6.012 visninger
|
Oprettet:
Forskel på chip og OBD-tuning? {{forumTopicSubject}}
Har netop købt mig en Altea 1,9 tdi, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt flere hypper ud af, hvorfor jeg spørger til forskellen på alm. chip tuning og så OBD tuning, samt hvilken af delene man bør vælge.
Håber i kan være behjælpelige.
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Svar: 105
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 26
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Obdtuning
OBD Tuning er ligesom chiptuning, omprogrammering af motorens styrecomputer. Forskellen
er at man ved OBD Tuning normalt ikke åbner styrecomputeren, men programmeringen typisk foregår
igennem bilens diagnosestik. OBD Tuning er godt til standard biler der ikke er ændrede mekanisk.
OBD Tuning kan laves på de fleste biler fra årgang 2000 og frem til idag.
Vores OBD Tuning giver den bedste forbedring af brændstoføkonomien der er teknisk muligt.
Chiptuning
Rigtig Chiptuning er omprogrammering af motorens styrecomputer med andre parametre end
dem fabrikken indlægger, når bilen er ny. Rigtig Chiptuning kan øge effekten ( hestekræfter )
og drejningsmoment ( Newton meter ) betydeligt, samtidig kan der i de fleste tilfælde opnås
en bedre brændstoføkonomi. Når vi chiptuner din bil, bliver den testet på vores rullefelt både
før og efter, samtidig har vi tilkoblet en del forskelligt måleudstyr til at overvåge at resultatet
bliver perfekt. Ved rigtig chiptuning har den professionelle chiptuner muligheden for at tilslutte
en EPROM emulator, således at motorstyringen kan ændres i realtid, dette er især godt ved
problembiler eller biler der er ændrede i motoren.
Chiptuning af alle biler Chiptuning med Bootloading
Bootloading er den eneste mulighed på den seneste generation af EDC17, MED17 og andre Tricore baserede styrebokse. RH-Motorsport har selvfølgelig som en af de få tunere i Danmark udstyr
til at tune de nyeste biler. Samtidig har vi erfaringen til at udføre en perfekt tuning af bilerne.
Hvis din bil ikke er på vores liste, venligst forespørg på email, da vi opdaterer sjældent.
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.313
Så kan du samligne det med at købe et par nye sko.. hvis du tager i butikken og prøver dem og finder dem der passer dig 100% så det lige som OBD tuning.
Men hvis du bare går ned i butikken og siger du har en str 43 og så bare køber dem uden at ha afprøvet dem først og bare stole på de er som de skal være så det som at købe en boks tuning. De passer sikkert okay. Meeeeen kunne godt ha været meget bedre da OBD bliver til passet din bil som den nu en gang er..
nov 2007
Men kan en OBD optimering kun udføres at en aut. forhandler? Synes jeg har hørt om nogle som også gør det privat til en langt mindre pris?
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
apr 2005
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 690 Svar: 6.313
nov 2007
Forskel på chip og OBD-tuning?