{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.488 visninger | Oprettet:

Jeg er bare lidt nys. abg esp, antispin mv. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har prøvet en del biler med div. udstyr når bilen køre på glatte underlag og våde underlag..

Jeg kan sige, at det faktisk er langt fra alle biler som formår, at udnytte deres udstyr ordenligt.

Det jeg mener er, at jeg syntes Mange biler er overbeskyttet ang. antispind og esp. Selv om det ikke er vildt glat så slår de til og du kan ikke komme frem og tilbage. Slukker du ESP så kan du godt komme ud hmmm..

Eller kommer du ud af en rundkørsel hvor biler ligger lidt på siden så det højere hjul har nemmer ved at fedte så stopper ESP begge hjul hmmm..

Hvad for nogle biler oplever i som levere en et godt system??

Iveco og min Sigma er faktisk de eneste biler jeg har prøvet som er gode i våde forhold.

En bekendt har en BMW 530i og han er ca. 55år nu, men da Sigmaen kom frem i starten havde han den som firma bil og savner den tit, men ikke nok til at skifte sin bmw ud, men det siger bare lidt om de forskellig bilers kunnen..

Hvad er din oplevelse af de forskellig biler?? evt. en oplevele hvor du blev overrasked??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er bare lidt nys. abg esp, antispin mv.
  • #1   15. jan 2012 Har du prøvet at køre galt i nogen af bilerne?

    Mvh Peter


  • #2   15. jan 2012 Når man ligesom mig har lært at køre bil, så er det livsfarligt udstyr, man har jo ingen kontrol over bilen.

  • #3   15. jan 2012 min bmw kører pisse godt med esp,det er uundværlig om vinteren

  • #4   15. jan 2012 Jt !
    Ja hvis man ikke har føling med sin bil.


  • #5   15. jan 2012 Jeg skal love for at du får noget for prisen for dit medlemsskab herinde. Jeg har aldrig oplevet nogen oprette så mange emner som dig. Du burde læse nogle bøger om biler... Når man ser forsiden.... så kan man se på 1 km afstand at det er DIG der opretter emnerne smiley Man skulle jo tro at du lige har fået din første bil, og vil vide ALT om alle biler der findes.

  • #6   15. jan 2012 Kan starte med, at fortælle en oplevelse med min Sigma.

    Vi skulle trække en Samba vogn ud efter have stået i vinter og for enden af en mark..
    Jeg er ikke så meget for at køre min bil igen igennem alt det våde græs da bilen er tung og ikke ville gøre den beskidt. Så en havde en Opel kaddet E som han godt ville bruge. Han bakked til med den fik graved sat ned og kunne ikke selv køre der fra, Så var der en med en Peugeot 406 2.0 og havde alt det nye udstyr, han ville trække den Samba vogn, men graved sig ned For med ESP tændt kunne den slet ingen ting, den iform af t trække den ud.. Men da den blev fri af træk torvet kunne den godt kravler op foran den Opel og ville trække ham fri i det mindste, men ja med ESP kunne han stadig ikke trække og det endte med, at uden ESP graved han sig ned og ja kunne ikke selv krave op igen. Da min bil var den eneste tilbage Indvilled jeg i at gøre et forsøg. Jeg bakked til og igennem vinduet forklared jeg hvad de skulle gøre, for ville ikke ud og ind med beskidte sko. De kom op og sagde nu var den klaret og da jeg så begyndte at trække den Peugeot gjorte den det samme de andre og skulle til at grave sig ned, MEN så blinkked min TCL og kan huske noget om at så skal jeg give den gass og BOMM så trak jeg ham afsted, men det vilde ved var at, Da havde sat begge biler i træk torv så jeg troede jeg kun trak en Peugeot med trak så begge biler helt ude på vejen og den havden kun besvær i starten, men man kunne godt mærke TCL lige tog over. Til historien høre det med jeg trak Samba vognen op også uden besvær. Flot at sådan et GAMMELT system smiley Ja det blev en roman. SORRY


  • #7   15. jan 2012 ESP redder liv. Man kan mene at man er verdensmester til at køre bil, men det ændrer ikke på, at du på ingen måde kan nå at reagere ligeså hurtigt som ESP.

    For en 13 år siden indførte mercedes ESP som standard på deres modeller. Resultatet var, at uheldene på de dengang nyere modeller var 15 procent lavere, og ligeledes faldt antallet af dræbte eller hårdt såret, i de tilfælde for ESP'en ikke kunne holde bilen på vejen.
    Kilde: http://www.fyens.dk/article/188457:Bil--baad--camping--ESP-redder-liv

    Test af ESP i fifthgear: http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

    Der er faktisk ingen tvivl, og kun en tåbe kan tro at han er hurtigere...


  • #8   15. jan 2012 det har intet med føling at gøre,men du har sikkert ikke prøvet forskellen på om det er slået til/fra.for der er en verden til forskel

  • #9   15. jan 2012 Tjek den fifth gear video, hvor de forklarer lidt om de forskellige systemer. De er designet til at holde en bil på vejen - ikke til at trække alt mulig fri...

  • #10   15. jan 2012 - Martin -

    Skal ikke ligge skjul på jeg godt kan lide at være på bilgalleri og jeg elsker at have med biler at gøre og snakke med andre som lige som mig går op i biler smiley Og så syntes jeg det perfekte sted at oprette indlæg som interesser mig, må være på en side om nyder biler smiley

    Gør det ikke for, at irriterer nogle, men fordi det har min interesse og tiden på Bilgalleri smiley

    Må nok sige jeg lever i 2 verderer. Min familie verden og når jeg skal koble af og være mig selv så er jeg nok mest i bil verden smiley


  • #11   15. jan 2012 Da jeg var på glatbane ifb. med at tage kørekort, der skal man bremse bilen på glat underlag med og uden abs..
    Min første tur med abs, sendte mig helt ned i den anden ende af det glatte stykke, som var omkring 50 meter langt. Hastigheden var 30 km/t.
    Uden abs standsede jeg midt på det glatte stykke.



  • #12   15. jan 2012 KAn godt køre en bil uden TCL eller ESP i sne osv, men mener helt bestemt at ESP eller TCL er til for at redde liv og forhindre ulykker.

    Jeg mener ikke jeg er hurtigere eller bedre ind ESP eller TCL, men syntes bare en del biler er for følsome ved acc. Når det er glat slår nogle ESP til med det samme og kan ikke køre bilen frem eller tilbage. Uden ESP kan man godt.. Så syntes jeg måske den er lige fælsom nok ved acc.


  • #13   15. jan 2012 Her er lidt mere omkring ESP/ESC og vigtigheden heraf:

    http://www.bilviden.dk/sw99720.asp


  • #14   15. jan 2012 Kan sige den esp der var i min zafira a opc den virket godt...den kom ikke for hurtigt synes jeg...den redet mig da en gang i regnvejr for at skride ud med høj fart hehe... og lige meget hvor meget jeg forsøgt kunne jeg ikke rive den rundt på håndbremsen..kunne ikke engang få den til at holde på tværs af vejen..max 45 grader, det synes ret godt...kunne desværre bare ikke slå den fra. Så når man sku kører i sne var det svært fordi den gik ned i omdrejninger når den kunne mærke den lavet hjulspind, så så det altså svært at tæve sig igennen en til snet vej når den max vil tage 2000 omdrejninger..

  • #15   15. jan 2012 Tommy: Tjaa, det er lidt en balancegang... Men du har ret i, at der kan være tilfælde hvor man nemmere kan sætte i gang med ESP slået fra - vil dog sige at den "gene" er til at leve med set i forhold til hvor meget den kan rette op på, når tingene ufrivilligt er på vej sidelæns ;P

  • #16   15. jan 2012 Jamen syntes da også det er til at leve med. Mercedes har lavet en lad bil og da vi skulle bruge den til at trække en Trailer på 6 M med 2 ton så kunne vi ikke bruge den for dens ESP slog til hele tiden. Vi kørte ind i siden at holde, med halvdelen af, trialer og bil på vådt græs og vej, Den kunne ikke trække sig selv fri med trialer. Så fik Vi en Iveco og dens ESP slog da også til, men senere. dvs vi faktisk kunne holde i vej kanten og sætte i gang med trailer på.

    Derfor jeg spørg hvad jeres oplevelser er med jeres ESP/TCL

    For i grunden er jeg imponeret over Min GAMMLE sigma som stadig kan følge med de nye modeler smiley Dog kan jeg ikke slå alt fra i min bil..

    Når i slår ESP fra slår i så ikke alt fra??

    Når jeg slår antispsind fra så er trace kontorl altså udskridning aktiveret.

    Og omvendt. Slår jeg Trace kontrol fra så er Antispind stadig aktiv..


  • #17   15. jan 2012 Esp er for dem der ikke kan kontrollere en bil.
    Abs er ligeså ubrugeligt.

    Det kunne være sjovt at se hvem der ville klare sig bedst på en testkørsel, hvis i fik en bil uden alt det gøgl smiley


  • #18   15. jan 2012 Pind: Vi ved jo allesammen at du er verdensmester; faktisk forstår jeg ikke hvorfor du ikke bare tager din kappe på og flyver rundt, supermand...

  • #19   16. jan 2012 Pind :

    Der er noget om det. Hvis man ved ens bil ikke kan stoppe så hurtigt så køre man meget langsomt eler lader bilen stå. Er det glat sørge man for at sætte farten ned til det når at blive grønt så man er i fart. så på den måde ka jeg godt se hvad du mener og når man drejer så langsomt rundt og alt det vi alle sammen gør alligevel.

    Nu har ikke nogle børn tror jeg for ellers ville du ikke sige ABS er ubruglig, for børn laver nogle mærkelig ting nogle gange og ender de på vejen og så kunne det godt være den ABS var givet godt ud smiley

    Ingen siger det behøver at være dig som laver fejlen smiley



  • #20   16. jan 2012 Tommy P
    Jeg har børn.
    Og jeg bremser faktisk bedre uden abs end med.


  • #21   16. jan 2012 Pind:

    Så du syntes at alle fok burde køre uden ABS fordi det er mest sikker for dine børn?


  • #22   16. jan 2012 Pind: Vil væde på at en bil med abs bremser hurtigere og mere kontrollerende ind du gør i din bil uden ABS.

    Eks. ved vådt føre eller glat føre. lads os sige 70 km/t så mener du at du bremser mere kontrollerende og hurtigere ind ABS gør??


  • #23   16. jan 2012 Pind

    jeg håber ikke du kører med dine børn med den holdning til sikkerhed du har


  • #24   16. jan 2012 Jt !
    Jeg er mere bekymret for de røvhuller der tror at diverse elektronik vil redde dem, så de ikke selv behøver køre bilen.
    Jeg er ikke passager i min bil.
    Man ser alt for ofte at folk panikbremser, og så hjælper abs alligevel ikke.

    Det er alt alt for nemt at få kørekort.


Kommentér på:
Jeg er bare lidt nys. abg esp, antispin mv.

Annonce