Hva ville i gøre? Dårlig dag med mekkeren {{forumTopicSubject}}
Sagen kort.
Min gamle bil havde fået svært ved at starte, men kørte fint. Havde selv undersøgt det en del, og via nettet fundet frem til at det højst sandsynlig var tandremmen der var hoppet en tak.
Og hvorfor det var sket.
Jeg kan ikke selv lave det, og ringer til mekkeren sidste mandag, som kan tage bilen onsdag morgen, han vil gerne ha jeg kommer med den tirsdag aften, så den er kold, når han skal rode med den.
Jeg fortæller ham, at den har svært ved at starte, og jeg selv har været ved at undersøge det en del, og derfor gerne vil ha ham til at tjekke tandremmen, han mener dog ikke det kan være dette, da den også ville køre dårlig så.
Snakker lidt videre om at jeg har undersøgt det, og fortæller om hvorfor det godt kan lade sig gøre, og jeg har fundet frem til det er et kendt problem.
Han får bilen, og Onsdag eftermiddag ringer han så og siger, at Tandremmen har rykket sig, men at han ikke kan forstå det, da den er meget stram, og ikke burde ku lade sig gøre, og derfor skal han høre, om det altid har været sådan, og hvordan den er blevet skiftet.
Fortæller så hvorfor jeg tror den har rykket sig.
Han mener dog stadig det kan være noget andet.
Dagen efter havde de vist ikke fået kigget meget på den, og om fredagen havde de ikke tid, bilen står ved dem weekenden over, men de skulle nok kigge på det mandag.
Idag ringer jeg så igen, for at høre hvordan det går, da jeg ikke kan undværre bilen ret meget længere.
Han fortæller så, at de stadig ikke er kommet igang, og først kigger på den imorgen, men han ved ik hvor længe det tager, for det kan være 2 ting, enten det jeg sagde, ellers noget med pumpen.
Jeg skal derud imorgen, for at hente nogle ting i bilen, som jeg skal bruge. og vil derfor snakke med ham face to face.
Men hvordan skal jeg håndtere det her, er næsten sikker på at der er sket det jeg siger.
Og er ret utilfreds med at det har taget så lang tid, plus de timer de har brugt på at finde ud af ingenting, selvom jeg sagde fra start, hvad jeg gerne ville ha tjekket.
Vil gerne ha lavet bilen færdig, og gider ik til at bøvle med et nyt sted.
Er klar over at det som mekker må være træls, at der kommer en knægt hen og skal fortælle ham hvad der er galt med bilen, for hvorfor laver jeg det ik bare selv så?
Så hvordan skal jeg håndtere det her?
Ved ik hvor mange timer de har brugt, men de burde ik bruge meget mere end 2 timer på at konstatere, at tandremmen har rykket sig.
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 24 Svar: 295
sep 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 318 Svar: 2.067
hvilken bil er det der er snak om evt??
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 901
Og det er hvad jeg og mange andre tror der er sket.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=6065&p=48201
Har vist også en video herinde med problemet.
Har haft alle gløderør ude og set dem gløde, og skiftet relæ, plus jeg har vagcom på 1.000.000gange for at måle osv.
I TDI timing sagde den " Timing is too retarted to be plotted"
Bekræfter jo bare mistanken, vi har også selv tjekket, at den er fin stram.
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 303
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.643
Hvis man aftaler den skal ind om onsdagen så kigger man typisk på den torsdag, ellers er der jo ingen grund til at den skal ind der.
Jeg var flippet, hentet bilen og sagt, når de ikke gider kigge på den finder jeg en anden.
Så kunne han få lov at fixe den, MOD EN RABAT PÅ VENTETID, hvis han så tog den med det samme!!
Men jeg er også hård at handle med
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.161
det kan jo være han har en del der kom før dig, som har samme problem, og ikke kan undvære bilen,
og hvis han har nogen faste kunde, så komme de jo nok før dig i.
og sådan er det bare,
hvorfor tror alle folk at det hele kun drejer sig om lige dem, når der er noget galt,
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Hvis det du skriver er tilfældet, hvorfor ville mekkeren så havde den FØR at han fik tid?
Jeg ville også blive sur over sådan en behandling, og med den pris nogle giver for at få deres bil lavet, så ville jeg også have en super god service..
mmh..
Er dog glad for at min mekker, Han er Danmarks bedste i mine øjne
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jeg har også prøvet det da jeg strandede i Kroatien med et defekt knokkelled, og jeg sagde 10 gange, jeg er sikker på at rystelserne kommer fra trækakslerne, men de holdte fast på at det var hjullejet (fordi der var liiidt slør i) det var altså trækakslen ;-(
Lav bilen selv, man kommer langt med internet og youtube hehe
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 901
Vi snakkede også om hvad den fejlede, og det lød til, at han havde fået ud af, at Noten ved krumtappen var et problem.
Så nu håber jeg sgu endelig at der sker noget.
feb 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 65
Hos VW har de et stykke specialværktøj, der kan dreje krumtappens anlægsflade af, uden at man behøver at skille motoren ad i atomer (eller skal krumtappen jo ud og forbi en maskinarbejders drejebænk).
Når det er gjort, skal der noten repareres.
Derpå skal der nyt remhjul på, som skal spændes korrekt.... og så skal der tandrem på, stilles knastaksel (der skal stå præcist ift. krumtap - noget mange klaphat-mekanikere tid springer over, ved bare at sætte et tousch-mærke... amatører!!), og så skal pumpen stilles (noget mange klaphat-mekanikere også springer over, fordi de ikke kan finde ud af bruge et mikrometerur... amatører!!!).
...og hvis du er heldig, så er dét nok.
Desværre er der ofte sket det, at udstødningsventilerne har været banket imod stemplerne - og fordi kompressionen/tolerancerne på de dieselmotorer er som de er, så vil det i så fald kræve et nyt topstykke, hvis det skal laves ordentligt (mens mange klaphat-mekanikere desværre bare nøjes med at få topstykket planet, hvilket giver forkert kompressionsforhold... amatører!!!)
Tja... alt i alt et meget kendt problem og en meget træls situation. Øv.
Som tidligere VW-mekaniker hos SMC Biler har jeg selv lavet et par stykker af de reparationer. Egentlig ok sjovt arbejde, men desværre en opgave, hvor alt for mange mekanikere springer over de lave gærde indtil flere gange
Hva ville i gøre? Dårlig dag med mekkeren