1.981 visninger
|
Oprettet:
Teori prøve {{forumTopicSubject}}
Hej det er sådan at jeg sidste mandag var til teoriprøve, jeg dumpede med 8 fejl
Jeg har øvet meget på den cd fra min kørelærer og der havde jeg kun 1-3 fejl. Jeg var til den der NX prøve for der var den der gule lastbil og campingvogne.
Det jeg har svært ved er at se hvornår det er vognbaneskift og sammenfletning når der ikke er skiltet
Også det med kørebane striber hvornår man skal være opmærksom på dem. Og har tendens til ikke at tro på jeg kan.
Nogen der kan hjælpe eller give nogle gode råd.
dec 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 18
F. eks du køre langsomt fordi du skal finde en vej. Så køre der en bil bagved dig og der holder en bil parkeret i vejkanten.. Så spørger de om man skal forsætte det nuværende hastighed eller man skal sætte den op.. Men jeg har aftalt med min kørelærer vi lige snakker sammen et kvarter før prøven.
dec 2011
sep 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 148
det er da ikk så svært, hvis ikk du kan bestå en teoriprøve, så er det fordi du sover og ikk hører efter, eller at det er en forkert kører lærer du har valgt...
dec 2011
dec 2011
For den der prøve er bare så drilsk..
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 62
dec 2011
Men altså et vognbaneskift er også når man køre uden om en bil der er parkeret.
jan 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 208
Ellers bare slap af, du har været ude for en meget uheldig prøve, og der er mange andre før dig som også har været i problemer med den.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 806
aug 2010
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 47
Victoria: som Carl F også siger så ved vognbaneskift så er remsen når "striberne slettes så skal der flettes"
Teoriprøver er oftest super ulogiske i forhold til hvordan man selv tror man skal reagere i en given situation, og hvad så teorien siger..
Jeg kan huske da jeg gik til teori så var der et spørgsmål der hed noget i retning af dette: Du kommer kørende på en landevej med 80 km/t og ser en rytter på en hest i din side af vejen, der er frit forude og du kan/skal pasere hesten... Hvad gør du?
1. Dytter af hest og rytter og køre forbi.
2. sænker farten og køre forbi hest og rytter.
3. fortsætter med uændret hastighed forbi hest og rytter..
Personligt ville jeg til hver en tid vælge nummer to, da det falder mig mest logisk, men det rigtige svar var nr. 3 af den latterlige grund at dette ville skræmme og genere hesten mindst muligt, eller noget i den stil.
Sådan er der mange spørgsmål der er tricky fordi man tænker at det mest fornuftige nok ville være at gøre ét, men selve teorien siger noget andet..
Men stol på hvad din mavefornemmelse siger dig, og lad være med at spekuler for længe over hvorvidt de valg du træffermon er rigtige eller forkerte, for så misser man nemt det næste spørgsmål og så går man først i panik.
Held og lykke til din næste prøve, det skal nok gå, og bare tænk på at når du så består så er det fordi du virkelig har læst op på det og har brugt længere tid på det end andre, i forhold til dem der bare var heldige, for tro mig halvdelen af alle dem der består en teoriprøve 1. gang, er det ren og skær held, og ikke fordi de virkelig vidste 100% hvad svaret var
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
dec 2011
Jeg tror også bare jeg krydser det jeg tænker først for ved prøven tænkte jeg for meget over hvad jeg skulle. Men nu snakker jeg jo med min kørelærer og jeg skal da nok bestå. Er jeg sikker på
Og ja de var bare heldige for jeg har været den på holdet som har haft mindst fejl.
Men det er mere det når der ingen striber er på kørebanen om det så er vognbaneskift når man køre udenom en bil der holder parkeret ?
Philip, vi kvinder kan sagtens køre, det er faktisk flest mænd der køre galt og skal vise sig. Jeg skriver her fordi jeg ved der er nogen som har erfaring.
aug 2010
Jeg fandt det her link http://www.teori-cafeen.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=54
måske det kan være til nytte
dec 2011
Men jeg vil høre synes du jeg skal øve på den der cd eller bare lade det ligge også tage til prøve mandag, for det jeg har problemer med er kun det der med vognbaneskift og sammenfletning.. det er dem jeg havde fejl ved.
aug 2010
Nu er det godtnok ved at være nogle år siden jeg tog kørekort så kan faktisk ikke huske hvorvidt det tæller som et vognbaneskift hvis du kommer kørene på en vej uden vognbanestriber, og overhaler!
Min logik siger mig at nej så er det en ganske almindelig overhaling, fordi der netop ikke er nogen optegnet vogbaner
Du må endelig ikke hænge mig op på det men jeg mener at så længe der ikke er to spor i samme retning, altså f.eks ved en landevej hvor der ingen striber er, den er jo kun beregnet til én bil i hver kørselsretning, så der mener jeg at du foretager en overhaling frem for vognbaneskift, hvis du køre udenom en parkeret bil.. Forskellen er vel netop at du ved en overhaling på denne type vej "kun" skal tage hensyn til modkørende trafik, og evt. holde tilbage for modkørende hvis ikke der er plads til dig..
Hvorimod du på en vej med to kørebaner i ens kørselsretning, altid skal vise hensyn til dem der ligger bag dig i den anden vognbane, inden du bevæger dig ud i nr. to vognbane
Håber det gav mening, og håber at jeg ikke er helt gal på den Ellers så er der sikkert nogle kompetente fyre herinde der hurtigt kan rette mig eller måske forklare det mere tydeligt end mig
dec 2011
Men de spurgte om jeg skulle køre efter reglen ved vognbaneskift eller sammenfletning
aug 2010
men igen spørg din kørelære og få denne til at svare helt endtydigt på spørgsmålet og så bare husk svaret, og glem årsagen bare husk svaret!
dec 2011
Mange tak.
aug 2010
Det er som sådan ikke et vognbaneskift, mere end det er en overhaling, men JO så kører man efter reglen ved vognbaneskift
Alle overhalinger skal i sindet betragtes som "vognbaneskift" og ikke "sammenfletning".. Så overhaling har intet med sammenfletning at gøre
Sammenfletning er kun når striberne (der angiver at der er to ensrettede kørebaner) slettes, og de to vognbaner bliver til én, og der tæller flettereglen..
Eller det er i hvert fald hvad jeg lige kan læse mig til
dec 2011
men så er jeg vidst klar til prøven + en snak med kørelærer på mandag, så skal det nok gå, og jeg skriver her om jeg er bestået
Skal op 10.30.
aug 2010
Jeg mener selvfølgelig at ved SAMMENFLETNING så er remsen når "striberne slettes så skal der flettes"
og man overhaler selvfølgelig ikke en parkeret bil, man køre uden om den.. Hahah tror vist det er godt at jeg ikke skal til teoriprøve igen
Så se lige bort fra noget af alt mit vås, og hør hvad din kørelærer siger
dec 2011
dec 2011
Her bliver der i detaljer forklaret om vognbaneskift og sammenfletning
dec 2011
Teori prøve