3.134 visninger
|
Oprettet:
Honda Civic vti? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens har været rundt og kigge på en masse forskellige civic vti'er.
og hver gang høre jeg de aldrig har haft nogen problemer med dem osv.
Men er der nogen der ved om der er nogen svagheder på dem altså motormæssigt osv?
Ved dog at de har en svaghed i de bagerste skærme ang rust.
Mvh Morten
Ps og gider ikke høre på at fejlen er at det Honda osv.
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Hvad for noget olie er godt at køre på til dem?
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
jun 2008
Følger: 126 Følgere: 146 Emner: 6 Svar: 464
Har endnu ik opdaget nogle slemme fejl, andet end rusten kan komme ret hurtigt
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
hvor andet er de slemme til at ruste andet iend i agskærmene?
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Ja okay hold da op, det vil jo være godt lige at se om der er rust der også så.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Jamen er det ikke are generalt iler at hvis du ruger lidt olie så det nye stepelringe i eller olietyve?
Men igen hvordan kan man finde ud af hvor meget olie de bruger?
Okay larmen fra gearkassen er det noget man høre tydligt og lyder det som hvis der er lieskårne tænder i kassen? Altså den hyle lyd?
skærentænder i 1,2,3gear er det kun ved hurtige gearskifte og hvis den gør det så det vel en træt kasse?
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
Topstykket rasler nærmest lidt hvis de trænger til at blive skiftet...
1,2,3 gear fejler som regl ikke kun ved hurtige gearskift, jeg oplevede det mere ved meget høje omdrejninger, så du må ud og gi dem noget at leve af, og se hvordan gearkassen opfører sig i v-tec ;-)... Det kan også være forkert eller gammel olie som i skyld i den skærer tænder ved gearskift... Hvis lejerne er gået lyder det mere som knurren end en hylelyd, lidt ligesom med hjullejer... Man plejer ikke at være i tvivl hvis de er gået...
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Ja okay men tror måske jeg er med. Men er det ikke meget sjældent at de hyler?
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 385
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Ja okay men hvis bare de har kørt med org olie så skulle de være fine?
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 385
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 385
mvh.
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
ang olie forrug, ja alle bruger olie.
Ja alle biler har fået tæsk, prøv feks tænk på alle de skide golf 3 vr6, hvor mange prygl har de ikke lige fået?
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
michael J
Men forstår stadig ikke helt hvad det lma er hehe.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Ud over are købe bilen og skifte det med det samme?
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 385
lma er en slags fjederindretning/fjeder dims der sætte det vtec på "standby" når vtec ikke er "slået til". ved sku ikke lige hvordan jeg skal forklare det!
mvh thomas.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 385
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
thomas D
hehe ja honda er.
michael J
haha det er helt okay så.
Men tror jeg er med nu måske.men hvis så det går i stykker så rasler det måske bare helt vildt eller? Skal bare være helt sikker i sagen.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Men vælger nok at få en til at lave det for mig som ved en del om Honda.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
Skifte LMA'er kender jeg ikke prisen på, men i indkøb koster de vidst ikke ret meget, det er mere arbejdslønnen... Det tager nok ca 4-5 timer at skifte...
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Men hvordan med motor olie hvad vil i vælge der til?
Mange siger de skal have 10/60 men har en anden Honda på hånden og han køre på 5 eller 10/40 mener jeg. Og den har gået 186000km og det er self castoil eller hvad det hedder.
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
Jeg har altid kørt på 10w40 om sommeren og 5w-40 om vinteren, og det virker fint for mig... 10w-60 har du slet ik brug for med mindre du ligger i v-tec feltet konstant, i det tilfælde burde du aflevere kørekortet ;-)... Jo mere slidst motoren er, desto større er tolerancerne=mellemrummene og desto tykkere skal olien være... Jeg har hørt om mange folk med nye ferrari'er som kører på 0w-20 olie pga tolerancerne er så små... Så en honda motor der har gået ca 200.000 km ville jeg give 5w/10w-40 uden tvivl...
tyk olie er = højere olietryk, men mindre olieflow
Tynd olie er = højere olieflow men mindre olietryk...
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Jamen så ved jeg jo det, Syntes også det virker vildt med 10/60 på en alm b16. Når jeg kørte med 10/60 på min gamle supra.
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
http://www.honda-klub.dk/moduler/medie/artikel.php?id=264
God fornøjelse
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
Du får os lige den der, så keder du dig ihvertfald ik i aften
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
At de bruger olie er så meget sagt, kører man i dem som man kører i en Toyota Carina E, så bruger (de fleste) ikke olie, men kører man til begrænseren hver dag, som jeg har gjort de sidste 2000dage, så bruger (min) 1liter pr. 5000km..
Og lyder er bare sååååå:
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=46096
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Men ja de motor er vist ikke rigtig til at slå ihjel.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
I fylder for pokker ikke motorolie i gearkasserne ?? c")
Der skal Honda MTF 2 eller 3 olie på gearkassen..
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
ja hvis jeg skal købe gearolie så bliver det org fra Honda da det er det alle siger er det bedste.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
MTF 3
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
http://images.forum-auto.com/mesimages/182271/MTF-3.jpg
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 64 Svar: 1.204
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Der står følgende og jeg citerer:" Always use genuine Honda Manual Transmission Fluid (MTF). Using motor oil can cause stiffer shifting because it does not contain the proper additives"
Jeg har desuden være medlem af Hondaklubben i 7 år, og er også jævnt på honda tech, at nogle har gode erfaringer med motorolie, kan skyldes mange ting (som regel en slidt gearkasse) men hvis man passer og servicerer sin bil så er man ude over de problemer..
aug 2008
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 915
Honda Civic vti?