu fælge på, gider jeg ikke give point, for de siger mig ikek noget...
    Det er jo blot point...læg ikke mere i det..
    Der er personer som bliver misundelige, men der kan også være personer som har lagt meget arbejde i bilen uden at den ligner en million og uden at de har brugt en million, men derfor kan man godt elske sin bil alligevel...og får man en skidt karakter, kan nogle føle sig stødt, hvilket jeg da godt kan forstå - smag er mange ting og vi alle har forskellige smag heldigvis....

• #2   17. mar 2004 Jeg må lieg indskyde at jeg synes karaktererne er en smule overskruede. 7-tallerne flyver ud til højre og venstre, ja selv en gammel BX'er får en slat 7-taller smiley
    Det er nok derfor folk forventer så høje karakterer, men seriøst - hvis alle biler får 7 er det lidt svært at bruge det til noget. Jeg gav selv en bil 3 (skulle nu have været et 4-tal, men alligevel) -> fik fluk et 1-tal. Selvom bilen her ikke er helt ny, stylet, tuned eller noget så mener jeg at et 1-tal måske er lige i underkanten.
    Personligt giver jeg, eller i det mindste prøver jeg at give, ud fra følgende 'skala'
    1/2 - Har jeg endnu ikke givet, så hellere lade være med at stemme.
    3 - standard, middel, whatever
    4 - Ja lidt mere end standard men ikke noget vildt
    5 - Flot vogn, pænt stylet, fed bil eller lign
    7 - Der er virkeligt noget specielt over den bil jeg giver et 7-tal - endten 'ideeelt' stylet, voldsom bil (fx Dodge Viper) eller ligende.
    Men jeg må også sige at det svinger lidt hvor fast de høje/lave karakterer sidder, så helt fair kan det jo aldrig blive. Der er jo også noget subjektivitet indblandet. Nogen kan lide "the fast and the furious" biler, andre kan lide veterater.
    Personligt er jeg lidt ligeglad med karaktererne, jeg synes bare ikke de bliver givet 'godt nok'
    /Nikolaj

• #3   17. mar 2004 Enig med Nicolaj, Jeg giver karakterer på samme måde.

Jeg giver 7-taller til biler, jeg personligt synes er lækre, også selv om der ikke er lavet konstruktive ændringer ved dem, hverken styling eller tuning.

I øvrigt er alle velkomne til at give mig et 1-tal, det rager mig en pind, jeg holder ikke mindre af mine biler af den grund.

• #4   17. mar 2004 Enig med Nicolaj, Jeg giver karakterer på samme måde.

Jeg giver 7-taller til biler, jeg personligt synes er lækre, også selv om der ikke er lavet konstruktive ændringer ved dem, hverken styling eller tuning.

I øvrigt er alle velkomne til at give mig et 1-tal, det rager mig en pind, jeg holder ikke mindre af mine biler af den grund.

• #5   18. mar 2004 Martin P.... Er det så derfor du liiige er kommet til at gi Michael F bil en 7¨er?? Den fortjener da Max 3-4 stykker..

• #6   18. mar 2004 Det vil da betyde alt for mange kommentarer, eller alt for få stemmer, at tvinge folk til at kommentere deres stemme. Jeg synes i stedet at ens gennemsnitskarakter man giver andre skal ligge i intervallet 3-4. På den måde tvinger man folk til at fordele sol og vind lige.

• #7   18. mar 2004 Problemet er, at det afskrækker folk fra at stemme. Det vil betyde at folk kun stemmer til biler de synes er fede tror jeg og så vil vi se endnu højere karaktergennemsnit.

• #8   18. mar 2004 Fordi det er besværligt at skulle skrive en kommentar hver gang. Sådan ville jeg da i hvert fald selv have det. Derfor ville jeg nok kun primært bedømme fiat og opeler fra 80'erne...

• #9   19. mar 2004 Ja, okay... Det er vel også meget godt. Men i og med at man kun får stemmer fra ligesindede bliver karaktererne jo relativt høje...

• #10   19. mar 2004 jeg er enig i at karaktererne er gået over gevind....

f.eks. hvis man ikke sys om bilen, hvorfor stemmer man så på den?

vores golf har fået et enkelt 1 tal, og den eneste grund hertil, var at en ekelt havde set sig gal på os, da vi havde givet hans bil 4...

altså han skrev fal´ktisk inddirekte at det var hævn..

• #11   21. apr 2004 jeg syntes kun folk med biler der er gjort noget ved fortjener et 7tal.
    Det kan da ik være rigtigt at bare fordi en rig gut køber en Viper, at han så skal dænges til i hoved og røv med 7taller??
    Respect til dem der selv styler og sætter deres EGET præg på en bil....DE får mit 7tal :o)

• #12   21. apr 2004 Tror at en stor del af problemet også ligger i point-systemet..
    Hvis man synes en bil er flot/fed, men ikke lige så flot at den fortjener 7, ja så en man nød til at gi 5, hvilket er et stort spring, og det trækker tillige også meget ned i folks gennemsnit, hvilket så igen gør dem utilfredse...!
    Idé'en med ikke at ha så stor en skale, for ikke at 1 taller skal trække så hårdt ned, er skam god nok.
    Men måske skulle skala'en blot være 1 til og med 6, og evt. stadig med 7'eren. Så ville der ikke være så stort spring fra en top karakter..
    For ja trenden er lige nu meget i retning af stor utilfredshed med 5-taller. Folk er ikke ret gode til at acceptere et 5-tal..
    Har også før forslået at man kunne fravælge pointsystemet og dermed også retten til at stemme, hvis man ikke går op i dem..

Kommentér på:
Det er farligt at give lave karakter

Annonce