{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V5 MOTOR PÅ VW
  • #1   13. dec 2011 Køb for alt i verden en 1.8T i stedet. Det eneste, den V5'er kan finde ud af, er at bruge olie smiley

    Turbomodellen er hurtigere, mere økonomisk og mere holdbar.


  • #2   13. dec 2011 men den v5 har en meget feder lyd, end en 1,8t:)

  • #3   13. dec 2011 okay. ja lyden er bar fed. men ja ? andre ideer?

  • #4   13. dec 2011 Jeg begriber simpelthen ikke, at folk kan finde på at gå på kompromis med deres motor bare pga. lyden. <i>Så</i> fedt er det altså heller ikke...

  • #5   13. dec 2011 køb en v6 4motion eller en 1.8t, vr5 motoren er noget lort

  • #6   13. dec 2011 v5 Lyder bar bedre.. Lige lidt tryk på så spiller det

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=28327



  • #7   13. dec 2011 Der ikke frygtelig meget power i sådan en V5'er..du bliver slem skuffet smiley

  • #8   14. dec 2011 170heste er er da også fint i en 5 cyllenderet motor?.
    Det jo en motor uden turbo.


  • #9   14. dec 2011 Den mangler moment, så den føles sløv. Desuden har de fleste i Golf og Bora kun 150 hk smiley

    Der er heller ikke noget godt udgangspunkt for tuning ligesom der er ved 1.8T. Her får man jo lige 40-45 hk ekstra med chip, hvis man bliver træt af de 150.


  • #10   14. dec 2011 he he kan godt li folk skriver det er noget lort uden og begrunde hvorfor den er det jeg har selv en passat med tilsvarende motor og den køre skam helt fint og den er faktisk kvik nok den skal bare op i omdrejninger før den har momentet også har den en roliger motorgang samt den er sq lige gald om man sætter noget på krogen bag efter det slæber den sq fint og den er lige så dyr som 1,8t'eren og køre i opbygningen er den samme som vr6 motoren den mangler bare et ben og de har samme kæde problem som vr6 at de kan skraller lidt osv. men det er ikke nogetman skal være bange for det kan jo skiftes så længe den lyder fornuftigt nok så er der ikke noget og være bange for men en rumraket er det self ikke men det er tilgengæld en fed cruiser

  • #11   14. dec 2011 Som Christian M også siger.

    Tror manges erfaringer er noget de bare har hørt på Bilgalleri smiley Sådan en VR5 kører nu altså udemærket, jeg tror ærligt du vil blive meget mere glad for sådan en, end en 1.8t som alle andre har smiley


  • #12   14. dec 2011 Bay
    Ja de fleste ja. Men derfor kan man altså stadig få dem med 170 heste også.


  • #13   14. dec 2011 er det mange ulovlige hk man vil have skal du bare vælge en 1,8T også er næste problem find en der ikke er blevet skam pulet af en 18 årig brian så man skal ud og koste turbo, tændspoler og gearkasser kontra der er lidt længere mellem vr5'erne og dermed er chancerne osse mindre for der er en ung knægt der har haft fingerne i dem men du kan jo tage ud og prøve dem også vælge ud fra hvad du syntes bedst om

  • #14   14. dec 2011 Tag ud og prøv en standard turbo og en V5 personligt er jeg til v5.. Rustfri rør så har di den fedeste lyd som ikk mange har

  • #15   14. dec 2011 Lige en bemærkning...1.8T'eren kører 2-3 km længere på literen ved normal kørsel. Så de koster bestemt ikke det samme at køre i.

    Får moment i højere omdrejninger? Den sætning er et paradoks i sig selv smiley

    Det er nok bare religion. Nogle vil gerne nøjes med en halvsløv, dårlig motor til gengæld for en god lyd. Jeg, personligt, kunne aldrig drømme om at vælge ud fra sådanne kriterier.


  • #16   14. dec 2011 Jeg har sjovt nok haft begge dele og begge std motor og 1,8t gik altså lige så langt som v5 motoren og angående moment det er jo klart du får en anden moment kurve når du smider mølle på men bay du har en mening vi andre har en anden men hvor er det dårlige i motoren det må du vide siden du siger den er så dårlig?

  • #17   14. dec 2011 Så har der været noget galt med din 1.8T - eller også er dit kørselsmønster ikke almindeligt.

    Jeg har allerede skrevet et par gange i tråden, hvorfor jeg mener, det er en dårlig motor. Det kan du starte ked at læse - og så er du velkommen til at sende uddybende spørgsmål efterfølgende smiley


  • #18   14. dec 2011 Eneste jeg kan se er du siger de bruger olie og mangler moment olie ja hvilken bil bruger ikke det moment den har samme data som en 1,8t den har først momenter oppe i de høje omdrejninger men den er tilgengæld slid stærk og fejler kun halvt så meget som 1,8t kan gøre

  • #19   14. dec 2011 Hvilken bil bruger ikke olie? Det gør en 1.8T ikke. I hvert fald langt mindre i ”gennemsnit” i forhold til stand osv.

    Moment i højere omdrejninger? Det er jo et paradoks. Moment angiver jo i princippet bare ved hvor lave omdrejninger, bilen har sine hk. Den vil ikke kunne følge med en standard 1.8T (forudsat vi taler om en 150 hk model) grundet en ringere effektkurve. Desuden er der ikke noget umiddelbart tuningspotentiale, hvis man ønsker eksempelvis chiptuning, ligesom der er på en 1.8T.

    Derudover har jeg et par gange nævnt økonomien. En 1.8T kører typisk ca. 20 % længere på literen end en V5’er. At du oplever noget andet, kan alene betyde, at du har været uheldig eller har et atypisk kørselsmønster.

    Ovenstående sammenlagt gør, at jeg mener, V5’eren er et meget dårligt alternativ til en 1.8T. Ja, den har en federe lyd – men det ville aldrig kunne få mig til at vælge en relativt markant dårligere motor. Som jeg tidligere skrev, så er det jo religion, så det er fair nok, hvis andre mener noget andet.


  • #20   14. dec 2011 Bay.
    Jeg tror bare du skal stoppe nu, jeg ved ikke med jer andre, men jeg kan ikke lade være med at grine smiley


  • #21   14. dec 2011 Mats GTI 16v
    Vil du være sød at begrunde din påstand? Hvad er det, du finder så morsomt?
    Som jeg ser det, fremfører jeg udelukkende saglige argumenter.


  • #22   14. dec 2011 Den v5 motor kan også lave en del hk, hgp og sls lavet da kit, så det kan komme tryk på. Rothe laver muligvis også:-)

  • #23   14. dec 2011 Thomas P
    Jeg skriver også <b>umiddelbart</b> tuningspotentiale. Med dette mener jeg, at der skal ofres en hel masse penge for at få flere hk ud af den - det skal man ikke, hvis man har en 1.8T.


  • #24   14. dec 2011 Nej koster ikke mange penge for 40hk. Men skal man have 150hk er prisen den samme;-)

  • #25   14. dec 2011 Bay.
    Som Christian også pointerer for dig, det kræver ikke meget hjerne og høre du har haft en 1.8T du har været MEGET glad for smiley og så tog det mig 3 minutter at google, 1.8T vs VR5, 1.8T eller VR5 osv. og se du havde skrevet akkurat det samme stortset alle steder på bilgalleri under lign. indlæg.

    Du lyder virkelig som om at 1.8T motoren, er det bedste du nogensinde har oplevet smiley


  • #26   14. dec 2011 Så fortæl mig, Mats, hvad der er usandt i mine indlæg. Er der nogle af mine argumenter, du ikke anerkender, så hører jeg det gerne?

  • #27   14. dec 2011 du skal da stadig ofre en masse penge på en 1,8t hvis du skal have en msse hk ud af den osse en chip ja så har den 190 hk skal den have mere skal du stortset skifte alle udvendige stumper osse fordelen er den har sænket kompression da den er født med turbo... nu er det osse de færeste som køber en bil med henblik på og tune den men for og få en komfortabel bil der køre dem fra a-b man må trodsalt stadig kun køre 80 km/t på landeveje og at en 1,8t ikke brugerolie ja så skulle det da være den første motor der nogensinde er bygget der ikke bruger olie det kanjeg kun grine af for det ved du jo ikke er sandt nu er det jo heller ikke gude motoren de har bygget men lyder det til på dig men det er jo din megning men jo en fed motor med potentiale hvis det er det man vil

  • #28   14. dec 2011 har i en uges tid eget en 2.3 bora v5 som havde kørt små 150.000

    synes sku det er en fed bil.. fed lyd 170hk af hvad jeg kan huske den havde.. Trækker jævnt imodsætningen til en turbo bil selvfølgelig hvor du har det der boost..
    Men den er sku ikk langsom..

    DOG synes jeg der var en del vibrationer fra motoren..
    Synes heller ikke om ideen i en usymetrisk motor..


  • #29   14. dec 2011 Bay.
    Jeg er komplet ligeglad med din holdning til hvilken motor der er bedst, og hvilke af dine argumenter der er rigtige og forkerte, det må du selv ligge og rode med, jeg har aldrig kørt eller ejet en 2.3 VR5 så det kan jeg IKKE og vil IKKE udtale mig om.
    Tilgengæld ville jeg bare gøre dig opmærksom på det jeg nævnte i forrige indlæg smiley jeg syntes det er ved at være humoristisk!!!


  • #30   14. dec 2011 Du har endnu ikke fortalt mig, hvad du finder humoristisk. Jeg har en holdning, som jeg argumenterer sagligt for - og det er åbenbart sjovt? Ville det ikke nærmere have været sjovt, hvis du havde fundet flere indlæg, hvor jeg IKKE havde givet udtryk for den samme holdning?

  • #31   14. dec 2011 Bay.
    Læs mine indlæg igen, og kom så ikke at sig jeg ikke har fortalt dig hvad jeg finder humoristisk!


  • #32   14. dec 2011 <i>"Som Christian også pointerer for dig, det kræver ikke meget hjerne og høre du har haft en 1.8T du har været MEGET glad for smiley og så tog det mig 3 minutter at google, 1.8T vs VR5, 1.8T eller VR5 osv. og se du havde skrevet akkurat det samme stortset alle steder på bilgalleri under lign. indlæg.

    Du lyder virkelig som om at 1.8T motoren, er det bedste du nogensinde har oplevet :-)"</i>

    Du skriver i ovenstående indlæg, at du synes, det er morsomt
    - at jeg har skrevet og givet udtryk for min holdning i flere næsten identiske indlæg
    - at jeg ikke skifter holdning, men i stedet holder fast i den samme holdning
    - at jeg bruger de samme argumenter hver gang

    <b>Hvorfor</b> er det sjovt, Mats? Det kunne jeg godt tænke mig at vide. For ærligt talt, så vil jeg mene, det nærmere udtrykker seriøsitet end humor.

    Jeg vil i øvrigt opfordre dig til at bidrage med noget konstruktivt i tråden frem for at nedgøre andre - og det er bare sådan helt generelt ment.


  • #33   14. dec 2011 Bay.
    jeg bidrager med hvad det passer mig, ellers må du jo hive fat i en Admin og brokke dig.
    Derudover, så tror jeg bare ikke vi er på bølgelængde! Jeg finder dig bare endnu mere humoristisk nu.
    Og det er SJOVT FORDI! Det er noget man både individuelt samt i samlet flok kan grine af, uanset om du har samme mening eller ej smiley


  • #34   14. dec 2011 <i>"jeg bidrager med hvad det passer mig, ellers må du jo hive fat i en Admin og brokke dig."</i>

    Ja, det var netop det, jeg kunne konstatere. Netop derfor <b>opfordrede</b> jeg dig også til at bidrage med noget konstruktivt - jeg forsøger ikke at <b>bestemme</b> det. Det skulle heller ikke være for min skyld, men for trådstarters skyld. Jeg er for så vidt ligeglad.

    Jeg er af den opfattelse, at endnu flere - hvis de læser denne tråd igennem - vil opfatte dine indlæg som værende "humoristiske" og primitive.


  • #35   14. dec 2011 Bay.
    Det skal folk så sandelig også have lov til smiley det er jo en fri verden vi lever i, og jeg udtalte mig kun på baggrund af, at jeg flækkede en gang eller 2 af grin over dig.


  • #36   14. dec 2011 Små hjerner - små fornøjelser.

    <b>Igen</b> snakker jeg helt generelt og ikke henvendt til nogen specifik person.


  • #37   14. dec 2011 Bay.
    Ja det kan vi høre smiley bare ærgeligt det går begge veje det første.


  • #38   14. dec 2011 Jeg ved ikke, hvad du taler om. Det var som sagt blot en generel læresætning.

  • #39   14. dec 2011 Bay.
    Ja den har du ikke lært meget af da smiley


  • #40   14. dec 2011 Christ ....

Kommentér på:
V5 MOTOR PÅ VW

Annonce