{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af bil . :) {{forumTopicSubject}}

Heej alle .. Ja , jeg skal snart ud og lede efter ny bil .. Og ville godt høre nogle forslag fra jer herinde .. smiley

KRAV:

Helst 20.000,- eller derunder .

Ikke alt for dyr i afgift (forsikringen skal jeg nok kunne klare , men vil ikke betale fx. 4.000,- i afgift.)

Der må gerne være noget trækkraft i den , altså , den skal vide hvad den skal , når speederen ryger i bund hvis i forstår , vil ikke have en fesen 1,0'er der går fra 0-100 på 20 sekunder .. smiley

Jo færre kendte fejl jo bedre .

Og den må godt kunne tåle at køre nogle km. altså , ikke en der er kendt for at gå død efter 150.000 km.. smiley

Og helst en 1,6'er .. Måske kan en 1,8'er gå an . smiley

På forhånd tak for hjælpen . smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af bil . :)
  • #1   3. jan 2012 Er det ikke kun Corolla der opfylder de krav?

Hvis du er lidt heldig, kan du måske finde en GSI for de penge..

• #2   3. jan 2012 Civic 96-00, 1.5 med 114hk, trækker helt fint, min var ca. 10-11 sek fra 0-100, målt med app på mobilen og er oplyst til 16-17km/l.
    Afgiften er 2050 ca. om året.

Kendte fejl er lidt rust i bagskærmene, ellers ikke noget jeg lige kender til. Jeg havde min i 3 år, og eneste gang jeg havde problemer med den var da batteriet døde..

De kan godt findes til under de 20k.

• #5   3. jan 2012 Okay , takker for hjælpen , vil jeg da i hvert fald tage med i mine overvejelser . smiley

Som det ser ud nu , står valget nok mellem civic og corolla .. smiley Spørgsmålet er så bare hvilken af disse man får mest bil for pengene smiley ?

Og , hvordan er en corolla 1,3 i forhold til en 1,6'er ? smiley altså , med hensyn til trækkraft osv. smiley ?

• #6   3. jan 2012 1,3'eren er sku OK, men hvis man er lidt brian, så kan den godt virke lidt død.. Se om du kan finde en 1,6'er, den ville jeg gå efter.. Kan du ikke finde en fornuftig, så køb en Civic..

• #7   3. jan 2012 Honda'en kan godt være lidt dyr i reservedele, men det er så heller ikke så tit man skal bruge det til den.

Min havde kørt 240.xxxkm, og den kørte stadig som en drøm..

Men ellers er det jo en smagssag, jeg ville klart vælge Civic'en af de 2..

• #8   3. jan 2012 polo 1.6n

rar bil med god sikkerhed.. billig at skrue i osv..

• #9   3. jan 2012 Ellers er en 106 Rallye vel også et godt bud?
    Hvis du kan finde en der er passet på er de sgu rimeligt stabile og er dejligt billige at lave på smiley
    Samt at du får en bil som der er lidt skub i og som stadig er rimeligt øko smiley

Kommentér på:
Hjælp til valg af bil . :)

Annonce