{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Tilmeldt:
23. okt 2011
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 12

Ny sportsvogn - Toyota FT86! Din mening? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder.
Har i hørt om Toyota's nyeste skud på stammen og samtidig deres spring ind på sportsvogn markedet med deres nye Toyota FT86?

Personligt syntes jeg den er super sprød og helt klar værd at få sig en prøvetur i. Har dog aldrig været begejstret for Toyota men syntes godt nok de er kommet frem i skoene.

Hvad syntes du om deres nye koncept? er det in or out?

Se den her og læs mere om den: http://www.bilmesser.dk/artikel.php?id=79


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sportsvogn - Toyota FT86! Din mening?
  • #1   28. nov 2011 Er det ikke bare en 350z front og en civic røv ?

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 12
    #2   28. nov 2011 Hans <-- Giver dig lidt ret med Civic røven men er det ikke generelt sådan med alle modeller? Ford Mondeo, Audi, Skoda og VW ligner da også stortset alle hinanden bagfra på nogle punkter og vinkler smiley

  • #3   28. nov 2011 Den er pisse lækker, og hvis prisen kommer til at stemme med den i artiklen på 300.000, så skal jeg sgu lige spare lidt sammen, for det er sgu billigt smiley

  • #4   28. nov 2011 også med subaru boxer motor.. mmh...

    Kan vi få den i en STI verison tak!


  • #5   28. nov 2011 Den er røvfed, håber den kommer til landet. smiley

  • #6   28. nov 2011 ja, jeg er også solgt..

  • #7   28. nov 2011 Syntes den ligner en kedelig Hyundai Coupe, og jeg er bestemt ikke Hyundai fan..... smiley seriøst, den ser vildt kedelig ud...

  • #8   28. nov 2011 Jeg synes også der er en del 350z over den...

  • #9   28. nov 2011 sådan en skal jeg sku have hvis prisen er cirka de 300.000

  • #10   28. nov 2011 Det samme her, 300.000 for en sprit ny bil er jo ingen ting? Og slet slet ikk når det er sådan en bil smiley

    Men tror det nu desværre ikk, da regeringen vil sætte afgiften op på alle biler, som ikk er CO2 venlige. Fucking lort land vi bord i smiley


  • #11   28. nov 2011 Den hedder GT86, og er ikke nær så køn som den røde i virkeligheden.. FT86 var conceptbilen, jeg kan da lige uploade et billede i morgen fra arbejdet af den rigtige smiley

  • #13   28. nov 2011 sys sku stadig den er super fed. smiley


  • #14   28. nov 2011 på dette link siger de at 600.000 kroner næppe rækker. :S

    http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1463823/japanske-biler-traekker-i-sportstoejet/


  • #15   28. nov 2011 Det er en døgnflue...

    Får aldrig samme kultstatus som en fuldblods AE86


  • #16   29. nov 2011 Glæder mig til at se den smiley

  • #17   29. nov 2011 Ja, som de mange andre billeder, men se dette sidste billede:


    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=30529


  • #18   29. nov 2011 Pressemeddelelse:


    Toyota navngiver ny sportsvogn GT 86
    Pressemeddelelse
    Kort tid før Toyota for første gang viser sin nye sportsvogn frem på Tokyo Motor Show i Japan, løfter den japanske bilgigant nu både sløret for navn og udseende på den baghjulstrukne drømmebil.
    Hvad skal barnet, bilen eller rettere sportsvognen hedde? Der har været mange gisninger om navnet på Toyotas nye sportsvogn, som har verdenspremiere i december på Tokyo Motor Show i Japan. Nu løfter den japanske bilgigant for første gang sløret for både navn og det endelige design på den dynamisk og aggressivt udseende sportsvogn.
    Toyota GT 86 er navnet på den længeventede baghjulstrukne drømmebil fra verdens største bilproducent. Med lange ekstremt skarpe linjer, der strækker sig aerodynamisk fra fronten langs siden med de rammeløse døre til den frække bagspoiler, viser Toyota sig fra sin allerbedste side. Sportsvognen er da også verdens mest kompakte fire personers sportsvogn med sine 4,24 meter i længden, 1,285 meter i højden og en akselafstand på 2,57 meter.
    GT 86 er designet til at give føreren en ultimativ køreoplevelse. Både motor, gearkasse og kørestilling ligger så lavt og langt tilbage i bilen som muligt for at optimere balancen, der rammer noget nær det perfekte med en vægtfordeling på 53-47 og et tyngdepunkt kun 475 mm over jorden.
    Kraftfuld boxermotor
    Motoren i GT 86 er resultatet af et succesfuldt udviklingssamarbejde mellem Subaru og Toyota, som hver især har bidraget med ekspertise til at udvikle den optimale motor. Og det må man sige er lykkedes med den kraftfulde 2.0 liters benzindrevne boxermotor tilført Toyotas effekt- og moment-optimerende D-4S teknologi.
    På den måde bliver bilen skudt af sted i en kraftfuld acceleration af de 200 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger og med et drejningsmoment på 205 Nm ved 6.600 omdrejninger. Det skulle tilfredsstille de fleste bilentusiaster, for hvem dét at køre er forbundet med en oplevelse og ikke bare som en nødvendighed.
    2
    Der er gjort meget for at holde vægten på den nye sportsvogn fra Toyota nede. Sammenholdt med det ultra lave tyngdepunkt, det dobbelte whisbone baghjulsophæng samt de store kraftfulde ventilerede skivebremser på alle fire hjul får føreren mulighed for at opleve og udforske den rene sportsvogns adrætte og dynamiske køreegenskaber.
    Det er muligt at vælge enten sekstrins manuelt gear eller sekstrins automatgear. Den korte, sportsgearstang gør det manuelle gearskifte hurtigt og præcist, mens automatgearet bliver styret af et paddelskifte ved rattet.
    Designmæssig perle
    Designmæssigt er GT 86 en perle. Toyotas nye designlinje overlader intet til tilfældighederne. Den store lavt placerede frontgrill giver bilen et særligt aggressivt og sportsligt udseende. Sammen med de store 17” alufælge, bagspoileren, dobbeltudstødningen og det specialdesignede logo med påskriften ”86” efterlader Toyotas sportsvogn indtrykket af, at der her er tale om en potent bil i særklasse.
    I kabinen med det mørke loft og de røde syninger i polstringen kræser Toyota for føreren, som kan glæde sig til at tage plads i de helt rigtige ergonomiske sportssæder med den rette støtte både under kraftfulde accelerationer og i skarpe sving. Læderrattets diameter på 365 mm er det mindste rat nogensinde i en Toyota, mens instrumentpanelet rummer en særlig stor omdrejningstæller, der bliver fremhævet med lys baggrund. Pedalerne i bilen er naturligvis i letvægts aluminium. Derudover byder kabinen på innovativt udstyr som fx interaktivt multimedie-system med navigation og trådløs integration af mobiltelefonen.
    Selv om GT 86 introduceres som verdens eneste sportsvogn med front boxermotor og baghjulstræk, er det langt fra den første med den kombination. Den ære tilfalder Toyotas to-cylindret boxermotor kaldet Sports 800, som den japanske bilproducent begyndte at udvikle for snart 50 år siden i 1962. Siden da har Toyota fortsat udviklingen af spændende biler med frontmotor og baghjulstræk samt med fuld fokus på at give føreren en særlig oplevelse.
    En af grundstenene blev den smukke Toyota 2000 GT Coupé, som første gang blev vist på Tokyo Motor Show i 1965. Den var med til at grundlægge Toyotas mangeårige ry som en af verdens førende producenter af sportsvogne.
    3
    Inspireret af Corolla Levin AE 86
    Toyota Celica, Toyota Supra og Toyota MR2 fulgte efter. Sidstnævnte MR2 opnåede et fortjent ry som en af de bedste sportsvogne nogensinde. Alligevel er det Corolla Levin AE 86, der har givet inspiration til Toyotas nye GT 86.
    Den gamle Corolla Levin AE 86 blev produceret i 1983-87 og var enhver rally-entusiasts drøm med frontmotoren, baghjulstrækket, den kompakte form, den lette vægt, den perfekte balance og den overlegne motorkraft. En på alle måder genial letvægtsmaskine, som på mange måder har inspireret under udviklingen af Toyotas nye GT 86.
    GT 86 er i de senere år blevet vist frem i forskellige konceptudgaver med navnet FT-86. Den endelige produktionsklare udgave af sportsvognen GT 86 får officiel verdenspremiere i december på Tokyo Motor Show i Japan. Toyota GT 86 introduceres i Danmark i løbet af sommeren 2012. De danske priser kendes endnu ikke.


  • #19   29. nov 2011 Synes den er møg kedelig at de på, og ikke særlig flot..

  • #20   29. nov 2011 "På den måde bliver bilen skudt af sted i en kraftfuld acceleration af de 200 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger og med et drejningsmoment på 205 Nm ved 6.600 omdrejninger. Det skulle tilfredsstille de fleste bilentusiaster"

    Godt nok en sløv bil må jeg indrømme!


  • #21   8. dec 2011 Sløv? Njae måske, men det er også fuldstændigt underordnet. Hele konceptet er at den skal være SJOV AT KØRE. Og alle der har kørt en AE86 ved at det sagtens kan gøres med 124 hk;-)

    Vægt og effekt minder i øvrigt om en E30 M3 og det er jo ikke så ringe endda...


Kommentér på:
Ny sportsvogn - Toyota FT86! Din mening?

Annonce