{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
18. aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934

våd fra bærearm og bagud {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået min g2 diesel sat i nogenlunde stand, men efter jeg er begyndt at køre lidt i den, har jeg lagt mærke til når jeg parkere den, at den smider en masse væske fra bærearmen og bagud.

Det ligner at det starter ved den bagerste bøsning på bærearmen, og render så ca 1 meter bagud på undersiden af bilen, og iløbet af natten drypper det jo så af, så der ligger en stor plamage på gulvet om morgenen.

Den gør det kun i bilens højre side, den venstre side af bilen er knastør, og burde ikke være noget opkast fra vejen el. lign.

Jeg frygter lidt at det er bremsevæske (defekt slange/kaliber) men hvordan kan jeg teste om det er bremsevæske? Jeg kan jo ikke bare lade bilen stå til den er tør, og så begynde at bremse, da den ikke engang tørrer 100% natten over, og skal jo bruge bilen.

Bilen bremser ikke skævt (ikke mere end at det kan skyldes de bøsninger og sporing jeg mangler at få skiftet) og der er massere af kraft i bremserne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  våd fra bærearm og bagud
  • #1   29. nov 2011 Det kan også være servoolie. Op på en lift med den.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #2   29. nov 2011 tvivler på at der er servo på en gammel diesel fra 88, kan ihvertfald ikke se nogen servobeholder ude i motorrummet, og den er træg at dreje med når man holder stille.

  • #3   29. nov 2011 Tror ikke der er så meget bremsevæske på bilen til at det kan spilde så meget som du snakker om.

    Det kunne være kølervæske....evt. en utæt vandpumpe.

    Har du smagt på det..?? Det smager sødligt hvis det er kølervæske...


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #4   29. nov 2011 vil ikke lige smage på det, da der i forvejen er mange underlige ting på gulvet og under bunden på bilen.

    Men tror ikke det er kølervæske, da beholderen er helt fyldt op over max, og er samme niveau nu, som for 2 dage siden. Og der blev lavet en masse lækager i kølesystemet da bilen blev lavet i stand. Og der burde jo heller ikke komme kølervæske ind under bunden på bilen, da der det starter jo er 15-20cm længere bagud end forhjulet.


  • #5   29. nov 2011 og det kan ikke være noget diesel rør som er utæt evt. retur til tanken

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #6   29. nov 2011 Det skal jeg ikke kunne sige, men det lugter ihvertfald ikke som diesel, og er helt blankt som vand

Kommentér på:
våd fra bærearm og bagud

Annonce