{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1,9 tdi sætter ud
  • #1   16. jan 2012 Min TDI 1.9 i min Seat har gjort det samme. Faktisk ved en overhaling der var lidt knap, så satte den ud ved siden af lastbilen ha ha Nedtur..

Men fandt du af det kunne være 4 forskellige ting, men alt omhandler turboen..

Lmm mv. mener koden hedder n75 og den fortæller ikke hvad som er def. men hvad problemmet er og så er 4 valgmuligheder desværre.

Min rep. kosted vist 17.000 kr Men fik mange nye dele ha ha

• #2   16. jan 2012 Tommy hvor tit gjorde den det? for min er også en 1,9 TDI Altea

Men hvad er det som er er skiftet på din regning?
    - evt bare specificere i en pm hvis det er
    Min har måske gjort de 2-3 gange på 2-3 mdr

• #3   16. jan 2012 magnet ventil ville være mit bud ..

• #4   16. jan 2012 Hvis du har ladetryksmåler i, så prøv at holde øje med trykket.
    Det lyder som om din N75 ventil har givet op, en ny koster vist nok et par hundrede.

• #5   16. jan 2012 Min meldte også N75 fejl og kunne også være Magnet ventil, men det kan også være andet ind den. Krumtaps følser og turbo tryks sensor osv osv..

Min gjorte det også noge gange, men det blev være og være.

Det er en typisk fejl på 1.9 TDI

Men ellers er der et tryk rør der går som en vinkel chek evt. om det er revned. Den sidder ved siden af den det tryk ventil til venstre for motoren. Det er en tyk vinkel slange på måske i alt 20 cm..

• #6   16. jan 2012 MEn Tommy hvilke dele var det så du fik skiftet da din gjorde det?

• #7   16. jan 2012 N75 ventil. Eller tjek din dyse nr3 nålebevægelse føler.

• #8   16. jan 2012 Men er det noget som man kan måle sig ud af på tester?

• #9   17. jan 2012 Hey. Har prøvet at se om jeg kunne finde min regning på det, men den er ikke til at finde selvom jeg ved den skal være der, men har så mange betalte regninger på min Sigma hvor seaten er lavet på samme tid så det er slået sammen og ja den er sku ikke lige til at finde men prøver igen smiley i dag.

Kan ikke huske al hvad de har skiftet..

• #10   17. jan 2012 ja har samme problem på min 110 hk audi den gør det bare når motor er helt kold og man træder speeder i bund så gøre den det ellers køreden som den skal jeg er fremmeved det enten kan være dyser eller gløderør og der er ingen fejl på motor styringen og det tyder på den ikke tænder som den skal

• #11   17. jan 2012 Min er også 110 hk 1,9 TDI

Som sagt er en typisk fejl på disse motorer...

Desværre er det ikke en bestemt ting, der bare skal sjiftes og så køre den, eller jo det er det jo, men det er lidt gætte arbejde hvor man vil starte og man kan være heldig man så gætter rigtigt og næste bil man får med amme problem så er det et andet sted..

Jeg fik skiftet min LMM og turbo tryk sensor og krumtap sensor/føler, Frik lavet test på min turbo, og ja lidt flere ting og til sidst fandt de fejlen.

Min havde et problem når jeg gav den gass, så skette der ikke noget eller jo bilen kørte, men uden turbo, men hvis jeg gav stille gass kunne godt køre men det blev ofte den ikke gad..

Nu er alt skiftet og det er ca. ½ år siden og den har kært perfekt siden. Turbo og trækker til og ja den er tunet til 143. hk og stadig igen problemer og synet med tun på og lavet ikke mere udstødnings gass ind den skal osv. Så er sikker på de som er skiftet er med til bilen køre så godt smiley

• #12   17. jan 2012 'min laver ikke motor fejl som normalt. Altså der kommer ikke en motor eller stop frem da min laved det nr, med mistet træk kraft.

Er de ikke lavet sådan at den gløde lampe som lyser i din bil blinker hvis der er fejl på eller i dine gløde rør?

Kommentér på:
1,9 tdi sætter ud

Annonce