{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw Touran
  • #1   17. jan 2012 Mine forældre har haft en, der både smed turbo og DSG-gearkasse, mens de havde den. Derudover var der en masse småting i vejen løbende.

    Spørger man dem, så var det en ret ringe bil.


  • #2   17. jan 2012 Der kører rigtig mange som aldrig har haft problemer, men 1.9 TDI er nok den diesel der har færrest problemer. Ellers skal du op i den nye model med de nye CR motorer, de har heller ikke det samme ry som de ældre PD motorer...

    Jeg har selv haft 1.9 TDI og mange i min familie og omgangskreds kører stadig med den motor, og der er aldrig problemer.
    Der er nogle få der har haft problemer med 2.0 TDI, men det har været indenfor garantien for dem jeg kender. DSG har jeg ikke hørt nogen problemer med dem der har overholdt alle service hos autoriseret vw, men jeg hører jo heller ikke alt smiley

    Jeg har en 1.6 TDI 105 HK i en Polo nu, og den kører også fantastisk, og igen har jeg ikke oplevet nogen problemer.


  • #3   17. jan 2012 Mine forældre har altid holdt service hos VW. Gearkassen blev betalt 2/3 af VW af venlighed efter garantiperiodens udløb. Det må også indirekte være en erkendelse af, at det ikke er en alt for god gearkasse smiley

  • #4   17. jan 2012 Jeg har nu en 1,9 105 m DSG.... OG TIDLIGERE EN 2,0 140 m DSG..
    Begge som firmabil.. Kører ca. 40-50k om året.. Svinghjulet på 2,0'eren blev skiftet.. Ellers har de ikke fejlet..

    Skulle jeg have sådan en som privatbil ville jeg klart vælge en med DSG..
    Om det er en 1,9 eller 2,0 betydder nu ikke det store..

    Prøv lidt forskelligt.. Det er det eneste rigtige.. c",)

    Mvh...


  • #5   17. jan 2012 Ang. Dsg gear, har jeg hørt flere sige at hvis men skifter olien ofte og får den kalibreret, så holder de dsg lige så godt som alt andet, men har dog ingen erfaring med det.

  • #6   17. jan 2012 Min storebror har en Touran 1,9TDI fra 05 der har gået 175.000km. den har fået skiftet turbo fordi den ikke kunne holde da den var chippet.
    Nogle af mine forældres venner har en 2.0TDI med DSG fra 06 den har fået lavet motor og gearkasse for 35.000 hvert år i 3 år nu...


  • #7   17. jan 2012 Kig efter rust. De ruster tit ved bagklappen.
    Tjek om den har været undervognsbehandlet fra starten af, da de også kan være slemme i bunden.


  • #8   17. jan 2012 jeg har selv en 2.0 tdi fra 04, 140 hk ( chippet til 170)med DSG, og både motor og gearkasse kører bare som en drøm, jeg har overhovet ik kostet penge i den i de 3 år/ ca 70.000 km jeg har haft den, så kan kun anbefale dig sån et køb...

  • #9   17. jan 2012 bunden ryger ud af dem før turben står af ..... HOLD KÆFT vor er de ringe ... vi har vel 15++ på liste til at få sandblæst hele bunden

  • #10   17. jan 2012 En af mine vennner har en Touran 2.0 tid fra 06 med dsg, han fik lavet motor og turbo på den i 2011, dsg gearkassen har der ikke været noget med, det er nu en dejlig bil at køre i men han har godt nok brugt mange penge på den.

  • #11   17. jan 2012 Hartmann
    Lige præcis. Vi har dog "kun" 250 på vores liste som skal ha blæst og malet bunden.


  • #12   17. jan 2012 haha lars ;D .... tror du det kommer til at koste penge for VW ..... det tror jeg vist nok ;D

  • #13   17. jan 2012 Jep. Det jo næsten umuligt at finde en nyere VW uden nogen form for rust i disse dage. Tænker også på alle de dersens bagklapper, dørpaneler osv. der hele tiden skal males. Lige før man skulle tro VW ikke tjente på deres biler.

  • #14   18. jan 2012 Lars L.

    Kører du ikke i en fransk bil selv - du behøver ikke at sige mere hehe ;-).


  • #15   18. jan 2012 Ja, må indrømme det ikke er den bedste bil der findes, jeg har smiley Men den kører da smiley

  • #16   18. jan 2012 Selvfølgelig skal man ikke forvente at motor, turbo, dsg mv. holder, hvis ikke man vedligeholder den, eller hvis man chiptuner.

    HARTMANN og Lars L . >> Der findes nu mange VW der ikke har rust, men ja, der er nogle modeller der er værre end andre. Dog ser jeg samme problem ved mange andre mærker, også dyrere.


  • #17   18. jan 2012 Mine forældres turbo og gearkasse gik ikke i stykker, fordi den ikke blev vedligeholdt eller blev chippet. Så det kan sagtens gå i stykker alligevel.

  • #18   18. jan 2012 VW Passat 2.0 TDI 140 DSG 3C (Tror jeg nok den hedder, den der løber fra 05 til 11) Og 1. Generation Touran 2.0 TDI 140 DSG, har tyske Autobild testet over en 100.000 km periode. De beskrev Passaten som den ''Evige patient'' de fik skiftet ALT på den. Og Touran har nøjagtig samme historie..

    Held og lykke..


  • #19   18. jan 2012 min kami fik en 1.9 170hk med dsg. han fik skiftet
    2gearkasser 2 motorstyringer. 3 turbo´er 2 topstykker og 1 blok. ud over sliddele. og så fik han skifter knapper til elruderne da de skalder af og bliver grimme inde for 15000km. han nåede vidst nok at runde 80.000 på 2år (holde samlet på værksted i 6-8måneder. )
    det hjalp heller ikke på det han en af de låne biler han fik også brækkede sig... og nej han kørte dem ikke hårdt.
    nu har han haft merced i 3 år og den køre stadig kun med service eftersyn


  • #20   18. jan 2012 Bay >> Alt kan gå i stykker, men jeg syntes ikke man kan skære alle biler over en kam, der er mange der ikke fejler noget.

  • #21   18. jan 2012
    ketil l S >> 1.9 TDI findes ikke i 170 HK...


    Jeg havde en Seat Altea 1.9 TDI 105 HK og den kørte jeg 88.000 km i på 2½ år, uden problemer. Eneste fejl den havde var en knækket ledning, en fejl i software i cd-afspilleren og der blev skiftet en bagklap.
    Min mor og hendes kæreste køre i Octavia 1.9 TDI 105 HK, den har kørt omkring 200.000 km, og den har ikke fejlet andet end en defekt kontakt i bagklappen, imens de har haft den.



  • #22   18. jan 2012 Det er heller ikke ALLE, der skæres over én kam. Men jeg synes da også, at det er voldsomt, hvis eksempelvis "kun" 10-20% af dem fejler noget. Så mange tilfælde, som man har hørt om, så mener jeg da helt sikkert, det er rimeligt at kalde det en generel fejl.

  • #23   18. jan 2012 Jeg må indrømme jeg hører det tit på bilgalleri, men jeg hører det ikke ret tit i det "virkelige liv".

  • #24   18. jan 2012 Det koster at fyre med mahony... Køb køb køb.... c",)

Kommentér på:
Vw Touran

Annonce