{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

Jens S
Jens S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13

Langsom reaktion fra gaspedal - bud? {{forumTopicSubject}}

Ejer en Ford Focus 2.0 st car benzin fra 1999.

Den er begyndt at lave lidt sjov med gassen :(.

Først havde den det problem, at når jeg kørte ved konstant hastighed, så lige pludselig tabte den gassen, for derefter at give gas igen (dette giver en ret træls og ujævnt kørestil), så skiftede jeg potentiometeret og så stoppede den med det pjat.

Efter skiftet begynde den selv at accelerere/meget høj tomgang i 1-2 gear (0-40km/t), hvilket vil sige at hvis jeg trillede i 2. gear, så accellerede den selv, indtil jeg bremsede. Her tog jeg batteriet fra i 5 min, og satte det til igen, så stoppede denne fejl også.

Nu har jeg så fået en ny fejl. Når jeg skal til at køre, eller er i en anden situation hvor jeg har sluppet gassen, og så trykker på den, så går der 0,5-1.0 sekunder før den reagerer, og begynder at give gas. Ligeledes når jeg accelererer og så slipper gassen for at skifte gear, så er der 0,5-1.0 sekunders ventetid igen før den reagerer (hvilket vil sige at den øger RPM selvom jeg har sluppet speederen og har koblingen i bund). Hvis jeg kører ved jævn hastighed, og trykker på gaspedalen så reagerer den med det samme, men igen 0,5-1.0 sekunders reaktionstid når jeg så slipper (for at stoppe acceleration).

Nogle bud?

På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langsom reaktion fra gaspedal - bud?
Kommentér på:
Langsom reaktion fra gaspedal - bud?

Annonce