{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Hva ville i gøre? Dårlig dag med mekkeren {{forumTopicSubject}}

Sagen kort.
Min gamle bil havde fået svært ved at starte, men kørte fint. Havde selv undersøgt det en del, og via nettet fundet frem til at det højst sandsynlig var tandremmen der var hoppet en tak.
Og hvorfor det var sket.

Jeg kan ikke selv lave det, og ringer til mekkeren sidste mandag, som kan tage bilen onsdag morgen, han vil gerne ha jeg kommer med den tirsdag aften, så den er kold, når han skal rode med den.
Jeg fortæller ham, at den har svært ved at starte, og jeg selv har været ved at undersøge det en del, og derfor gerne vil ha ham til at tjekke tandremmen, han mener dog ikke det kan være dette, da den også ville køre dårlig så.
Snakker lidt videre om at jeg har undersøgt det, og fortæller om hvorfor det godt kan lade sig gøre, og jeg har fundet frem til det er et kendt problem.

Han får bilen, og Onsdag eftermiddag ringer han så og siger, at Tandremmen har rykket sig, men at han ikke kan forstå det, da den er meget stram, og ikke burde ku lade sig gøre, og derfor skal han høre, om det altid har været sådan, og hvordan den er blevet skiftet.
Fortæller så hvorfor jeg tror den har rykket sig.
Han mener dog stadig det kan være noget andet.
Dagen efter havde de vist ikke fået kigget meget på den, og om fredagen havde de ikke tid, bilen står ved dem weekenden over, men de skulle nok kigge på det mandag.
Idag ringer jeg så igen, for at høre hvordan det går, da jeg ikke kan undværre bilen ret meget længere.
Han fortæller så, at de stadig ikke er kommet igang, og først kigger på den imorgen, men han ved ik hvor længe det tager, for det kan være 2 ting, enten det jeg sagde, ellers noget med pumpen.

Jeg skal derud imorgen, for at hente nogle ting i bilen, som jeg skal bruge. og vil derfor snakke med ham face to face.

Men hvordan skal jeg håndtere det her, er næsten sikker på at der er sket det jeg siger.

Og er ret utilfreds med at det har taget så lang tid, plus de timer de har brugt på at finde ud af ingenting, selvom jeg sagde fra start, hvad jeg gerne ville ha tjekket.

Vil gerne ha lavet bilen færdig, og gider ik til at bøvle med et nyt sted.

Er klar over at det som mekker må være træls, at der kommer en knægt hen og skal fortælle ham hvad der er galt med bilen, for hvorfor laver jeg det ik bare selv så?

Så hvordan skal jeg håndtere det her?
Ved ik hvor mange timer de har brugt, men de burde ik bruge meget mere end 2 timer på at konstatere, at tandremmen har rykket sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ville i gøre? Dårlig dag med mekkeren
  • #1   31. jan 2012 Du siger jo selv han HAR konstateret at tandremmen er hoppet en tak... Så må han jo bare så at få fingeren ud af røven og rykke den tilbage eller skifte til ny tandrem...!!

  • #2   31. jan 2012 kan godt forstå du er utilfreds, ville jeg ´dog også selv være! men at du bliver ved med at presse på ændrer nok ikke hans situation? som mekaniker bliver du udsat for mange ting i løbet af en arbejdes dag.. sjældent du kun arbejder med en bil! ( er selv mekaniker...) MEN at han udelukker din metode eller dine forslag først er lidt at pisse på dig.. ( selvom kunden tit tror at de ved mere end os..) men i det du har lavet noget research først er det jo en positiv ting !! men ja, prøv og forhør dem hvorfor det har taget dem så lang tid indtil videre... og hvorfor du ingen låne bil er blevet tilbudt evt ?? .. og hva prisen er oppe på indtil videre, og hvad de har tjekket og hvor meget tid de har brugt!!

    hvilken bil er det der er snak om evt??


  • #3   31. jan 2012 kan godt forstå din frustuation over situationen.. men nu ved du jo endu ikke hvor mange timer han har tænkt sig og skrive på.. måske er rimelig og kan se han har spildt tiden og burde have undersøgt hva du sagde først og skriver derfor ikke alle timer på



  • #4   31. jan 2012 Golf 3 1,9TDI.
    Og det er hvad jeg og mange andre tror der er sket.
    http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=6065&p=48201

    Har vist også en video herinde med problemet.
    Har haft alle gløderør ude og set dem gløde, og skiftet relæ, plus jeg har vagcom på 1.000.000gange for at måle osv.
    I TDI timing sagde den " Timing is too retarted to be plotted"
    Bekræfter jo bare mistanken, vi har også selv tjekket, at den er fin stram.


  • #5   31. jan 2012 Ville finde en anden, uden at blinke. Dårlig karma fra starten fører sjældent til noget godt.

  • #6   31. jan 2012 Lasse L: Helt enig, jeg havde hentet bilen og sagt, det ikke kan passe man skal aflevere den for at den skal stå og se dum ud.

    Hvis man aftaler den skal ind om onsdagen så kigger man typisk på den torsdag, ellers er der jo ingen grund til at den skal ind der.

    Jeg var flippet, hentet bilen og sagt, når de ikke gider kigge på den finder jeg en anden.
    Så kunne han få lov at fixe den, MOD EN RABAT PÅ VENTETID, hvis han så tog den med det samme!!

    Men jeg er også hård at handle med smiley


  • #7   31. jan 2012 husk lige på, du er jo ikke den eneste kunde manden har,

    det kan jo være han har en del der kom før dig, som har samme problem, og ikke kan undvære bilen,
    og hvis han har nogen faste kunde, så komme de jo nok før dig i.
    og sådan er det bare,

    hvorfor tror alle folk at det hele kun drejer sig om lige dem, når der er noget galt,


  • #8   31. jan 2012 Gm-Gangster _
    Hvis det du skriver er tilfældet, hvorfor ville mekkeren så havde den FØR at han fik tid?
    Jeg ville også blive sur over sådan en behandling, og med den pris nogle giver for at få deres bil lavet, så ville jeg også have en super god service.. smiley
    mmh..
    Er dog glad for at min mekker, Han er Danmarks bedste i mine øjne smiley


  • #9   31. jan 2012 Det handler nok ikke så meget om, at aftalen er brudt, som det handler om at ejer har påpeget problemet, og de har brugt tid/penge på at fejlfinde andre steder..

    jeg har også prøvet det da jeg strandede i Kroatien med et defekt knokkelled, og jeg sagde 10 gange, jeg er sikker på at rystelserne kommer fra trækakslerne, men de holdte fast på at det var hjullejet (fordi der var liiidt slør i) det var altså trækakslen ;-(

    Lav bilen selv, man kommer langt med internet og youtube hehe


  • #10   31. jan 2012 Har lige været ude forbi ham, og nu er de igang med bilen smiley Men stadig træls, spurgte også ind til hvor meget det var løbet op i indtil videre, hvor til han bare svarede ikke så meget. Det må jeg jo bar tage som han sige, og gå ud fra, at han finder en god pris når den er færdige.

    Vi snakkede også om hvad den fejlede, og det lød til, at han havde fået ud af, at Noten ved krumtappen var et problem.

    Så nu håber jeg sgu endelig at der sker noget.


  • #11   31. jan 2012 Som Tomas V er inde på, så har de Golf 3 TD motorer desværre kendte problemer med krumtapshjul/tandrem. Mig bekendt skyldes det simpelthen at tandremshjulet på krumtappen simpelthen ikke har været spændt korrekt fra fabrikken. Derfor går det løst over tid, hvilket ødelægger noten (så hjulet nu kan rykke sig voldsomt rundt på akslen), mens anlægsfladen på krumtappen (hvor hjulet skal ligge ind imod) ofte bliver ujævnt (det skal være helt plant!) pga slagmærker og korrosion. Træls.

    Hos VW har de et stykke specialværktøj, der kan dreje krumtappens anlægsflade af, uden at man behøver at skille motoren ad i atomer (eller skal krumtappen jo ud og forbi en maskinarbejders drejebænk).

    Når det er gjort, skal der noten repareres.

    Derpå skal der nyt remhjul på, som skal spændes korrekt.... og så skal der tandrem på, stilles knastaksel (der skal stå præcist ift. krumtap - noget mange klaphat-mekanikere tid springer over, ved bare at sætte et tousch-mærke... amatører!!), og så skal pumpen stilles (noget mange klaphat-mekanikere også springer over, fordi de ikke kan finde ud af bruge et mikrometerur... amatører!!!).

    ...og hvis du er heldig, så er dét nok.

    Desværre er der ofte sket det, at udstødningsventilerne har været banket imod stemplerne - og fordi kompressionen/tolerancerne på de dieselmotorer er som de er, så vil det i så fald kræve et nyt topstykke, hvis det skal laves ordentligt (mens mange klaphat-mekanikere desværre bare nøjes med at få topstykket planet, hvilket giver forkert kompressionsforhold... amatører!!!)

    Tja... alt i alt et meget kendt problem og en meget træls situation. Øv.

    Som tidligere VW-mekaniker hos SMC Biler har jeg selv lavet et par stykker af de reparationer. Egentlig ok sjovt arbejde, men desværre en opgave, hvor alt for mange mekanikere springer over de lave gærde indtil flere gange smiley


Kommentér på:
Hva ville i gøre? Dårlig dag med mekkeren

Annonce