Det er farligt at give lave karakter {{forumTopicSubject}}
Jeg syntes det er en meget kedelig tendens der er på Bilgalleri.dk.
Folk råber og skriger om man ikke nok godt vil give deres bil en karakter. Jeg har så sat mig ned og kikket på en del biler og givet dem den karakter som jeg nu mener bilen har værd.
De eneste karakterer jeg har fået på 3 eller derunder der kommet fra biler jeg selv har givet en forholdsvis lav karakter. Altså HÆVN!
Så hvis du har en sprød vogn, pas på med at give lave karakterer. De kommer lige tilbage i smasken på dig.
Det er sq lige så svært at tage en smule seriøst, som folk der giver et 7tal tilbage, bare fordi at der er blevet givet et til deres egen bil.
Bare lige et lille udbrud fra mig
Henrik V - www.stickers.dk
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.250
Det er jo blot point...læg ikke mere i det..
Der er personer som bliver misundelige, men der kan også være personer som har lagt meget arbejde i bilen uden at den ligner en million og uden at de har brugt en million, men derfor kan man godt elske sin bil alligevel...og får man en skidt karakter, kan nogle føle sig stødt, hvilket jeg da godt kan forstå - smag er mange ting og vi alle har forskellige smag heldigvis....
okt 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 273
Det er nok derfor folk forventer så høje karakterer, men seriøst - hvis alle biler får 7 er det lidt svært at bruge det til noget. Jeg gav selv en bil 3 (skulle nu have været et 4-tal, men alligevel) -> fik fluk et 1-tal. Selvom bilen her ikke er helt ny, stylet, tuned eller noget så mener jeg at et 1-tal måske er lige i underkanten.
Personligt giver jeg, eller i det mindste prøver jeg at give, ud fra følgende 'skala'
1/2 - Har jeg endnu ikke givet, så hellere lade være med at stemme.
3 - standard, middel, whatever
4 - Ja lidt mere end standard men ikke noget vildt
5 - Flot vogn, pænt stylet, fed bil eller lign
7 - Der er virkeligt noget specielt over den bil jeg giver et 7-tal - endten 'ideeelt' stylet, voldsom bil (fx Dodge Viper) eller ligende.
Men jeg må også sige at det svinger lidt hvor fast de høje/lave karakterer sidder, så helt fair kan det jo aldrig blive. Der er jo også noget subjektivitet indblandet. Nogen kan lide "the fast and the furious" biler, andre kan lide veterater.
Personligt er jeg lidt ligeglad med karaktererne, jeg synes bare ikke de bliver givet 'godt nok'
/Nikolaj
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 880
Jeg giver 7-taller til biler, jeg personligt synes er lækre, også selv om der ikke er lavet konstruktive ændringer ved dem, hverken styling eller tuning.
I øvrigt er alle velkomne til at give mig et 1-tal, det rager mig en pind, jeg holder ikke mindre af mine biler af den grund.
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 880
Jeg giver 7-taller til biler, jeg personligt synes er lækre, også selv om der ikke er lavet konstruktive ændringer ved dem, hverken styling eller tuning.
I øvrigt er alle velkomne til at give mig et 1-tal, det rager mig en pind, jeg holder ikke mindre af mine biler af den grund.
mar 2003
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 44
mar 2003
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 11 Emner: 2 Svar: 83
mar 2003
mar 2003
mar 2003
dec 2003
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 13
f.eks. hvis man ikke sys om bilen, hvorfor stemmer man så på den?
vores golf har fået et enkelt 1 tal, og den eneste grund hertil, var at en ekelt havde set sig gal på os, da vi havde givet hans bil 4...
altså han skrev fal´ktisk inddirekte at det var hævn..
apr 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 215
Det kan da ik være rigtigt at bare fordi en rig gut køber en Viper, at han så skal dænges til i hoved og røv med 7taller??
Respect til dem der selv styler og sætter deres EGET præg på en bil....DE får mit 7tal :o)
nov 2002
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 185
Hvis man synes en bil er flot/fed, men ikke lige så flot at den fortjener 7, ja så en man nød til at gi 5, hvilket er et stort spring, og det trækker tillige også meget ned i folks gennemsnit, hvilket så igen gør dem utilfredse...!
Idé'en med ikke at ha så stor en skale, for ikke at 1 taller skal trække så hårdt ned, er skam god nok.
Men måske skulle skala'en blot være 1 til og med 6, og evt. stadig med 7'eren. Så ville der ikke være så stort spring fra en top karakter..
For ja trenden er lige nu meget i retning af stor utilfredshed med 5-taller. Folk er ikke ret gode til at acceptere et 5-tal..
Har også før forslået at man kunne fravælge pointsystemet og dermed også retten til at stemme, hvis man ikke går op i dem..
Det er farligt at give lave karakter