{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

moms af firmabil {{forumTopicSubject}}

hej BG'ere.

jeg står og snart skal have anskaffet mig en varevogn til firmaet. med det km tal jeg kommer til at køre årligt, har jeg regnet mig frem til at det bedst kan betale sig at købe den privat, og udbetale kørepenge til mig selv via selskabet.

dog er de varebiler jeg er interesseret i stortset kun erhvervsbiler. dvs. der er ikke betalt moms af dem.

hvad ville de kræve hvis jeg købte en erhvervsbil og ville omregistrere den til privatbil altså på papegøjeplader?

hvis bilen koster f.eks 50.000 er det så det beløb jeg skal betale moms af? altså en totalpris på 62.500?

eller er der andet der spiller ind? afgift eller noget?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  moms af firmabil
  • #1   24. dec 2011 jeg har en vito der har kørt 146000 nysynet til 60000 plus moms..

    og ja dit regnestykke er helt rigtig


  • #2   24. dec 2011 Skulle mene at vis du fx får ham pruttet ham længere ned, i pris, så skal du også kun betale moms af den pris du giver smiley

  • #3   24. dec 2011 er det salgsprisen man skal betale moms af, eller skal den vurderes af skat ligesom når man importere biler?

    ellers kan man jo i realiteten, lave en kontrakt på halvdelen af beløbet, og betale resten under bordet?

    og er der ikke forskel i afgiften, på rent erhverv, og papegøje-bil? så vidt jeg husker er den på 60% i erhvervsdelen?


  • #4   24. dec 2011 erhverv og papegøje plejer begge at være 50% afgift, der er kun momsen til forskel.
    men det er nok 25% af hvad skat vurdere salgs prisen til.

    hvis det var den aktuelle købs pris, kunne man jo bare få bilen gratis, og derved var momsen jo 0,- og den går nok ikke smiley


  • #5   24. dec 2011 Det er salgsprisen der betales moms af. Skat skal ikke vudere noget som helst .

    Det ER brugt at betale noget under bordet men halvdelen skal du nok ikke satse på uden at blive kontaktet af skat.


  • #6   24. dec 2011 det er salgs prisen, man betaler moms af. så hvis du kun giver 40 for den, skal sælger betale 10 i moms.

  • kresten l
    kresten l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 15
    #7   24. dec 2011 De gange hvor jeg har købt en varevogn, er det kun salgprisen der bliver betalt moms af.. og jeg har da haft 4 stk, så jeg vil da mene det er måden at gøre det på.


  • #8   24. dec 2011 Det var ikke noget med en renault trafic
    har en fra 2011 med 11.000 km på bagen . momsen er betalt ..
    Den har kostet 180.000 inkl plader du kan få den til 125.000 står som ny


  • #9   24. dec 2011 jeg har selv kigget på en trafic/vivaro. dog er jeg nede i 50-70000 kr klassen.

    jeg har bare ikke bestemt mig helt endnu, da jeg har hørt lidt om at deres gearkasser er lavet af lego, og lidt dyre at skifte smiley


  • #10   24. dec 2011 Oki bare i orden..

    Skal ikke kunne sige noget om gearkasserne da den her jo kun har kørt 11.000 og der skulle jo helst ikke være noget.


  • #11   24. dec 2011 Michael T. Jeg har selv en Vivaro og den har aldrig fejlet noget. Jo en defekt luftmassemåler som jeg fik skiftet på reklamation kort efter mit køb. Det er en 2002/2003 .
    Jeg har været både i spanien og england flere gange og den kører super i forhold til min tidligere T4. Men ja de får nogle hug på deres gearkasser. Dog har jeg som sagt ikke oplevet noget.


  • #12   24. dec 2011 jeg har bare hørt at en ny gearkasse nemt løber op i omkring 75.000 og for de penge kan man jo få 2 gode ældre vito'er/transit'er smiley

    problemet er bare at for at passe ind i firmaets farve tema, så ska den være sort, og det er svært at finde en sort transit, og har endnu ikke fundet en vito, med sidehængslede bagdøre, hvilket er et must til mit behov.

    gad vide om man kan få en forhandler til at lave en 5 års garanti på gearkasse for et tillæg? eller de ved måske også at den ryger let smiley


  • #13   24. dec 2011 Hvis du vælger at købe brugt så HAR du jo en reklamationsret at falde tilbage på uanset. Og en renovering af din gearkasse koster max 15000kr HER i landet. Det HAR jeg undersøgt da jeg jo også var lidt på vagt over for den del.



  • #14   24. dec 2011 Hvis du vælger at købe brugt "Hos en forhandler" skulle der stå smiley

  • #15   24. dec 2011 det bliver højst sandsynligt også hos en forhandler. men jeg vil tage jeres ord med i overvejelsen.

    men grunden til at man hører så meget dårligt om vivaro/trafic/primastar, er vel også fordi der findes dobbelst så mange af dem som alle andre, og statistisk så bør der også være flere fejl smiley


  • #16   24. dec 2011 Jeg har iøvrigt idag 2 stk Vivaro som begge er momsfri. Bruger dem begge til firmaet OG privat. (papaegøjeplader). Den første fik jeg for omkring 3 år siden og den sidste (den bruger jeg ikke selv) købte jeg for 1 1/2 mdr siden .

    De er begge sene årgang 2002 og køre længere på literen end tidligere varevogne jeg har haft og langt mere behagelig kørsel.




  • #17   24. dec 2011 og du har ikke haft nogle nævnværdige problemer? kan jeg næsten forstå eftersom du tør at købe en mere smiley

  • #18   24. dec 2011 men grunden til at man hører så meget dårligt om vivaro/trafic/primastar, er vel også fordi der findes dobbelst så mange af dem som alle andre, og statistisk så bør der også være flere fejl smiley

    Den tanke har jeg også tænkt. Samt at den slags biler jo oveni hatten mest køres af folk der er pisseligeglade med vognen.


  • #19   24. dec 2011 Kun et problem. En defekt luftmassemåler som blev skiftet på reklamation.


  • #20   24. dec 2011 ja det har du jo skrevet en gang allerede. skulle nok have taget en bajer mindre på pubben tidligere smiley haha

    er i øvrigt den her jeg har kigget på:

    http://www.bilzonen.dk/brugt-bil/1038273/opel-vivaro-1,9-dti-5d

    den bliver jo så lidt dyrere med moms, men håber lidt at min gamle bil kunne indgå i en byttehandel


  • #21   24. dec 2011 Det var sku en høj pris var det ikke . Jeg ved godt det er en 2004 og ikke en 2002. Meeeeeen.
    Jeg gav for min den første 31.000 plus moms, og den sidste 29.000 plus moms .



  • #22   24. dec 2011 dem jeg ellers finder i den prisklasse, har kørt betydeligt længere, og så er de ikke sorte. desuden er en forhandler pris, aldrig den endelige smiley

  • #23   24. dec 2011 Km er helt sikker et godt lavt tal ja. Og ja de sorte ligger vist lidt højere af en eller anden grund. Det kiggede jeg også selv efter i starten men droppede det og købte hvide :-).

    En anden ting jeg er imponeret over er at jeg syntes aldrig at se dem med rust. Mine har ikke EN eneste bums nogen steder. Det er sku rart .

    Husk iøvrigt at når du køber ved forhandler IKKE at nævne at den også skal bruges til et firma.
    Når der handles to CVR numre imellem bortfalder både garanti og reklationsret nemlig. Så RENT privat skal du holde dig til når du handler.


  • #24   24. dec 2011 det ved jeg godt. det kan slet heller ikke svare sig at jeg køber det ind i firmaet. regnede lige ud i går, at med de km jeg kører årligt, vil det faktisk koste mig 5000 kr mere at have en ren erhvervsbil frem for privat. smiley

  • #25   24. dec 2011 Jeg har ikke regnet på det som sådan . Jeg VED det for mit vedkommende ikke kan svare sig da jeg SKAL bruge mine privat en hel del.

Kommentér på:
moms af firmabil

Annonce