8.355 visninger
|
Oprettet:
V5 MOTOR PÅ VW {{forumTopicSubject}}
HEJ folkens.
er v5'eren en holdbar motor?
har overvejet en golf eller bora. men har hørt lidt af hvert om de motorer. ?
nogle som har erfaring fra værksted ?
på forhånd tak
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Turbomodellen er hurtigere, mere økonomisk og mere holdbar.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 35 Svar: 74
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.915
maj 2006
Følger: 120 Følgere: 121 Biler: 14 Emner: 35 Svar: 248
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=28327
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.240
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Det jo en motor uden turbo.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Der er heller ikke noget godt udgangspunkt for tuning ligesom der er ved 1.8T. Her får man jo lige 40-45 hk ekstra med chip, hvis man bliver træt af de 150.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Tror manges erfaringer er noget de bare har hørt på Bilgalleri Sådan en VR5 kører nu altså udemærket, jeg tror ærligt du vil blive meget mere glad for sådan en, end en 1.8t som alle andre har
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Ja de fleste ja. Men derfor kan man altså stadig få dem med 170 heste også.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
maj 2006
Følger: 120 Følgere: 121 Biler: 14 Emner: 35 Svar: 248
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Får moment i højere omdrejninger? Den sætning er et paradoks i sig selv
Det er nok bare religion. Nogle vil gerne nøjes med en halvsløv, dårlig motor til gengæld for en god lyd. Jeg, personligt, kunne aldrig drømme om at vælge ud fra sådanne kriterier.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg har allerede skrevet et par gange i tråden, hvorfor jeg mener, det er en dårlig motor. Det kan du starte ked at læse - og så er du velkommen til at sende uddybende spørgsmål efterfølgende
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Moment i højere omdrejninger? Det er jo et paradoks. Moment angiver jo i princippet bare ved hvor lave omdrejninger, bilen har sine hk. Den vil ikke kunne følge med en standard 1.8T (forudsat vi taler om en 150 hk model) grundet en ringere effektkurve. Desuden er der ikke noget umiddelbart tuningspotentiale, hvis man ønsker eksempelvis chiptuning, ligesom der er på en 1.8T.
Derudover har jeg et par gange nævnt økonomien. En 1.8T kører typisk ca. 20 % længere på literen end en V5’er. At du oplever noget andet, kan alene betyde, at du har været uheldig eller har et atypisk kørselsmønster.
Ovenstående sammenlagt gør, at jeg mener, V5’eren er et meget dårligt alternativ til en 1.8T. Ja, den har en federe lyd – men det ville aldrig kunne få mig til at vælge en relativt markant dårligere motor. Som jeg tidligere skrev, så er det jo religion, så det er fair nok, hvis andre mener noget andet.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Jeg tror bare du skal stoppe nu, jeg ved ikke med jer andre, men jeg kan ikke lade være med at grine
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Vil du være sød at begrunde din påstand? Hvad er det, du finder så morsomt?
Som jeg ser det, fremfører jeg udelukkende saglige argumenter.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg skriver også <b>umiddelbart</b> tuningspotentiale. Med dette mener jeg, at der skal ofres en hel masse penge for at få flere hk ud af den - det skal man ikke, hvis man har en 1.8T.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.973
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Som Christian også pointerer for dig, det kræver ikke meget hjerne og høre du har haft en 1.8T du har været MEGET glad for og så tog det mig 3 minutter at google, 1.8T vs VR5, 1.8T eller VR5 osv. og se du havde skrevet akkurat det samme stortset alle steder på bilgalleri under lign. indlæg.
Du lyder virkelig som om at 1.8T motoren, er det bedste du nogensinde har oplevet
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
synes sku det er en fed bil.. fed lyd 170hk af hvad jeg kan huske den havde.. Trækker jævnt imodsætningen til en turbo bil selvfølgelig hvor du har det der boost..
Men den er sku ikk langsom..
DOG synes jeg der var en del vibrationer fra motoren..
Synes heller ikke om ideen i en usymetrisk motor..
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Jeg er komplet ligeglad med din holdning til hvilken motor der er bedst, og hvilke af dine argumenter der er rigtige og forkerte, det må du selv ligge og rode med, jeg har aldrig kørt eller ejet en 2.3 VR5 så det kan jeg IKKE og vil IKKE udtale mig om.
Tilgengæld ville jeg bare gøre dig opmærksom på det jeg nævnte i forrige indlæg jeg syntes det er ved at være humoristisk!!!
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Læs mine indlæg igen, og kom så ikke at sig jeg ikke har fortalt dig hvad jeg finder humoristisk!
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Du lyder virkelig som om at 1.8T motoren, er det bedste du nogensinde har oplevet :-)"</i>
Du skriver i ovenstående indlæg, at du synes, det er morsomt
- at jeg har skrevet og givet udtryk for min holdning i flere næsten identiske indlæg
- at jeg ikke skifter holdning, men i stedet holder fast i den samme holdning
- at jeg bruger de samme argumenter hver gang
<b>Hvorfor</b> er det sjovt, Mats? Det kunne jeg godt tænke mig at vide. For ærligt talt, så vil jeg mene, det nærmere udtrykker seriøsitet end humor.
Jeg vil i øvrigt opfordre dig til at bidrage med noget konstruktivt i tråden frem for at nedgøre andre - og det er bare sådan helt generelt ment.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
jeg bidrager med hvad det passer mig, ellers må du jo hive fat i en Admin og brokke dig.
Derudover, så tror jeg bare ikke vi er på bølgelængde! Jeg finder dig bare endnu mere humoristisk nu.
Og det er SJOVT FORDI! Det er noget man både individuelt samt i samlet flok kan grine af, uanset om du har samme mening eller ej
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Ja, det var netop det, jeg kunne konstatere. Netop derfor <b>opfordrede</b> jeg dig også til at bidrage med noget konstruktivt - jeg forsøger ikke at <b>bestemme</b> det. Det skulle heller ikke være for min skyld, men for trådstarters skyld. Jeg er for så vidt ligeglad.
Jeg er af den opfattelse, at endnu flere - hvis de læser denne tråd igennem - vil opfatte dine indlæg som værende "humoristiske" og primitive.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Det skal folk så sandelig også have lov til det er jo en fri verden vi lever i, og jeg udtalte mig kun på baggrund af, at jeg flækkede en gang eller 2 af grin over dig.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
<b>Igen</b> snakker jeg helt generelt og ikke henvendt til nogen specifik person.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Ja det kan vi høre bare ærgeligt det går begge veje det første.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Ja den har du ikke lært meget af da
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.508
V5 MOTOR PÅ VW