{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  påkørt af søndags billist! (forsikring-lånebil)
  • #1   4. dec 2011 Nej det er noget du selv sørger for

• #2   4. dec 2011 ja det er det..

• #3   4. dec 2011 selvfølgelig kan han da få en lånebil.. det fik jeg da tilbudt da det samme skete for mig..

• #4   4. dec 2011 hvis man selv laver en skade så kommer det an på din forsikring om du får låne bil, men det er en idiot der køre ind i dig så skal du ha låne bil af dem, det er jo ikke din skyld

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #5   4. dec 2011 Nu er det jo ikke forsikringen der yder en lånebil, men værkstedet, så find et værksted hvor du kan få en lånebil mens de laver din skade.

Min tidligere chef kørte 40km for at få sin honda på værksted på et andet honda værksted da han skulle have lavet noget forsikrings rep, pga. de gav en lånebil, og det gjorde det tætteste honda værksted ikke.

• #6   4. dec 2011 men det er jo ikke mig selv der vælger hvilket værksted bilen skal laves på. det er hans forsikringsselvskab der står for det.

• #7   4. dec 2011 I Danmark er man IKKE berettiget til at få en lånebil til rådighed. Hverken af forsikringen eller vedkommende der er kørt på en.

Du kan dog være heldig, hvis:

• dit forsikringsselskab tilfældigvis har valgt ganske frivilligt at tilbyde gratis lånebil. Fx Codan har denne service
    • at du gennem et evt vejhjælpsabonnemnt kan få en stillet til rådighed.
    • at det værksted der skal lave din bil vil låne dig en.

Uanset hvad får du det ikke som udgangspunkt dækket af forsikringen eller ham som påkørte dig.

Havde du kørt i Tyskland, ville sagen være en ganske anden. I Tyskland skal forsikringen stille en tilsvarende lånebil til rådighed mens en forulykket bil er på værksted. I Tyskland får man endog udbetalt værdiforringelse. Altså det bilen falder i værdi grundet rep af skade. Sådan er det desværre IKKE i Danmark.

• #8   4. dec 2011 Din bil = dit valg. Du ringer til dit forsikringsselskab mandag - anmelder skaden - siger du har planer om at køre den til X værksted. Værkstedet bestiller en taksator til at fastsætte skadens pris. Værkstedet reparere. Din bil kører igen og dit forsikringsselskab og modpartens forsikringsselskab kører sagsbehandlingen.

• #9   4. dec 2011 Lad være med selv at køre sagen med modpartens forsikringsselskab. Det udnytter de fuldt ud til at slippe billigere. Dit eget forsikrigsselskab køre sagen for dig kvit og frit (såfremt modparten får hele skylden) - også selv om du evt kun har ren ansvar.

• #10   4. dec 2011 Ja okay, tak for de gode svar. var meget i tvivl om jeg kunne kræve en låne bil nemlig. men det kan jeg jo desværre ikke.

fortsat god søndag til allesammen

• #11   4. dec 2011 Nogen forsikringer har det.. Da kæresten crashede sunnyen fik vi lejebil af samme klasse fra Avis igennem forsikringen

Da en tumpe valgte at køre ind i siden på terranoen fik vi værkstedets lånebil..dog betalt af forsikringen

Samme selskab

• #12   4. dec 2011 I snakker som I har forstand...... da SQUIRREL er det ikke dig som arbejder inden for forsikringsbranchen???

fra forsikringsoplysningen
    http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/faerdselsuheld-bilens-skader/Sider/leje-bil-erstatningsbil.aspx

Skal din bil på værksted efter et uheld, kan der være mulighed for en erstatninngsbil.

Egen kaskoforsikring
    Din egen bilforsikring kan være udvidet til at dække leje af bil, når leje af bil sker som følge af et uheld. I dette tilfælde skal du kontakte dit eget forsikringsselskab

Modpartens ansvarsforsikring

Hvis modpartens ansvarsforsikrings skal betale for erstatningsbil, skal følgende betingelser være opfyldt:

1. Din modpart skal have helt eller delvist ansvar for uheldet

2. Din bil skal bruges erhvervsmæssigt, eller

3. du skal ikke kunne undvære bilen, fordi du ikke kan bruge offentlig transport til og fra arbejde uden meget store tidsmæssige gener.

Hvad og hvordan sker betalingen

Du skal selv lægge beløbet ud for leje af bilen.

Modpartens forsikringsselskab refunderer dig deres andel af udgiften.

De dækker kun for den faktiske tid, som der gå med en reparation dvs. ikke ventetid på reservedele
    Der fratrækkes 1 kr. pr. kørt kilometer (vejledende fradrag)
    Er bilen totalskadet, ydes typisk erstatning i max. to uger
    Vælger man at købe afsavns- og/eller ulykkesforsikring ved leje af bilen, kan man ikke forvente at få denne udgift betalt
    Har din modpart kun delvist ansvaret for uheldet, bliver erstatningen til erstatningsbil nedsat.

• #13   4. dec 2011 husk også at fortælle forsikringen om at din bil bliver mindre værd nu hvor den er blevet skadet, alt efter omfang samt dækning kan du få udbetalt et beløb grundet værdiforringelse.

men det er meget forskelligt fra selskab til selskab, samt dækningen man har tegnet.

• #15   4. dec 2011 Må kapitulere - der er kommet nye regler på området som jeg ikke er bekendt med - reglerne før 09/10 er som jeg beskrev.

Forsikringsbranchen får nye regler og retningslinjer hele tiden - og heldigvis for det - lige på dette punkt, er der kommet nye regler siden jeg sagde farvel til branchen.

Arbejder nu i et helt andet felt, hvorfor jeg også forsøger at gøre opmærksom på at jeg HAR arbejdet i branchen.

• #16   4. dec 2011 de regler med modpart betaler, er nu ikke "nye", helt tilbage i 1997 var det samme regler, også for personbiler der var "uundværlige" :o)

• #17   4. dec 2011 Nu er "uundværlig" svær at fastsætte - lige som "uden meget store tidsmæssige gener". Man burde indføre lånebil uden tøven som i Tyskland. Ved dog at mange selskaber vrider sig hvor de kan og afviser at dække lånebil ved at henvise til offentlig transport uden tidsmæssig gener. Det er i hvert tilfælde den jeg har hørt brugt af de skadesbehandlere jeg kender (har sat i salg/markedsføring)

• #18   4. dec 2011 Bilen er iøvrigt leaset hvis det skulle spille nogen rolle?

• #19   4. dec 2011 ja hvis du skal have en låne bil uden brok (særlig meget) fra modpart skal det være en efhvervsbil man har, her vil deres udgifter til at afholde dine drifttab pga. manglende bil, 95% af gangene være højre end at give dig en lånebil.

• #20   4. dec 2011 privatbil eller erhvervsbil???

husk at kontakte leasinggiver mandag, så du ikke i sidste ende står med problemer hvis bilen ikke er lavet korrekt - samt de vil kræve den kommer på et autoriseret værksted, og bliver lavet med stor sandsynlighed

• #21   4. dec 2011 Det undrer mig at du skriver, at det er modpartens forsikringsselskab der bestemmer hvor bilen skal repareres? Hvis du er 100 % uden skyld må det da være din beslutning hvor den skal hen - og der vil jeg så anbefale aut. værksted smiley

• #22   4. dec 2011 modpart bestemmer aldrig i sådanne sager, men måske man har lavet en aftale med sit eget forsikringsselskab, om at kasko skader skal laves på deres samarbejdsværksteder - dette giver som regel en billigere forsikring.

• dfas s
    dfas s Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 9
Kommentér på:
påkørt af søndags billist! (forsikring-lånebil)

Annonce