{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Afmelde varevogn om vinteren ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Har en varevogen, som jeg bruger til motorsport, om sommeren, kan det betale sig at afmelde den om vinteren ?
Nogen af jer, der gør det ?
Har ikke noget at bruge den til ellers ?
Koster ca 9500 om året i vægtafgift og forsikring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmelde varevogn om vinteren ?
  • #1   26. dec 2011 Der er noget med at man kan deponere sine nummeplader hos skat.. men kan ikke huske om så kun slipper for at betale forsikring eller om det også gælder vægtafgift..

  • #2   26. dec 2011 Selvfølgeligt kan det det. Det vil sige at du bruger, skal vi bare sige 4000 i løbet af vinterhalvåret på forsikring og vægtafgift. Nye plader koster 1180kr = en besparelse på 2820kr, og alt du skal gøre er at køre på motorkontoret 2 gange. En realistisk timeløn vil så hedde små 1500kr:)

  • #3   26. dec 2011 snak med dit forsikringsselskab, der kan man somregel indlevere sine plader og få vinterforsikring på, så er den stadig forsikret hvis der sker noget

  • #4   26. dec 2011 Så er der så lige det med forsikring og har læst at bilen ikke må stå på offenlig vej, uden plader på, må den så ikke stå i min indkørsel ?

  • #5   26. dec 2011 din indkørsel er din grund = det må den godt

  • #6   26. dec 2011 Husk at tegne en brandforsikring på den hos dit forsikringsselskab hvis du afmelder den helt. For din alm husstandsforsikring og indbo dækker normalt ikke uindreg. køretøjer!! Sidst jeg gjorde det kostede den 5-600kr. årligt (4 år siden)

  • #7   26. dec 2011 Ok, det lyder fint, prøver at snakke med SKAT og forsikringen, takker.

Kommentér på:
Afmelde varevogn om vinteren ?

Annonce