{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Dayline forlygter - kvalitet ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..
Nogen der har erfaring med Dayline forlygter til Golf 4 ? .. Altså selve LED går jeg ud fra er positionslys som også lyser når kørelys er tændt.. Men hvordan lyser lygterne om aftenen når man kører ? Altså hvis man skal sammenligne med almindeligt lys med almindelige lygter.
Og er det muligt at sætte xenon i dem ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dayline forlygter - kvalitet ?
  • #1   25. jan 2012 Det er ikke i alle modeller positionslyset er godkendt som kørelys! Tjek op på dette..

Ved at det skal lyse forholdsvis kraftigt før det kan blive det.. Og den måde LED stripen gør er at når dit nærlys er tændt så blænder det ned til positionslys og når det er slukket blænder det op til kørelys smiley

Tror dayline er et fint mærke, dog har jeg hørt en del brokke sig over eftermonteret lygter med DE linser.. At det optik ikke skulle være helt i top og give dårligere lys en standart.. Har dog aldrig prøvet det smiley

Det er jo muligt at sætte xenon i alt, men det bliver ikke lovligt hvis det er det du tænker på..
    Hvis du har DE linse (optik) så er det okay med eftermonteret da det ikke blænder så meget, men hvis du har parabol lygte så er det dødstraf smiley

• #2   25. jan 2012 Emre: Super, tak for svaret ven smiley

• #3   25. jan 2012 Mathias S:
    En de linse er en de linse... Der er ikke forskel på dem.. Længere er den ikke..
    Det er bare en lygte der ikke har været igennem godkendelsen og derfor er den ikke godkendt smiley
    Og nej parabol lygte reflektere lyset på en HELT anden måde..

Tror mig, gider ikke den her diskussion.. folk her inde ved ikke hvad de snakker om når det gælder lys.. er igang med at bygge godkendte lygter til min 207er så ved hvad jeg snakker om smiley

En de linse blænder kun hvis man ikke justere ned.. Der skal jo normalt være autojustering hvilket der næsten aldrig bliver sat på. Men hvis man justere lygterne ned blænder de ikke mere end original xenon..

Den eneste grund til at de dugger er jo fordi vandet ikke kan fordampe ud.. Så det må være en brugerfejl at vandet er kommet ind til at starte med? smiley

• #4   25. jan 2012 syntes ikke jeg havde problemer med mine lygter på min audi og jeg syntes faktisk lyset var rigtig godt i linserne men om man så kan li dem er self en smags sag jeg har pillet mine af pga. jeg ikke syntes om dem og jeg hellere vil have noget andet

• #5   25. jan 2012 Der er forskel på kvaliteten alt efter hvilke dayline lygter du vælger, så kontakt din forhandler og forhør dig og få gode råd der.

Lyset fejler ingenting, de standard pærer der er med er ikke særligt gode, så køb et sæt bedre pærer og du får et godt lys.

Lygterne melder selvfølgelig ikke fejl så længe man køber nogle i ordentlig kvalitet :o)

• #6   25. jan 2012 Min erfaring er at dioderne er det svage punkt, de sprang simpelthen stille og roligt på min 106, så der sgu en modstand på, så de ik fik så meget strøm..

Men så fungerede det også bare derefter smiley
    Vil så ogs lige sige at jeg aldrig har hørt andet end at mit xenon i de lygter ikke blændede mere end standard-xenon og de dukkede aldrig til...

• #7   25. jan 2012 Rune K:
    Har jeg ikke skrevet de ikk bliver lovlige? Læs lige efter inden du spilder folks tid..

Lygterne skal være godkendte før de må have xenon, det er rigtigt.
    Men i princippet kan alle lygter der har klar glas og DE linse blive godkendt til xenon hvis man blot tager dem igennem testen, dog er det dyrt så derfor er der ikk nogle der gør det..

• #8   25. jan 2012 og angående pærefejl så kan der købes modstande der netop er egnet til det formål

Kommentér på:
Dayline forlygter - kvalitet ?

Annonce