{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

Klargøring af bil :) {{forumTopicSubject}}

Min dame hun har tænkt sig og ville klargøre lidt bil for folk.

Men nu skal vi lige finde ud af hvad sådan noget skal koste ?

Hvad syntes i er en fair pris for Klargøring indvendig og Polering af bilen ?

Måske begge ting samlet også bare priser hver for sig for hver ting.

Og det bliver self. gjort professionelt og med alle de rigtige produkter,

Håber i kan hjælpe lidt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klargøring af bil :)
  • #1   21. jan 2012 Jeg giver 2200 kr for polering og indvendig rengøring så den er som ny

• #2   21. jan 2012 det er meget,meget forskellig,hvor mange timer bruger hun på en polering,har hun erfaring,hvad produkter bruger hun

• #3   21. jan 2012 Fortæl lidt om de produkter der vil blive brugt ,samt lidt om hvor mange timer hun forventer at bruge på en indvendig klargøring og en polering.

• #4   21. jan 2012 Du kan jo starte med at regne lidt på hvad det koster i materialer. Husleje og evt opsparing til nyinvesteringer (nye maskiner når den gamle er gået til ect.) så er der jo hendes løn. hun skal vel have lidt til at leve af.

• #5   21. jan 2012 Jamen hun har arbejdet med det nogle år nu og det bliver gjor på et firma som kun laver det smiley

Hun bruger det antal timer det tager det kan tage fra 1-4 timer indvendig og ja kommer jo også an på hvor stor den er uden på.

Så ville bare lave en fast pris på det smiley

Mener det 3M det meste af det smiley

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 53 Svar: 1.053
    #6   21. jan 2012 Det her er hvad bilvask.nu tager

http://www.bilvask.nu/bestil-manuel-bilvask-her/

• #7   21. jan 2012 Det er 3M alt det som det bruger der,

Jamen hun gjorde min makkers bil ren inden i forleden det tog næsten 4 timer, Der var så også hundehår over alt og mokai på sædernen osv så de skulle jo vaskes og blev loft også og alt andet i bilen blev vasket ned det tog hun så 800 for

• #8   21. jan 2012 nu må du ikke sammenligne med de priser fra bilvask,

• #9   21. jan 2012 Bilvask det noget peberet smiley

Vi har snakket om

Indvenig 800,- Dkk
    Polering 1000,- Dkk

Samlet - 1500,- Dkk

• #10   21. jan 2012 Nogle biler e rjo større end andre... Min tager eks lang tid om at polere der er mange lak flader som er store tilgengæld er der ikke så meget indvendigt. en lille aygo er jo ikke ret stor og jeg ville da blive sur hvis jeg kom med en lille bitte plastik pil og skulle betale det samme som ham med den store grimme 4x4 vogn.

• #11   21. jan 2012 Prestige tager fra 1500 til 5000.

http://prestige-bilpleje.dk/Klargoring.aspx

• #12   21. jan 2012 1500,-så hænger det vist ikke sammen,en dags arbejde + materialer

• #13   21. jan 2012 Hvis hun har arbejdet med det nogle år og det bliver udført et sted hvor der kun udføres dette så ved hun vel bare lidt om hvad det bør koste.

Jeg er ikke helt med på om hun vil starte firma op eller udføre det orange eller om hun vil leje sig ind i et allerede eksisterende firma ?.

• #14   21. jan 2012 jeg syntes også det virker lidt uambitiøst og uvidende at spørge andre om hvad hun skal tage for det... især hvis hun har arbejdet meget med det...

Jeg kunne fostå hvis hun spurgte hvor MEGET andre ville betale for det...

Markedet er ikke nemt og der er efterhånden SÅ mange om budet.. så man skal have polakker og børn ansat for at kunne være med... :-S

• #15   21. jan 2012 men der er til gengæld IKKE mange der har styr på polering,at tro man kan polerer en bil så den står som et suttet bolsje på 4-6 timer er ikke realistisk

• #16   21. jan 2012 Der er ufatteligt mange der gør det og det er så konkurrence præget.

Forhandlere sender heller ikke bilerne ud længere (langt de fleste gør ikke) da det bedre kan svare sig at ansætte en mand der kan komme fast

Har selv været igang m. noget lign og droppet det igen

Mvh

• #17   21. jan 2012 Jt ! : Det tager 1-4 timer indvendig og 1-2 timer og polere.. så ca 4-5 timer for en bil komplet, det da fair med 1500,- så og hun betaler ikke for de ting hun bruger det har hun fået lov til.

First-name Last-name .

Hun arbjder der nu men vil bare lave lidt i weekenden også så hun har sig selv smiley

M. Dahl ¤

De gør det for forskellige bil forhandler osv, både nye og brugte ..

• #18   21. jan 2012 Så vi snakker sort?

• #19   21. jan 2012 Det hedder det sig vel ? smiley

• #20   21. jan 2012 3M er os det jeg bruger.

har alt tænkelig udstyr til dette. og tager rundt og gør det på forskellige værksteder,

men til de priser du nævner er det orange kan jeg regne ud. det er virkelig ikke til og sææte pris på inden man har set bilen, bare et godt råd.

oftest gør jeg det til 250kr plus moms i timen, plus lidt til matrialer.

• #21   21. jan 2012 2 timer for en polering,puha,så bliver det vist også derefter,men igen-man får hvad man betaler for

• #22   21. jan 2012 ja nogen tager den nemme løsning.. meeenn det holder da os 4-7 dage. hehe.

kan nemt bruge en hel arbejdsdag på polering af en bil. kun udvendig. men igen vand sliber os hvis jeg ikke er tilfreds,

• #23   21. jan 2012 1-2 timer at poler så går det godt nok stænkt hvis man vil opnå et godt resultat

Jeg tager selv 1000kr for personbil 1500 for kassebiler 2000 for lastbiler og det er for udvendig polering og forsegling
    500 for vask og rengøring indvendig

• #24   21. jan 2012 Bruger tæt på en hel dag på en polering

• #25   22. jan 2012 Min blev da poleret på et par timer ? smiley

Som i kan se under min passat så det flot og det 6 måender siden og det stadig lige så pænt smiley

Måske handler det bare om hvor god man er til det ?

En klipning kan være lige så pæn om den tager 15 min eller 1 time det handler jo om hvem som gør det og klipningen holder ikke længere af den grund smiley

• #26   22. jan 2012 Hvordan har du så poleret den. Hvis du kan gøre det ordenligt på en time? Maskine eller hvordan. Sys der lyder ufatteligt hurtigt. Er den så kun poleret eller er den også forseglet

• #27   22. jan 2012 den blev kun poleret , det tog 2 timer

• #28   22. jan 2012 man kan altid gøre det på den tid kunden forlanger men husk man for hvad man betaler for..

og er man dygtig inden for området, så ser man jo os mange andre fejl eller ting der ikke er rettet som kunne rettes.. så kvalitet og pris hænger sammen..

og efter min mening kan man ikke polere en bil på mindre end 4 timer medmindre man kan nøjes men halv gjort arbejde.........

• #29   22. jan 2012 men hvad har du så nået på 2 timer??

vask ordenlig ( grundig )

polering x2
    forsejling

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#30   22. jan 2012 Hvis man polerer i bund, kan man roligt regne med mere end 30 timer...

Ved godt det her er nørderi, men bilvask.nu har brugt over 50 timer på den er ferrari

http://www.bilpleje.nu/polering-ferrari-f430-karma-car-care/

Jeg ville personligt bruge de første to timer af en polering på vask og affedtning + inspektion af bilen, for at finde ud af hvad jeg skulle bruge af produkt....

Jah, det er nørdet, men du får også en bedre resultat.....

• #31   22. jan 2012 en alm person står jo ikke 30 timer ,

du kan nok se at hvis du er som mange af de kloge hoveder her inde så polere du jo alt lakken af hvis du står i 30 timer og polere på en bil,

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#32   22. jan 2012 Tryk Her .

Hvis man polerer RIGTIGT så tager det tid???

Jeg har lært af polere af Michael fra bilvask.nu og med hans metode får du et spotless resultat, og det kræver at bilen bliver kørt over mere end én gang....

Men det gider jeg ikke diskuterer...

Du spørger efter et råd, jeg giver dig et råd...

Take it og leave it...

• #33   22. jan 2012 Tryk Her .

pjat med dig,kvalitetsarbejde tager mange timer at lave,tro mig

• #34   23. jan 2012 Jeg har mit eget klargøringsfirma, og jeg må da sige at der er stor forskel på, hvor lang tid jeg bruger på de enkelte biler. Det kommer jo helt an på hvad folk vil betale....

Jeg har en startpris på 1495,- for en polering og det er uden lakforsegling, og til den pris bliver der skam heller ikke brugt en hel dag på polering....

Men hvis man blot vil friske glansen op, og måske fjerne de værste vaskeridser, kan det godt lade sig gøre på en 2-3 timer, men det er bestemt ikke et stykke arbejde jeg er synderlig stolt af, men hvad de fleste kunder forventer af en polering til en 1000-1500,-.......

Men som der er skrevet mange gange, så tager en seriøs polering rigtig rigtig lang tid, og jeg bruger da ofte også en 20-30 timer på polering, hvis folk vil betale for det....

Men det er useriøst at snakke 1500,- for en komplet klargøring, med mindre du vil lukke efter en uge....

Håber det var svar nok....

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#35   24. jan 2012 Lasse J

Det er da lidt tosset ikke at lakforsegle efter en polering, så er lakken jo totalt blottet for UV og vind og vejr....

• #36   24. jan 2012 Thomas H:

Jeg lægger altid en lakforsegling, men da det er op til kunden selv, har jeg valgt at dele priserne op.....

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#37   24. jan 2012 Jeg ville ikke lade kunden vælge selv, da det er vigtigt for at beskytte lakken??

• #38   24. jan 2012 Thomas h>>>>> 3M laver en kombi voks, den både ligger voks på og forsegler. Kvaliteten er ikke så god som en ordentlig forsegling som jo gerne helst skal hærde det meste af et døgn. Hvis det skal være top kvali.

Tryk her>>> hvis det er "orange" så synes jeg 1500kr er helt fint for en komplet klargøring af den hurtige slags, dvs den som 95% af klargørings branchen benytter sig af for at flest mulige kunder igennem .

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#39   24. jan 2012 Kim S

Nu blander du polering og voks sammen???

Tror at alle der laver voks og forsegler, også laver en kombi???

• #40   24. jan 2012 Thomas H>>> Overhovedet ikker... at gi en lag voks er faktisk ikke at lakforsegle bilen medmindre det får lov til at hærde ordentlig i bund...... dvs et døgns tid..

3M har lavet en voks som hærder op temmelig hurtig dvs efter 1time ca (et gæt og afhænger af temp og fugtighed) og så har de lavet en langsomt tørrende forsegler (minder lidt om campingvogns voks). ud over det er de kommet med en kombi af de 2 dvs en der ikke skal hærde så længe men alligevel laver en forseglning som kan holde i rimelig lang tid( den brugte vi i den klargøringsvirksomhed jeg var i )

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2010

#41   24. jan 2012 Kim s

Stop nu....

Man polerer med POLERCREME

og når man har poleret, så giver man forsegler og voks....

Du blander polering og forsegling og voksning sammen.....

• #42   24. jan 2012 Thomas H >>>>> stop selv sømand. Jeg nævner intet om polering. Du sagde man altid forsegler en lak efter polering og det gør man IKKE ved en alm klargøring, man lægger et lag voks ja, men et lag voks er IKKE det samme som en lakforsegling. Færdig bum. Men det skal vi heller ik diskutere i denne tråd da det ikke er det emnet handler om smiley

Kommentér på:
Klargøring af bil :)

Annonce