{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

nyt bil køb Seat Althea 1.9tdi {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg står og skal have skiftet min gamle citroen ud, og overvejer kraftigt en Seat Althea 1.9TDI, fra tidligst 2004, og på hvide plader.
Vil ca bruge 130.000kr på ny bil.

Hvilke erfaringer har i med denne type bil, og motor ikke mindst?

Regner med at have den i mindst 140.000km, hvor mange km vil i mene den max må have gået for at den kan klare så mange kilometer mere?

Eller kan det betale sig for mig at købe en benzin, og i så fald hvor langt må den max have gået?

og hvad menes der når der står "reference" og "stylance"?

Kan den bruges som familie bil,mener er der plads til barnevogn i bagagerum?

Håber virkelig i kan hjælpe mig med dette, og vi sammen kan få fundet ud af om det lige er bilen for mig

På forhånd tak
Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt bil køb Seat Althea 1.9tdi
  • #1   25. jan 2012 Stylance har mere ydstyr 4xelruder klapspejle tågelys indfarvede spejle og håndtag. Hvor mange km om året regner du med at skulle køre?

• #2   25. jan 2012 Så skal du da ikke have diesel når du kører så lidt? :s

• #3   25. jan 2012 Regner med at køre ca 20000 om året, ture af ca 20-25 km stykket

• #4   25. jan 2012 Hvorfor ikke diesel bare fordi man ikke køre så voldsomt mange km?

• #5   25. jan 2012 Christian, fordi dieselbiler ikke er så gode til korte turer som Benzinbiler smiley det er en grund til at de skelner mellem 30-35.000 Km, det er endda blevet sat op pga. de nye afgifter.

• #6   25. jan 2012 Tak for svaret, efter lidt google fandt jeg en side hvor der stod en masse om det, og må nok indrømme at jeg skal have mig en benzin, men hvor mange km må den max have, hvis den skal kunne "klare" 140000 km mere?

• #7   25. jan 2012 Hmm, altså det er svært og sige præcis hvornår sliddele kradser af jo, så sent som i morges så jeg en som havde købt en Sprit ny Fiat, og der røg gearkassen efter 37km.
    Men en 100.000 Km +/- er nok ikke forkert skudt håber jeg.

• #8   25. jan 2012 Hvis du kører 20.000 km/år, og vil køre 140.000 km, så vil du altså have bilen i 7 år?

Hvis det er tilfældet, så vil jeg tro der er andre ting der bliver ringe før motoren bliver det. om den så har kørt 100.000 km eller 150.000 km nu betyder ikke så meget.
    Men umiddelbart er en 1.9 TDI ret solid, så den burde godt kunne holde til din kørsel, også selvom det kun er 20-25 km ad gangen, bare den jævnligt får lov at strække ben over en længere tur.

Men alternativet med benzin er at de er billigere i indkøb, og billigere i grøn ejerafgift.

• #9   25. jan 2012 Og ja, gå efter en Stylance, Reference er meget skrabet.

Kommentér på:
nyt bil køb Seat Althea 1.9tdi

Annonce