{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Alfa Rome 156 V6 {{forumTopicSubject}}

Hey alle..

Jeg ville lige høre folks mening her inde.
Jeg har en BMW E36 320 som jeg overvejer at skifte ud med en Alfa Romeo 156 V6.

Er der nogen der har noget erfaring med sådan en bil eller ved noget om den. Vil gerne lige høre lidt om den inden jeg kaster mig ud i den nemlig. Så kom bare med at hvad i ved

Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa Rome 156 V6
  • #1   21. jan 2012 Du skal sørge for at gå bilen igennem for rust.. Mange Alfa´er bliver desværre ikke undervognsbehandlet af bilens første ejer, selvom at de burde gøre det da bilen er bygget efter det Italienske klima, hvor ingen biler ruster op på 10 år..
    Tjek at alt det elektriske virker..
    De kan lyse for airbag fejl, men det er i 95 % af tilfældende blot det stik der sidder under forsæderne hvor forbindelsen er blevet dårlig..
    Tjek hvornår tandrem er skiftet, da det er ret dyrt hvis ikke man selv kan.. Motoren skal du ikke være nervøs for, da det er en meget slidstærk og holdbar motor..

• #3   21. jan 2012 Dem jeg har været ude at se på virkede til at være i orden, både med rust, og det elektriske og havde ingen mislyde.. og tandremmen var skiftet for 25000 km siden. Er det ikke noget med de køre interval på 80000 km, og så skal den tjekkes hvert 3 år ?

Hvad er dyrt for at få skiftet en tandrem?

Var mget motoren og andre mekaniske dele på bbilen jeg var nervøs for, hvor godt de holder og hvor dyr den er at lave på hvis den går i stykker.. Kan en del selv, men nu tror jeg den er svær at lave på i motor rummet har jeg ret i det ?

• #5   21. jan 2012 Er det generelt en dyr bil at reperare på. ?

Hvad er dyrt når i snakker om tandrem skift ?

Er den svær at lave på selv ?

• #6   21. jan 2012 tandrem er ikke specielt svær, men kræver lidt special værktøj, bla knastlåse.

og så er tandremsskift altså heller ikke dyrere.. jeg fik skiftet i vejle for 5200 med regning for et par måneder siden...

lækker bil, som de andre siger rust u bund, over forrude, og panel er de største fjender. find en der har fuld service og jævnlig undervognsbehandling så er du et godt stykke af vejen.

v6´eren er ikke specielt hurtig iforhold til sine 190hk, men den lyder bragende godt og styrer rigtig lækkert... der er vist et par videoer i min profil med lidt lyd

• #7   21. jan 2012 Du SKAL have den gået igennem for rust på en lift. De kan se nok så pæne ud udenpå, men være total væk i undervognen.

• #8   21. jan 2012 Og så mener jeg i øvrigt at tandremmen er for hver 60.000 når det er en v6.

• #9   22. jan 2012 Taberen er 80.000 km eller 3 år som nævnt tidligere.
    Jeg kunne godt forestille mig at V6 udgaverne er passet lidt bedre fra ny af på alle måder, da det tit er entusiaster der vælger V6.
    Men få den kigget på en lift. Evt aftal med sælger at der skal laves en del attest på bilen. Hvis de ikke finder fejl på bilen, kan man købe sig til en garanti på bilen i 3 mdr. Mener jeg, og det er ikke engang dyrt.
    Hvor i landet står bilen?? Tandrems skift er ca. 10.000 kr. På et autoriseret værksted, og vel omkring 6 - 7000 kr. På et ikke autoriseret. Men sørg for at vælge et værksted der har lidt forstand på sofaer og skiftet taberen på dem før.

• #10   22. jan 2012 Hvis det er, så kørte min bror og jeg galt i december måned i hans. Bilen total skadet, men han har en komplet læderkabine til en 156 i sort (flot stand) og fire lækre fælge også.

Så hvis det er noget, så skriv lige herinde.

• #11   30. jan 2012 Er det en Alfa Romeo 156 ligesom den her: http://www.youtube.com/watch?v=-a7B0aqgVxI ?

• #12   5. feb 2012 ikke helt. det er ikke en GTA men den alm. 3.5 v6 med 192 hk. men eller er det den bare ikke i station-car

Kommentér på:
Alfa Rome 156 V6

Annonce