1.480 visninger
|
Oprettet:
Dayline forlygter - kvalitet ? {{forumTopicSubject}}
Hej BG..
Nogen der har erfaring med Dayline forlygter til Golf 4 ? .. Altså selve LED går jeg ud fra er positionslys som også lyser når kørelys er tændt.. Men hvordan lyser lygterne om aftenen når man kører ? Altså hvis man skal sammenligne med almindeligt lys med almindelige lygter.
Og er det muligt at sætte xenon i dem ?
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Ved at det skal lyse forholdsvis kraftigt før det kan blive det.. Og den måde LED stripen gør er at når dit nærlys er tændt så blænder det ned til positionslys og når det er slukket blænder det op til kørelys
Tror dayline er et fint mærke, dog har jeg hørt en del brokke sig over eftermonteret lygter med DE linser.. At det optik ikke skulle være helt i top og give dårligere lys en standart.. Har dog aldrig prøvet det
Det er jo muligt at sætte xenon i alt, men det bliver ikke lovligt hvis det er det du tænker på..
Hvis du har DE linse (optik) så er det okay med eftermonteret da det ikke blænder så meget, men hvis du har parabol lygte så er det dødstraf
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 18 Emner: 134 Svar: 149
okt 2007
En de linse er en de linse... Der er ikke forskel på dem.. Længere er den ikke..
Det er bare en lygte der ikke har været igennem godkendelsen og derfor er den ikke godkendt
Og nej parabol lygte reflektere lyset på en HELT anden måde..
Tror mig, gider ikke den her diskussion.. folk her inde ved ikke hvad de snakker om når det gælder lys.. er igang med at bygge godkendte lygter til min 207er så ved hvad jeg snakker om
En de linse blænder kun hvis man ikke justere ned.. Der skal jo normalt være autojustering hvilket der næsten aldrig bliver sat på. Men hvis man justere lygterne ned blænder de ikke mere end original xenon..
Den eneste grund til at de dugger er jo fordi vandet ikke kan fordampe ud.. Så det må være en brugerfejl at vandet er kommet ind til at starte med?
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
Blogger
Følger: 193 Følgere: 275 Biler: 4 Emner: 60 Svar: 2.413
Lyset fejler ingenting, de standard pærer der er med er ikke særligt gode, så køb et sæt bedre pærer og du får et godt lys.
Lygterne melder selvfølgelig ikke fejl så længe man køber nogle i ordentlig kvalitet :o)
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Men så fungerede det også bare derefter
Vil så ogs lige sige at jeg aldrig har hørt andet end at mit xenon i de lygter ikke blændede mere end standard-xenon og de dukkede aldrig til...
okt 2007
Har jeg ikke skrevet de ikk bliver lovlige? Læs lige efter inden du spilder folks tid..
Lygterne skal være godkendte før de må have xenon, det er rigtigt.
Men i princippet kan alle lygter der har klar glas og DE linse blive godkendt til xenon hvis man blot tager dem igennem testen, dog er det dyrt så derfor er der ikk nogle der gør det..
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
Dayline forlygter - kvalitet ?