{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

hvad vil du bidrage med? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG...

Sidder sku med en tosset idé, som jeg er nød til at lufte...
Den går ud på hvad du vil gøre, for at ændre folkets syn på gaderæs?
Hvor langt.ville du gå i den gode retning?

Det jeg egentlig siger er...
Ville du sammeb med en kamerat møde op et sted og udstille din bil til offentlig sku og snakke med dem som spørger ind til tingene?
Vil du gøre det frivilligt for at bidrage.til at folk ændrer deres.syn?

Jeg sidder med en tanke om måske at etablere en offensiv...
Denne offensiv bliver afholdt hver weekend igennem hele sæsonen...
Det ville gå ud på, at jeg sørger for div. Tilladelser osv.
Så tager vi ud på eks. Husum torv, og bruger en lørdag eftermiddag der...
Vi udstiller 5-6 gejlede biler i gaderæsets navn...
Alle.som kommer forbi vil snuse til.miljøet.omkring gaderæs, og ikke kun tænke skøre hovedløse tåber..
Efter eb sæson eller to har vi skabt et nyt forbedret image, som ikke kun går på, dødskørsel, nej vi vil osse blive nævnt for sammenhold og den fede stemning, samt en flok unge som går op i deres biler...

Hvor mange ville bidrage til sådan et tiltag, hvor vi selv møder folket på ligefod...
Og snakker fornuftigt om vores passion...
Så folk får et andet syn på gaderæs...

Mvh Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad vil du bidrage med?
  • #1   21. dec 2011 Jeg beklager stavefejl, men skriver fra min smartphone, og den er meget fintfølene... Derfor de.mange ... Og enkelte stavefejl...

  • #2   21. dec 2011 Det lyder da meget fornuftigt. Men tror desværre ikke på det hjælper en skid.

  • #3   21. dec 2011 Ikke for at lyde negativ men hvor mange mennesker tror du lige der kommer hen til en på fx husum torv? tror sku ikke det giver den helt store effekt som folk tror og derefter vil de bakke ud af projektet. Men det lyder fint, hvis man kan få nogen af de kloge mennesker til at komme forbi og kigge os så ville det nok være ekstra godt.

  • #4   21. dec 2011 Søren

    Hvis ikke vi prøver, sker der ingen ændringer...
    Så er og blir vi et jaget folkefærd...


  • #5   21. dec 2011 Nogge

    Det ku osse være på rådhuspladsen, eller Bella center osv...
    Nu nævnte jeg husum torv for at få den helt almindelige dansker med...


  • #6   21. dec 2011 Ja, men så er det jo alle torve i hele landet, man skal lave det i. Tror sku ikke folk kommer fra københavn eller resten af danmark, for den skyld til Husum, for at se på en 5 - 6 biler.

  • #7   21. dec 2011 Det var heller ikke meningen...
    Men det var meningen at give stof til eftertanke...
    Om det er husum, eller roskilde, eller haderslev...
    Det kommer på sigt...
    Men vi ska starte et sted...
    Rom blev ikke bygget på en dag, og et så skadet omdømme blir ikk genoprettet efter 1 gang.. Drt tar tid...
    Og den tid er jeg klar til at bruge, for fællesskabet...


  • #8   21. dec 2011 Så længe der bliver kørt gaderæs på offentlig vej tror jeg det bliver svært at ændre folks syn.

    Fint at vise bilerne frem, men hvad vil det nytte.


  • #9   21. dec 2011 Men Dennis. Når den første Johny Brian vælger og banke sin sænket golf afsted, er folk´s indtryk ødelagt igen. Det hjælper ikke en skid.

    Så skal du prøve at få fat i folk, og få dem til at køre Low and Slow, så billisterne lægger mærke til den ombygget bil, der køre langsomt.


  • #10   21. dec 2011 Jeg tror sku ikk på det...
    Når man laver denne udatilling eller lign...
    Så repræsenterer man fællesskabet, at der aå er en aom banker.forbi, ja så har han sku ikke fattet budskabet, og i min verden, er det op til fællesskabet at hive fat i den fyr, og sige arg den var sku ikk helt go... Hvorfor, jo fordi man værner om sin passion, men jeg kan da godt se hvis folk kaster håndklædet i ringen uden at have forsøgt, så er det sku besværligt at hjælpe til...
    Ved arrangementer jeg arrangerer gør.jeg mit for at de opstillede regler blir overholdt... Men jeg kan ikke tage fat i en vild fremmed og sige kør ordentligt, for det samme ville gælde for direktøren i sin Audi som har travlt med at komme hjem, men jeg siger hvis det var på striben og i fællesskabet, ville jeg sku gøre mit...
    Om jeg aå er regelrytter eller ej, det mener jeg ikke, men jeg værner om kulturens fremtid, og jeg mener det er på tide man tager hånd om sine egne...


  • #11   21. dec 2011 Kan godt lide, at du gerne vil det her. Men tror simpelhen ikke på det.

    Om ikke andet, ville det jo være idioti, hvis jeg stillede op. Ja jeg køre pænt, men har tunet min bil 100 % forhold til orginalt. Det er fordi jeg intresserer mig for det, og ikke fordi jeg vil nakke den store Audi eller hvad man møder i lyskrydset.


  • #12   21. dec 2011 Det vil på ingen måde hjælpe, medmindre det er lovligt ræs.
    Og gaderæs er ulovligt, bl.a. fordi det foregår på offentlig vej, i har ingen licenser eller lignende.

    Men få forholdene i orden, og kør på en bane der er indrettet til formålet, og drop så den tanke med at skyde bilen af sammen med tre andre tosser en fredag aften på tanken.
    Hvis du vil have noget igennem, så skal du starte ud med et lovligt arrangement, og samtidig have tanke på sikkerheden. Dette fungerer ikke i dag, fordi der bliver kørt ulovligt gaderæs.

    Jeg kan heller ikke se formålet med at forsøge at gå den bredde befolkning til at se mere positivt på noget ulovligt?
    Det svarer vel til at der er 10 indbrudstyve der stiller sig op på et torv med et banner og siger de holder sammen, ville det ændre dit syn på deres "hobby"?

    Hvis det var for at sparke dæk, så var det en anden sag, men lige så snart der er en der lukker op for benzin-hanerne, så glem alt om det, medmindre det er på en bane.


  • #13   21. dec 2011 Søren

    Tak for din opbakning.
    Jeg er en se.typer.som er bygget på den måde, at.når jeg tror på noget, gir jeg 180 % af mig selv til projektet...
    Jeg vil gå gennem ild og vand for at bevise min pointe, også selvom det kan gøre mig upopulær...
    Jeg.bekymrer mig.ikke.om hvad.folk mener.om mig, men jeg.bekymrer mig om at de ødelægger grundpillerne...
    Streetrace dengang i tidernes morgen handlede ikke.om ulovligt ræs...
    Det handlede.om sammenhold, at man mødtes.og dyrkede sine fælles interesser...
    Det samme gør aig gældende idag, folk tror.bare det hele handler om ræs... Men hvis.ikke der er et sammenhold om interessen er der ingen at køre imod... Derfor er ræs blot et.biprodukt...
    Men det er.sammenholdet der driver værket, og det er det sammenhold folket skal forstå, for så længe de ikke forstår det, er vi blot.en flok bøller, men vi er sku langt mere end det...
    Vi er alle personer som yil hverdag lever vidt forskellige liv, men en eller to gange i ugen mødes vi så om den fælles interesse der er.for biler...
    Ræs eller.ej, et godt træf er lige så fedt som ræs...


  • #14   21. dec 2011 det er folk, der ikke kan køre ordenligt, du skal ha fat i,(har vi politiét til) ikke alm. folk på gaden, de har et forkert syn på det, netop fordi en idiot har kørt deres kære i døden, pga, idioten lige skulle vise sig, for sine venner..!!

    gaderæs bliver aldrig lovligt, lige meget hvad... det kræver så meget, for at få det op at køre, det er jo ikke nok med, man er 100 folk, der vil passe det, det koster også en hel masse, samt politiét´s tid,

    men kunne være fint, hvis man fik en bane at køre på, af det offenlige,(gammel landings bane feks) så var man det første skykke af vejen


  • #15   21. dec 2011 dennis: Forstår dig godt, jeg har tit oplevet folk som har givet mig fingeren og diverse håndtegn pga min bil ser lidt anderledes ud og lyder lidt hidsig selv ved lav km/t, uden at jeg egentlig har gjort noget forkert, kørt for stærkt eller lign... Hvis du kan få stablet noget på benene er jeg med på den, så folk kan se tingene fra vores side og vi kan se tingene fra deres... Folk må jo også prøve at forstå at vi ikke har én eneste bane i dk at køre på, så derfor går det løs på vejene ind i mellem.... Det vilnok ik gøre det store indtryk på hvert enkelt menneske man møder, men det vil måske skabe noget omtale og give lidt fokus på at der er mange mennesker i dk som ik har et "lovligt" sted at gå op i deres ellers lovlige hobby... Jeg er ihvertfald en af dem der ik ville blæse den afsted i diverse industrikvarterer om aftenen hvis jeg bare havde et lovligt alternativ....

  • #16   21. dec 2011 hvis det blev stillet ordentligt op og helt korrekt så ville jeg ikke kigge forbi lige pt. da min toyota ikke er noget værd og se på smiley men hvis bmw'en stod færdig og klar var jeg frisk, hvis der var en ordentlig opbakning og en masse mennesker der kom, og der var taget fat i de korrekte folk, for at få dem til at komme forbi og høre om det hele.

  • #17   21. dec 2011 hov glemte, er det ikke bedre at lave noget om at få et LOVLIGT sted og køre istedet for at sætte det op mod gaderæs? for det vil de aldrig nogen sinde komme til at se godt på overhovedet, uanset hvor meget du gør.

  • #18   22. dec 2011 Dennis Juelkjær D >> Ordet streetrace eller gaderæs giver i ordets betydning at det er kørsel på offentlig vej. Det bliver aldrig lovligt, lige meget hvordan du vender den. Du skal have en bane, og dermed slut.

    At du holder træf hvor flere bilinteresserede mødes, det er fint nok, men så skal man også pointere at der skal køres ordentligt, og ikke hurtigt på nogen måde.
    Fx max 20 km/t til og fra "pladsen".

    At køre imod nogen, det er væddeløbskørsel, og det hører udelukkende til på en lukket bane, hvis du gør det andre steder, så er det ulovligt gaderæs.

    Så nej, med den udlægning, så kan jeg på ingen måde støtte op om projektet. Hvis det derimod var formålet at arrangere lovlige træf, og muligvis en bane hvor man kunne køre ræs, under ordnede forhold. Så kunne sagen være en anden. Men der er allerede folk der arrangerer dette i Danmark, problemet er bare at folk ikke vil betale det det koster. Ellers er arrangementer som DHB og lignende tilgængelige. Det kunne også være en mulighed at arrangere noget mere simpelt, men det koster penge, der er ikke noget der er gratis.

    Det samme er tilfældet med andres hobby. Det koster også penge at have en hal/bane til RC kørsel, det samme med dem der spiller håndbold, fodbold og lignende. Sådan er livet bare.

    Så hvis der skal gøres noget, så gør det rigtigt, og få etableret de forhold der skal til, men forbered dig stadig på meget modstand, og at du skal være villig til at punge ud.


Kommentér på:
hvad vil du bidrage med?

Annonce