{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.529 visninger | Oprettet:

Golf 3 kan ikke trække ordenligt. {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Har lige købt min "nye" golf 3, da der pludselig kommer en susende lyd nedefra samtidigt forfra.
Og den kan ikke trække som den nu plejer, den dør sådan ved bundgas ved 3000 omdrejninger max.

Det er sket efter den susende lyd, som jeg næsten er sikker på er udstødningen som er utæt.
Nogle som vil give mig ret i det?
Mvh, og tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 kan ikke trække ordenligt.
  • #1   2. feb 2012 hvilken motor er det ?

• #2   2. feb 2012 Jamen er 110% sikker på den er utæt! smiley
    men spørgsmålet jeg vil ha svar på er bare, om det kan gøre den ikke vil trække som den gad før?
    Og selvfølgelig heller ikke køre ligeså hurtigt.
    Det er en 1,8 (90 hk). Golf 3, ABS

• #3   2. feb 2012 har du tjekket om katalysatoren ikke er faldet sammen ?

vil jeg umiddelbart lige mene udfra hvad du skriver. at den ikke trækker ordenligt osv..

men jeg kan tage fejl ..

• #4   2. feb 2012 Det kunne godt have noget at sige, har ikke fået kigget på det endnu, skal lige vente til wekkenden med lift og sådan.
    Ellers ville jeg umiddelbart gætte at den skulle køre sådan pga. utæthed.

Ellers er det sku øv, med en ny kat.

• #5   2. feb 2012 utætheden i selve udstødningen giver bare en forfærdelig larm og lidt ustabil tomgang, den burde ikke trække dårligt af den grund. Ikke mærkbart i hvert fald.

Er katten kollapset så er den stoppet og så trækker den af bæ fordi den ikke kan komme af med den forbrændte gas.

Det sus du beskriver, det kan jeg dog ikke lige se hvad det skulle være. Så skulle det være dit luftindtag der er fesen af måske. (læs: utæt) men så kan du høre det hele tiden

• #6   2. feb 2012 jeg vil jo mene at det ikke har den store betydning at udstødning er utæt, det kun ganske lidt ..

tager den omdrejninger ordenligt ? eller tager den kun 3000omdr. når den for kniven ? ...

• #7   2. feb 2012 prøv lige at tjekke den flange der er melle indsprøjtning og manifold der sidder sådan en gumme flange hvis den er mørnet så suger den falsk luft og køre mærkeligt

• #8   3. feb 2012 Kigger lige på de forskellige ting.
    Tidligere ejer sagde der var noget med udstødningen ved katten, men det var jo ikke mærkbart før et par dage siden.
    Og mener ikke lyden(susende) fra udstødningen var der da den gik helt fint.
    Hvis nu katten er røget, hvad ville systemet så sige til at man skar den af midlertidigt, og satte rør på istedet for?
    Ville den så gå pænt igen, eller?
    For tomgangen er der intet med, og den køre også fint. men den er bare mærkelig, lidt svært at forklare.

På et tidspunkt igår, gik det fint lige et minuts tid. og det undrer jeg mig over!

• #9   3. feb 2012 Men nu har vi ikke haft den på lift endnu, først i morgen.
    Men kan sige så meget, at den går til 3000 omdrejninger ufrilligt. derefter stiger den stortset ikke. om den laver hjulspind eller ej i sneen.
    Og før trak den jo super dejligt op til de 4-5000.

men den susende lyd kommer altså fra bunden af bilen af, når man giver gas eller holder gas på.

Og self når man står udenfor kan man høre utætheden.

• #10   3. feb 2012 den ville være ligeglad om den har kat på eller ej.
    men ved de der 1.8´er har problemer med flancer og noget andet tjavs ved indsugningen...

• #11   9. feb 2012 fandt du fejlen på din golf III ??

• #12   21. feb 2012 Fejlen blev ikke 100% opklaret.
    men fyldte noget kaburatorsprit på, og så til tider kørte den ordenligt.
    og tror det var pga. de mange minusgrader den brokkede sig. Men den køre fejlfrit igen! smiley
    Og tak til alle svarene.

Kommentér på:
Golf 3 kan ikke trække ordenligt.

Annonce