{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934

Hvilken ny bil {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en helt ny bil, istedet for at blive ved med at reparere på de gamle lig jeg kører i normalt.

Men syntes efterhånden der er så mange biler at vælge imellem.

Jeg har nogle få krav til den som er følgende:
Ikke minibil (c1/aygo/107/spark/i10 ol)
Skal have aircon
SKAL kunne monteres træk til min. 800kg m. bremser

MAX pris 125.000 + lev. omkostninger

Har selv kig på den nye chevrolet aveo som ser rigtig fin ud, og som jo lige er ½ meter længere end sparken, hvilket gir den et ok bagagerum til mit behov (skal kunne være en hund som er 50cm over skuldrene deromme)

Har også kig på Chevrolet Aveo Classic, som koster 100k, hvor den eneste forskel i udstyr jeg ville komme til at bruge, er fartpiloten, som man så kan få efter monteret for 4000kr hos en forhandler i Horsens, og classic'en har elspejle med varme, det har den nye ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken ny bil
  • #1   16. jan 2012 uanset hvad du finder, så find en bil der lige er et halvt til et helt år gammel, den er stadig ny, og så har den taget det værste værditab. En ny bil mister jo nærmest de første 10-20.000 så snart den ruller ud over kantstenen ved forhandleren.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#2   16. jan 2012 Jørgensen:

På den måde kan man bare ikke finansiere den, med samme rente som en ny, hverken ved forhandler eller banken.
    Og eg. en Aveo classic fra 08 kørt 100.000km koster 80-90k hos forhandlere, og 100k for en sprit ny.

• #3   16. jan 2012 da vi overvejede en i30 cw, der kiggede vi på nye og brugte (max et år plus max 10-20000km) der var det minimalt af forskel på afdrag og åop, fra ny til en lidt brugt. og det var så gennem hyundai´s finansieringsselskab

• #4   16. jan 2012 vi har købt en suzuki swift. 20km/l, 580 årlig vægtafgift og billig forsikring hos suzuki. og så er den ret kvik smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#5   16. jan 2012 forsikringen kan ikke blive et argument for mig, da jeg kan få fuld kasko hos mit nuværende selskab til under 4000/år for en ny bil med langt lavere selvrisiko end hos mærke selskabernes forsikring.

Har lige kigget igen på aveo, og classic'en er det enten 70k for en 3 år gammel (garanti udløbet så) eller 95k for en der er 1 år gammel.

I sådan et tilfælde vil jeg nu stadig hellere betale de 100k for den og få 3 års garanti istedet.

Og swift koster desværre fra 130k med 5 døre, og det er uden aircon.

• #6   16. jan 2012 Hvorfor ikke købe en let brugt Polo 6R BlueMotion?
    Hvis du skal slippe for det værste værditab så skal du finde en bil der er 2-3år!

• #7   16. jan 2012 ja den er lidt dyrere. vi købte en demomodel til 140 hos suzuki som havde kørt 2400km, 5dørs og aircon modellen. pengene er i hvert fald givet godt ud og den kører super godt med gode køre egenskaber..

• #8   16. jan 2012 martin: holder de 20 km/l også i virkeligheden? har hørt meget blandet om lige netop det smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#9   16. jan 2012 En polo diesel kan ikke findes til under 125.000kr medmindre den er 4-5 år gammel og har kørt 100-150.000km

• #10   16. jan 2012 Har en alto du kan købe billigt;)

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#11   16. jan 2012 Læs indlægget carsten, alto er ALT ALT for lille, kan ikke engang selv sidde foran i sådan en

• #12   16. jan 2012 Man kan se på kørecomputeren hvad den har kørt i gennemsnit, og der ligger den på 18,2 de sidste 5000 km. så jeg synes at det er ret godt gået af at den er opgivet til 20,4. og nu kører vi jo heller ikke altid stille og roligt smiley

• #13   16. jan 2012 Martin R: Sikker på det ikke bare er for hver tænk eller for hver gang du starter bilen!

Lige en anden ting. Kørecomputer kan man slet ikke stole på. Det er kun vejledende mht km/l! Eneste rigtige måde at regne det ud på er når man tanker helt op, kører den tom, og tanker op igen. Og så regne det manuelt ud! Så skal du se at de to ting slet ikke stemmer overens.

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

#14   16. jan 2012 ¤ polow ¤

Selvom det ikke er det emnet handler om.
    Den metode kan du heller ikke stole på. f.eks min nuværende golf, der viser den 60 på speedometeret hvis jeg kører 50. Men for hver 50km jeg kører, vil triptælleren også sige jeg har kørt 60km, da det er den information den får fra speederkablet.

• #15   16. jan 2012 Jo det stemmer over ens. Når man regner det ud er der kun få km forskel. Der hvor du kan se hvad den kører pr. liter, kan man skifte til at den viser den gennemsnitlige kørsel. Det har ikke noget at gøre med hvor mange gange du tanker eller tænder og slukker. hvis du resetter den starter den på ny smiley

• #16   30. jan 2012 Du vil ikke have en mini-bil og så snakker du alligevel om Aveo... hmm... så vidt vides kan du faktisk næsten på en VW Polo http://www.youtube.com/watch?v=B0qNzs15G9E for de penge - det var måske værd at overveje? smiley

• #17   30. jan 2012 Lars M
    Stop med at linke til alle de bilbasen reklamrede videoer! Spade!
    Og den nye Aveo er større end en VW Polo, når du er så uviden, så stop med at skrive noget..

Kommentér på:
Hvilken ny bil

Annonce