{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.971 visninger | Oprettet:

Andreas L
Andreas L
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 94

Ødelagt kobling? {{forumTopicSubject}}

Hey
Har en Audi A6 fra 98 med en 1.8 20v nonturbo og har lige haft nogle ubehagelige oplevelser med den i dag.
Det starter da jeg skal til at accelerere ud fra et kryds, da begynder bilen, at hoppe meget og det går lidt sløvt. Tænker så, at jeg lige må finde et sted at holde ind, så giver den lidt mere gas og får den i 2. her bliver det værre både med hoppen og manglende trækkraft, da prøver jeg så 3. gear og her går motoren næsten ud og det hele begynder nu at hoppe/ryste så man kan mærke støddæmperne komme på arbejde.
Får den så endelig parkeret på en lille vej og går ud for at se, der er dog ikke noget udover en meget mærkelig lugt, lidt som noget surt afbrændt krudt. Lader den så stå lidt, og prøver så at sætte igang nu virker den så lige pludselig, men dette sker så 2 gange mere alle gange samme scenario, altså kan ca. køre 5 km før den begynder på det.
Jeg tænker at det er koblingen eller svinghjulet, for når den står i tomgang hopper motoren også rundt og den går meget op og ned i omdrejninger.

Håber i har nogle ideer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagt kobling?
Kommentér på:
Ødelagt kobling?

Annonce